دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: ۳۱۰ طرح اقتصادی با مشارکت مردم انجام داده‌ایم.

به گزارش افلاک، محمد مخبر دزفولی در نشست مشترک رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با استاندار لرستان با بیان اینکه در کشورمان نعمات خدادادی عجیبی داریم که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، اظهارکرد: در برخی از استان‌ها به اندازه هلند آب و بارندگی داریم؛ در کشور ۲۷۰۰ کیلومتر دسترسی به دریا داریم.

وی اضافه کرد: در لرستانی با این همه ظرفیت شاهد  ٨۰ هزار نفر بیکار هستیم.

مخبر دزفولی عنوان کرد: بخشی از بیکاری لرستان فرهنگی است و در این باب مشکلات جدی داریم و هنگامی‌که مردم در مساله‌ای وارد نشوند مشکلات زیادی داریم. مشکل اساسی در فرهنگ کار داریم و همه به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

مخبر دزفولی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی ما نبود مهارت است و باید مردم  را بسیج کنیم تا کار یاد بگیرند و مهارت بیاموزند، افزود: در این برهه، افرادی که دارای مهارت هستند بیکار نیستند. بستر حضور مردم در صحنه را ایجاد نکردیم و چنانچه مردم را ثروتمند و حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب خواهد دید.

مخبر دزفولی با بیان اینکه در بحث امنیت و سیاست با حضور مردم به موفقیت‌هایی رسیدیم، گفت: در اقتصاد چون مردم حضور ندارند موفق نبودیم و متاسفانه نتوانسته‌ایم فرهنگ کار و حرفه‌آموزی را در میان مردم نهادینه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: تاکنون بنیاد برکت ۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم انجام داده است؛ در لرستان باید روی توانمندسازی مردم کار کنیم که این مهم با طرح برکت، آفتاب و آسمان قابل انجام است.

این مسئول بیان کرد: برای طرح اشتغالزایی و توانمندسازی ۵۰۰ میلیارد تومان به لرستان خواهیم داد و چنانچه این رقم ظرف یک تا یک و نیم سال جذب شود قول می‌دهیم این رقم را افزایش دهیم. همچنین در طرح‌های عمرانی و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خواهیم داد.

مخبردزفولی یادآورشد: برای ساخت و تکمیل مسکن نیز در لرستان ۵۰۰ واحد دیده شده که آن را به ۱۰۰۰ مورد افزایش می‌دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) درباره طرح برکت خانواده افزود: در این راستا ۲.۵ میلیارد تومان را ستاد و مابقی را استان تقبل می‌کند. همچنین برای تامین جهیزیه‌ یک‌هزار مورد موافقت خواهیم کرد. همچنین ساخت مسجد و خانه عالم در استان با حداکثر توان انجام  خواهیم داد. به هر شهرستان استان 100 مورد وام مشاغل خانگی به مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ صنایع دستی در دنیا مقام هشتم و در تنوع مقام اول را داراست، اظهار کرد: این صنعت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد دارد که سهم کشورمان تنها ۵۰۰ میلیون دلار است و باید روی این موضوع توسط میراث کار شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: هیچ طرح نیمه‌تمامی در کشور نداریم چون شایسته نیست قول دهیم اما انجام نشود.


محمد مخبر دزفولی همچنین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سفر به لرستان تصمیمات خوب و استراتژیکی گرفته شد.

وی با بیان اینکه از قبل در لرستان کارهای خوبی را شروع کرده بودیم و به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان در بخش‌های توانمندسازی و زیربنایی(مسجد و مدرسه) لرستان کار کرده‌ایم، اضافه کرد: در منطقه محروم تخته چان پلدختر هم کار خوبی شروع شده و مسائل زیربنایی آن برنامه ریزی شده و به بنیاد برکت تاکید کردم که روی اشتغالزایی این منطقه کار شود تا مشکلات این منطقه به حداقل برسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: در سفر امروز به لرستان به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در ۱۸ سرفصل تصمیم گرفتیم که نتیجه آن ایجاد 7000 فرصت شغلی معادل 10 درصد بیکاران استان است که اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

مخبر دزفولی افزود: برای طرح‎های زیربنایی و عمرانی که شامل مدرسه، مسجد، آبرسانی و جاده است، 100 میلیارد تومان در نظر گفته شده است. تصمیم برآن شد که 1000مسکن محرومین نیز در استان ساخته شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه بیان کرد: استاندار لرستان درخواست کردند که یک مرکز باروری در استان برای زوج‎های ناباروری که مستضعف هستند و هزینه درمان ندارند طراحی و تجهیز شود که قبول کردیم که 50 درصد تجهیز این مرکز را بپذیریم.

وی گفت: به پیشنهاد آیت الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان تصمیم گرفتیم  به نام امیر المومنین (ع) 110 خانه عالم ساخته شود.

مخبر دزفولی یادآور شد: برای تامین سرمایه در گردش تصمیم گرفتیم 50 میلیارد تومان تخصیص دهیم.


وی با بیان اینکه بنا شد 2000 یتیم با اولویت سادات را تحت پوشش قرار دهیم، اضافه کرد: همچنین یکی از هنرستان‎های بزرگ استان را تجهیز می‌کنیم تا در راستای مهارت آموزی افراد تلاش کنیم.

این مقام مسئول درباره مرکز درمان بستر در شهرستان رومشکان عنوان کرد: تصمیم گرفته شد که این مرکز احداث شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه بیش از 25 هزار پروژه در کشور اجرایی شده یا در حال اجرا داریم، مطرح کرد: این پروژه‎ها با اعتبار 8000 میلیارد تومان، تمام شده و یا در دست اجرا هستند.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه 1100 مدرسه در 31 استان کشور توسط بنیاد ساخته شده است، گفت: همچنین 21500 مسکن محرومین، 800 مسجد و مرکز فرهنگی، 1279 طرح زیربنایی(برق رسانی، آب رسانی، آی سی تی روستایی) در 4000 روستای کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی با تاکید براینکه 1000 زوج نابارور را تحت ردمان قرار دادیم که 182 خانوار از این تعدد موفق شدند و حاصل آن تولد 65 کودک بوده است، اظهار کرد: همچنین 11 بیمارستان با 1200 تخت در دست احداث داریم که 6 مورد آنها تحویل داده شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه یکی از کارهای بنیاد برکت توسعه جنگل بوده است، ادامه داد: به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی و گرد وغبار 2000 هکتار در استان‎های مرزی و 1000 هکتار از زمین‏های اطراف تهران را به جنگل کاری اختصاص دادیم.

وی اظهار کرد: ظرف دو سه سال اخیر 310 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 50 هزار نفر پرداخت شده است.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه داروی 50 هزار بیمار سرطانی را تهیه کرده‌ایم، عنوان کرد: موفق شدیم داروهای ضد سرطان پیشرفته‎ای را تولید کنیم و این مهم منجر به صرفه‎جویی 140 میلیارد تومان در هزینه بیماران شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد: همچنین 90 گروه جهادی را سامان دادیم تا کارهای زیربنایی در مناطق محروم توسط جهادگران انجام شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top