دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: آنچه در دنیا معیار و مبنای توسعه قرار گرفته، خلاقیت است و در مجموع تفاوت جوامع و کشورها مبانی جامعه‌شناسی و رفتارها مبتنی بر خلاقیت است.

به گزارش افلاک، اسفندیار چاربند در مراسم بازگشایی مدارس لرستان که در محل دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان خرم‌آباد برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: همزمانی ایام محرم با شروع سال تحصیلی که تحصیل در مکتب تقوا و علم است را به فال نیک می‌گیریم. 

 
وی با اشاره به اینکه هنگامی‌که صحبت از تحول در آموزش و پرورش می‌شود باید در ارتباط با این مهم به گفتمان نزدیک شویم و انتظار و توقع‌مان را از تحول به خوبی بیان کنیم، تصریح کرد: آنچه در دنیا معیار و مبنای توسعه قرار گرفته خلاقیت است و در مجموع تفاوت جوامع، کشورها، اقتصادی، مبانی جامعه‌شناسی و رفتارها مبتنی بر خلاقیت است. 

 
چاربند اضافه کرد: هر کشوری پرورش خلاقیت را از دستگاه تعلیم و تربیت آغاز کرده است، چنانچه تمام ساز و کارهای ما نیز مبتنی بر خلاقیت باشد به تحول که عصاره تحول در آموزش و پرورش است خواهیم رسید. 

 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش سوق دادن جامعه به سمت تفکر و اندیشه را ضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم با انجام پژوهش صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تحول با محفوظات، تجربه و تفکر محقق می‌شود و قطعاً به راه انداختن موتور اندیشیدن در انسان منجر به تحول می‌شود. 

 
چاربند خاطر نشان کرد: مهارت تفکر و اندیشیدن به واسطه روش تدریس معلمان است که فرد به خلاقیت می‌رسد و تبدیل به انسانی مولد می‌شود که در موقعیت‌های مختلف و متناسب با مقتضیات، تدبیر و تولید می‌کند در غیر این صورت تقلید و کپی می‌کند. 

 
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: روش‌هایی که اندیشیدن و تفکر را تحریک کند باید در کلمه‌ها بکار گرفته شود. 

 
وی با بیان اینکه امسال بیش از  13 میلیون دانش‌آموز و 940 هزار فرهنگی و نیروی ستادی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: این در حالیست که 830 هزار نفر از این جمعیت در مدارس و مابقی در ستاد و مناطق کل مشغول می‌شوند. 

 
چاربند افزود: بیش از 15 هزار معلم نیز امروز در مناطق صعب‌العبور با بالگرد مستقر می‌شود تا به عشق توسعه منابع انسانی در کلاس‌ها حضور یابند. 

 
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: چه بسیارند معلمانی که در این مسیرها دچار حادثه می‌شوند و هر سال تعداد زیادی از همکاران ما بدون هیچ پشتوانه مالی این مسیرها را طی می‌کنند تا به امر مقدس تعلیم و تربیت بپردازند. 

 
چاربند با اشاره به اینکه باید با دانش‌آموزان با مهارت تربیت کنیم، تصریح کرد: مهارت‌آموزی صرفاً مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیست بلکه باید مهارت‌های شهروندی برای حفظ محیط زیست، مسئولیت‌پذیری و کارگروهی تجربه شود که مبنای آن تفکر است که با بصیرت کامل دانش‌آموزان و با اغتنام فرصت محقق می‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top