دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۳.۲۱ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه اول استان به دوره دوم نمی‌روند.

به گزارش افلاک، خدانظر دریکوند در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال معدل کتبی امتحانات نهایی 0.34 درصد افزایش یافته که در ده سال اخیر بی سابقه بوده است و از رتبه ۳۱ به ۲۶ کشوری ارتقا یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۴۵ نفر رتبه زیر هزار در کنکور سراسری داشته‌ایم، افزود: با توجه به این آمار امسال ۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.

دریکوند به میزبانی مسابقات کشتی اشاره کرد و گفت: این مسابقات به نحواحسن و با کیفیت برگزار شد و دانش‌آموزان استان رتبه اول مسابقات کشتی آزاد را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: همچنین در جشنواره جوان خوارزمی در رشته علوم آزمایشگاهی رتبه اول را کسب کرده‌ایم و پنج رتبه برتر در مسابقات اذان، احکام و قرآن به دست آورده‌ایم.

وی به کسب شش رتبه اول در پرسش مهر اشاره کرد و افزود: پنج رتبه اول دانش‌آموزی نیز در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان استان به دست آمده است.

دریکوند با بیان اینکه پوشش تحصیلی استان در دوره ابتدایی ۹۹.۴۲ درصد، متوسطه اول ۹۱.۷۷ و متوسطه دوم ۷۸.۵۶ است، گفت: حدود ۷.۶۵ درصد دانش‌آموزان وارد دوره متوسطه اول نمی‌شوند و ۱۳.۲۱ درصد نیز بعد از متوسطه اول به دوره دوم نمی‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: این افراد ترک تحصیل می‌کنند که برای جلوگیری از این کار ۴۴۷ مدرسه داریم که بین یک تا هفت دانش‌آموز دارند و ۱۰۶ مدرسه متوسطه اول با زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

وی از وجود ۶۸ مدرسه متوسطه دوم فنی با زیر ۲۰ نفر دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: به طور مجموع ۶۲۱ مدرسه زیرنورم در استان داریم که دارای ۸۶۶ کلاس زیرنورم و ۴۶۴۹ دانش‌آموز هستند.

دریکوند با یادآوری اینکه ۲۳۱ مدرسه مختلط متوسطه دور اول در روستاهای استان وجود دارند، ادامه داد: اگر بخواهیم این مدارس را تفکیک کنیم دخترانه و پسرانه آن به زیر نورم می‌آید و امکان ادامه فعالیت ندارند و باید جابجا و به مدارس دیگری منتقل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین وزارت به ازای هر ۱۷ دانش‌آموز یک معلم را اختصاص داده که این آمار در استان ما ۱۲.۳۹ درصد است که در زمان اختصاص ردیف استخدامی ۴.۶۱ درصد از سهم ما کم‌ می‌کنند چراکه نسبت ما بالاست.

وی اظهار کرد: باید مدارس زیرنورم را بکاهیم و تجمیع شوند که فضای آنها هم وجود دارد که برای این کار نیاز به اعتبار داریم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top