دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌رئیس اداره محیط زیست انسانی لرستان از آغاز طرح جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی در استان خبر داد.

‌مهندس مجتبی آهور در گفت‌وگو با افلاک گفت: نخاله‌های ساختمانی باید مکانیزه و سازمان یافته جمع‌آوری شود که متولی این کار در هر شهر شهرداری است و باید ماشین‌های حمل آنها ضابطه‌مند به این کار بپردازند.


وی با بیان اینکه با رهاسازی نخاله‌های ساختمانی اراضی کشاورزی درجه 1 و 2 کیفیت خود را از دست می‌دهند، افزود: همچنین در مسیر رودخانه‌ها سبب از بین رفتن اکوسیستم‌ها می‌شوند.

آهور با اشاره به اینکه چندین بار نخاله‌های مبادی شهر خرم‌آباد جمع‌آوری شده است، ادامه داد: متأسفانه هنوز این معضل وجود دارد.

رئیس اداره محیط زیست انسانی لرستان به جلسه کارگروه پسماند استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه تمام شهرداری‌های استان موظف شدند که از مبدأ، زباله‌ها را تفکیک کنند. این کار ابتدا از دو شهر خرم‌آباد و بروجرد انجام می‌شود. در این رابطه باید زیرساخت‌ها ایجاد شود و لازمه آن تکمیل امکانات و تجهیزات است.

وی با بیان اینکه ساختار مدیریتی ویژه این کار باید ایجاد شود، تصریح کرد: در گذشته تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌شد اما بعد از مدتی متوقف شد که هم اکنون به صورت مجدد پیگیری می‌شود.

آهور از جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های کنار کانال‌ها و جوی‌های آب خبر داد و گفت: این کار قرار است تا 15 اسفند به پایان برسد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top