دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان از اعزام 20 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید خبر داد.

‌به گزارش افلاک، نظرخدا دریکوند در دیدار فرماندهان سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی لرستان اظهار کرد: نباید آموزش و پرورش و بسیج را به عنوان دو نهادجدا از هم تصور کرد چرا که این دو نهاد تاثیر گذار مشترکات فراوانی با هم دارند.


وی ادامه داد: فرهنگیان در عرصه‌های مختلف انقلاب همواره حضوری تعیین کننده و اثربخش داشته‌اند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تعامل و مشارکت را  از باورها و سیاست‌های محوری دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و با تاکید بر اینکه تربیت انسانی خودباور و خداباور بر پایه  سبک زندگی  ایرانی اسلامی یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش بوده و مسلم است که این رسالت مهم تنها با مشارکت و تعامل با سایر دستگاه‌ها امکان پذیر است، افزود: ما که به نظام اجتماعی معتقدیم، بر این باوریم که در این نظام اجتماعی باید هر جزئی علاوه بر اینکه کار و وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد، در خدمت اهداف و آرمان‌های جامعه باشد و از تک روی جلوگیری کند.

وی از دستگاه‌ها و نهادهایی مانند بسیج ، سپاه و آموزش و پرورش به عنوان ارکان این نظام اجتماعی یاد کرد و گفت: باید همه به دنبال اهداف متعالی باشیم و همدیگر را در رسیدن به اهداف کلان تعلیم و تربیت یاری کنیم.

دریکوند ایثار و فداکاری را در دوران 8سال دفاع مقدس، حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل عنوان کرد و افزود: این ایثارو جهاد امروز شکل دیگری به خود گرفته و در عرصه‌های مختلف اجتماع می‌طلبد تا با نیازهای  روز جامعه حرکت کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان بر تعامل دو طرفه بین بسیج و آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: این تعامل و همکاری اگر بر پایه برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی باشد کمک می‌کند تا دانش‌آموزان و فرهنگیان بهتر به وظایف خود عمل کنند و از آسیب به آموزش و پرورش دانش‌آموزان جلوگیری خواهد کرد.

دریکوند یادآور شد: امروز با وجود منابع انسانی متعهد و تحصیل کرده، واژه‌هایی مانند بسیج، ایثار، جهاد و شهادت در آموزش و پرورش غریبه نیست و این واژه‌ها با سرشت فرهنگیان عجین شده است.

وی از اعزام 20هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خبر داد و گفت: این اعزام‌ها تا خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در ادامه این دیدار فرمانده بسیج دانش‌آموزی لرستان شکل‌گیری بسیج دانش‌آموزی را با توجه به نیاز جامعه و فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ضروری عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی با اولویت برنامه‌های آموزشی و حمایت از نخبگان و فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش می‌کند تا در کنار آموزش و پرورش به تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت کمک کند.

سرهنگ زین العابدین حسینی طرح آیه‌های تمدن و راهیان نور را از مهمترین برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل سازنده شاهد تحق اهداف مشترک در سطح مدارس باشد.

در ادامه این دیدار فرمانده سازمان بسیج فرهنگیان هم تعامل را لازمه توفیق  بسیج فرهنگیان برشمرد و افزود: بسیج فرهنگیان به دنبال انتقال آرمان‌های انقلاب به نسل جوان آینده ساز جامعه است.

سرهنگ سپهوند تشکیل حلقه‌های صالحین و دوره‌های آموزشی توانمندسازی معلمان را از جمله اقدامات سازمان بسیج فرهنگیان عنوان کرد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top