دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از استانداردسازی بیش از 15 قطعه صنایع دستی لرستان خبر داد.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت صنایع دستی از مهم‌ترین زمینه‌های آشنایی و توسعه این رشته‌ها هستند. همچنین برای تحقق برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز است که برنامه‌ریزی بیشتری برای گسترش رشته‌های صنایع دستی انجام شود چراکه در عین بی‌نیازی به فراهم کردن ابزارآلات زیاد، ارزش افزوده بالایی دارند.

باباحسینی از آموزش 33 رشته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این رشته‌ها در 11 شهرستان انجام می‌شود و شامل مشبک‌سازی، معرق‌کاری، چوقابافی، جاجیم‌بافی و... هستند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه آموزش‌های صنایع دستی رایگان هستند، افزود: همچنین دوره‌های آموزشی ویژه شاغلین صنایع دستی را در دورود و الیگودرز برگزار شدند. در این کارگاه‌ها صنعتگران با مفاهیم تجارت الکترونیک، مرغوبیت کالا و بازاریابی آشنا شدند.

باباحسینی از استانداردسازی صنایع دستی استان خبر داد و گفت: طی فاز اول فرم‌هایی در سطح استان توزیع و تکمیل شد و کارگاه‌ها با مراجعه و بررسی کارشناسان نشان استاندارد می‌گیرند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان به نمونه‌سازی محصولات مرغوب و درجه 1 اشاره کرد و افزود: صنایع دستی استان قراردادی منعقد کرده که بیش از 15 قطعه صنایع دستی به صورت استاندارد و مرغوب تولید و نمونه‌سازی شده تا به عنوان الگو به سایر صنعتگران جهت تولید ارائه شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top