دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نتایج طرح های تحقیقاتی بایستی به صورت شواهد مناسب در اختیار عموم مردم، تصمیم سازان و سیاستگذاران قرار گیرد.

به گزارش افلاک، این مفهومی است که امروزه تحت عنوان ترجمان دانش و پژوهش در نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است. به منظور تسهیل انتشار و استفاده از نتایج طرح های تحقیقاتی صورت گرفته دانشگاه ها، سامانه ای با عنوان ترجمان دانش و پژوهش در نظام سلامت طراحی  واجرا کرده اند تا دانشگاه نسبت به اطلاع رسانی نتایج طرح های تحقیقاتی خود در آن برای مخاطبین مربوطه اعم از مردم، تصمیم سازان و سیاستگزاران بهداشتی، درمانی و پزشکی اقدام نمایند.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با هدف ارایه دستاوردهای پژوهشی انجام شده در دانشگاه به مخاطبان اقدام به راه اندازی سامانه http://news.research.ac.ir/lums نموده است. این سامانه اخبار دانشگاه در حوزه ی طرح های تحقیقاتی را در اختیار عموم قرار می دهد.


در همین راستا دکتر مروت طاهری کلانی معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت: هر کشوری که می خواهد در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد باید به سمت طرح های علمی و پژوهشی برود.

وی عنوان کرد: طرح های علمی است که می تواند موجبات رشد اقتصادی و سیاسی را به وجود آورد و زمینه ی انجام طرح های علمی پژوهش و تحقیق است.

مروت طاهری کلانی همچنین گفت: یکی از برنامه های حوزه تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کشور همسو با تمامی دانشگاههای کشور راه اندازی سامانه اطلاع رسانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با راه اندازی بخش مربوط به لرستان در پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور گامی موثر را در استفاده و آگاهی از نتایج تحقیقاتی به جلو برداشته است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top