دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۹۳۴ نفر عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان لرستان را اجرا می‌کنند.

به گزارش افلاک، علی هادی چگنی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اهمیت سرشماری در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری اظهار داشت: هدف از برگزاری سرشماری‌ها در کشور دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح در راستای تدوین و تنظیم برنامه‌ها است که می‌تواند به‌عنوان کامل‌ترین و مؤثرترین شیوه برای کسب آمار و اطلاعات کشور مورداستفاده قرار گیرد.

وی سرشماری را آیینه امروز و چشم‌انداز فردا توصیف کرد و افزود: امسال هشتمین سرشماری کشور و پس از سرشماری سال 90 پس از 5 سال انجام می‌شود و با توجه به اینکه استاندارد جهانی سرشماری هر 10 سال یک‌بار است به‌احتمال بسیار زیاد سرشماری بعدی در سال 1405 انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به انجام سرشماری نفوس و مسکن امسال به دو روش اینترنتی و مراجعه مأموران به درب منازل عنوان کرد: در مرحله نخست سرشماری به‌صورت اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه برگزار می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir آمار و اطلاعات موردنیاز درخواست شده در سامانه یادشده را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی گفت: در مرحله دوم مأموران سرشماری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و با استفاده از 550 تبلت که در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده است آمار و اطلاعات خانوارهایی که موفق به ثبت‌نام در مرحله اول به‌صورت اینترنتی نشده‌اند را ثبت خواهند کرد.

چگنی بابیان اینکه 934 نفر عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان لرستان را انجام می‌دهند، افزود: از این تعداد 550 نفر مأمور آمارگیری، 15 معاون فنی آموزشی، 12 کارشناس IT، 9 کارشناس نقشه، 184 راننده و 77 نفر در دیگر رده‌های مسئولیتی مرتبط سرشماری امسال را انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه برای ثبت آمار و اطلاعات افراد در سامانه مرکز آمار و سرشماری نفوس و مسکن داشتن کد پستی خانوار و کارت ملی افراد ضروری است، عنوان کرد: مأموران سرشماری که برای این کار به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند علاوه بر لباس متحدالشکل سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به رنگ طوسی دارای کارت شناسایی با هولوگرام مرکز آمار ایران هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با تأکید بر اینکه آمار ثبت‌شده در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در اختیار هیچ مرجعی قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: به کلیه افرادی که به‌صورت اینترنتی در این سرشماری شرکت می‌کنند حداقل یک گیگ بایت اینترنت رایگان اهدا می‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top