دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کمبود برخی داروها کاذب است.

به گزارش افلاک، دکتر رضا سپهوند در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در استان نیازی به داروخانه هلال احمر نداریم افزود: همه داروهایی که هلال احمر ادعا می‌کند توسط داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت دارو چالشی است که هنوز نتوانسته‌ایم آن را در استان حل کنیم، اظهار کرد: متاسفانه روی قیمت دارو اظهارنظرهایی غیرکارشناسی می‌شود در صورتی که قیمت روی جلد مربوط به زمان تولید بوده و تولید دارو بر­ای یک پروسه چند ماهه است.

سپهوند اضافه کرد:  قیمت دارو در زمان تولید درج می‌شود و هنگامی که پس از یک زمان طولانی به داروخانه‌ها داده می‌شود براساس قیمت جدید در بین داروخانه‌ها توزیع شده است.افزایش قیمت دارو کش­وری است و توسط شورای قیمت‌گذاری، قیمت آن تعیین و یا تغییر می­‌کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد کمبود دارو وجود دارد، افز­ود: البته این مشکل مختص لرستان نیست بلکه کشوری است اما در مو­اردی این کمبود کاذب است و معمولاً مربوط به داروهای وارداتی است. سیاست وزارت بهداشت و دولت این است که داروهای وارداتی را در داخل کشور تولید شود.

سپهوند گفت: هنگامی که مریض یا پزشک به داروهای تولید داخل اهمیت نمی‌دهند و دنبال داروهای خارجی می‌گردند این ذهنیت ایجاد می‌شود که کمبود دارو وجود دارد. در بحث تأمین و توزیع دارو به صورت عمومی در استان مشکلی نداریم و در بحث کمبود دارویی ماهیانه، رصد، انجام و سپس به سازمان غذا و داروی کشور اعلام می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی و رفع نقص شود.

سپهوند در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان گریزی زد و گفت: براساس این طرح بسیاری از هتلینگ بیمارستان‌ها انجام شد و حتی مبالغی برای بیماران صعب‌العلاج و نیازمند، تأمین اعتبار شد.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان برای 12 هزار و 980 مورد مراجعه بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top