دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برق‎رسانی به روستای تنگ هفت و روستاهای اطراف آن با 12 میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

به گزارش افلاک، فریدون خودنیا در آیین افتتاحیه برق‌رسانی به روستای بزرگ تنگ هفت و 20 روستای مسیر فوق اظهار کرد: این اقدام یک ابر پروژه است که معادل 12 میلیارد تومان هزینه در برداشت و سالها بود مردم این منطقه در آرزوی تامین برق و دست یابی به اولین زیرساخت زندگی و ابتدایی ترین امکانات رفاهی بودند که شرکت توزیع با هدف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم از جمله روستاها موفق شد این پروژه بسیار بزرگ را انجام و شادی و امید را برای مردم درد کشیده این منطقه به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: روستاهای تنگ هفت با نصب ژنراتورهای دیزلی سال‌‎ها بود دارای برق ناپایدار بودند و 20 روستای مسیر مذکور کلا از نعمت روشنایی برخوردار نبودند. با افزایش تعداد جمعیت روستاهای تنگ هفت و مهاجرت تعدادی از دیگر روستاها به این منطقه، ژنراتورهای راه اهن دیگر جوابگوی نیاز مصرفی مردم نبودند و طی چندسال اخیر درخواست‌های مکرر مردمی و افزایش نارضایتی ها شرکت توزیع را به تکاپوی برق‌رسانی از شبکه سراسری وا داشت.

خودنیا اضافه کرد: متاسفانه مکاتبات وپیگیری ‎های قبل از سال 95 همچنان بی نتیجه ماند تا اینکه با پشتیبانی‎ های استاندار و حمایت ‎ های مالی مشاور مدیرعامل توانیر و مجری طرح‌های برق رسانی روستایی کشور در سال 95 موفق به اخذ اعتبار و نقدینگی آن به مبلغ 12 میلیارد تومان شدیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان کرد: این پروژه دارای مسیری بسیار سخت و صعب العبور به طول 66 کیلومتربود که در اکثر نقاط تیرهای بتونی با مشقات فراوان بر روی تپه‌ها، کوه‌ها و انتهای دره‌ها نصب شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک دغدغه فکری و یک پروژه بی‌نظیر بود که توانایی انجام آن به یک معما تبدیل شده بود.

وی یادآور شد: در طول مسیر 20 روستا با 420 خانوار زندگی می‌کنند که همگی به شغل دامپروری مشغول بوده و سهم چشمگیری از فراورده‌های گوشتی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

خودنیا تصریح کرد: با برق‌رسانی به منطقه شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاهای منطقه هستیم و این خود نقطه عطفی است در راه رسیدن به اهداف متعالی حکومت اسلامی که با همکاری دستگاه ‎ ها و سازمان ‎ هایی مانند راه و شهرسازی، نیروی انتظامی شرکت راه آهن، استاندار لرستان و در رأس آنها شرکت توانیر اجرایی شد. 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top