دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از استقرار 130 شرکت دانش‌بنیان در این پارک خبر داد.

‌به گزارش افلاک، محمود شاکرمی در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پارک علم و فناوری 8 پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی دارد و هم اکنون مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری کوهدشت انجام شده و مرکز رشد الیگودرز به اتمام رسیده است. همچنین ساختمان اداری پارک استان نیز 97 درصد رشد داشته و تا بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

شاکرمی با اشاره به راه‌اندازی 5 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان گفت: این پروژه‌ها 40 درصد پیشرفت داشته‌اند و تا خرداد 96 مهلت اجرایی شدن آنها است. اما از محل اعتبارات ملی برای این پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود که تاکنون مبلغی به ما داده نشده است.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه 130 شرکت در این پارک استقرار دارند، افزود: همچنین 16 شرکت دانش‌بنیان داریم که 15 مورد آنها توانسته‌اند مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه این شرکت‌ها می‌خواهند که خود کارخانه‌ای بزنند و محصول‌شان را مستقیماً به فروش برسانند و این امکان وجود ندارد. از 12 شرکت تنها توانسته‌ایم معاونت فناوری رئیس جمهور را برای حمایت از  6 مورد متقاعد کنیم تا به آنها تسهیلات اعطا کند و محصول‌شان تجاری‌سازی شود، این نگرانی هست که بعد از سه سال نتوانند و نوپایی خود را از دست بدهند.

شاکرمی گفت: شرکت‌هایی که از صنعت سر بر می‌آورند، برای تجاری‌سازی ایده خود مشکلی ندارند اما یک دانشجو و جوان اگر 40 درصد ایده‌اش عملیاتی شود کارش موفقیت‌آمیز است.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان میزان فروش محصولات دانش‌بنیان استان را از سال 92 تاکنون حدود 235 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین میزان صادرات محصولات دانش‌بنیان استان به عراق، ارمنستان و ترکمنستان 3 میلیارد ریال بوده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top