دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: در حال حاضر 68 هزار و 100 خانواده در قالب 155 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان قرار دارند که از این تعداد 42 هزار نفر زن سرپرست خانوار هستند. 

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: براساس برنامه پنجم توسعه نهادهای حمایتی امداد و بهزیستی باید سالانه 10 درصد جامعه هدف را از طریق توانمندسازی از چرخه امداد امام(ره) خارج کنند. 

 
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان و کشور علاوه بر تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت، خدماتی نظیر تسهیلات اشتغالزایی، جهیزیه، بیمه درمان، مسکن، همچنین موارد و مبالغی را به صورت بلاعوض به خانواده مددجویان پرداخت می‌کند. 


محمدی گفت: طرح رجایی و بیماران صعب‌العلاج را در امداد داریم و تا زمانی که لازم باشد این نهاد به آنها خدمات ارائه می‌دهد که البته بخش قابل توجهی از آنها قابل بازتوانی و توانمندسازی هستند.  بخشی از خدمات امداد باید تبدیل به تولید و اشتغال و حتی کارآفرینی شود تا افراد از چرخه امداد خارج شوند. 

 
محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته 8000 خانوار از چرخه حمایتی امداد استان خارج شدند، خاطرنشان کرد: در امداد خروجی و ورودی‌ داریم و مسائل اقتصادی، تحریم، رکود باعث شده که افرادی برای تأمین معیشت خود به این نهاد حمایتی مراجعه کنند.  برای اینکه خانوارها خودکفا و توانمند شوند متوسط بین 15 تا 20 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top