دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون نظارت مالی امور اقتصاد و دارایی لرستان از شناسایی ۹۳ ملک مازاد در استان خبر داد و گفت: هزینه‌های مولدسازی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان صرف می‌شود.

به گزارش افلاک نیوز، علی سبزوار در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در شصت و هفتمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند اموال مازادی را که دارند و در راستای وظایف ذاتی آنها نیست یا استفاده چندانی از از آنها ندارند تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس شورای هماهنگی سران قوا مصوبه‌ای را تصویب کردند که بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات ریاست جمهوری در هشت بند تهیه و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، بیان کرد: در این آیین‌نامه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی به عنوان اعضای اصلی کمیسیون مولدسازی مشخص شدند و وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز به عنوان دبیرخانه این کمیسیون وظایفی را بر اساس آیین نامه اجرایی برایش تعیین کردند.

معاون نظارت مالی امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: شناسایی دارایی‌های مازاد دولت، پیشنهاد فهرست دارایی‌های مازاد به هیئت دولت، پیشنهاد روش مولدسازی دارایی‌هاو تهیه فهرست و املاک مازاد و طرح‌های نیمه‌تمام از جمله وظایفی بود که به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول شد و در همین راستا تفویض اختیاراتی نیز به استانداران داده شده  وکمیته‌ای در مرکز استان‌ها تشکیل شود.

سبزوار بیان کرد: در لرستان جلسات خوبی برگزار و این جلسات منجر به شناسایی ۹۳ ملک در لرستان شد و همچنین در اواخر آبان سال گذشته به استانداران تفویض اختیار داده شد مبنی بر اینکه اموالی که زیر ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند از صفر تا صد هزینه آن در خود استان صرف شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا ۱۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد برای استان داشتیم  و جزو استان‌های برتر در راستای مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح شدیم.

معاون نظارت مالی امور اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه مولدسازی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان خواهد بود، تصریح کرد: البته مولدسازی در سال‌های گذشته انجام می‌شد اما هزینه آن صرف اضافه کار و پاداش دستگاه‌ها می‌شد و بر اساس مصوبه سران قوا قرار بر این است که هزینه‌های مولدسازی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان هزینه شود.

سبزوار بیان کرد: در حال حاضر هفت پروژه تحت عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان تعریف کردیم که چند مورد از آنها مورد تایید قرار گرفت و منتظریم با فروش اموال طرح‌هایی که به تصویب کمیته مرکزی رسیدند را تکمیل کنیم که این پروژه‌ها شامل بیمارستان نیایش خرم‌آباد، تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، تکمیل سکوی تماشاگران شهدای شهر نورآباد، احداث و تکمیل خانه‌های جوان خرم‌آباد که نیمه تکمیل رها شده‌اند، چهار خطه خرم‌آباد کوهدشت، محور الیگودرز-داران، ورزشگاه ولایت بروجرد و در نهایت ساختمان امید استانداری خرم آباد از جمله این طرح‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ملک ۱۰ هزار متر مربعی اقتصاد و دارایی در میدان آزادی خرم آباد واقع شده است و از محل فروش این ملک می‌توان این پروژه‌ها را به نتیجه رساند بیان کرد: این ملک ارزش ریالی بالایی دارد چنانچه مشتری پای کار بیاید از محل فروش آن از طریق بورس کالا یا حراج از طریق سامانه ستاد، هزینه به دست آمده صرف تکمیل پروژه‌ها می‌شود که خوشبختانه مجوز فروش آن صادر شده است.

معاون نظارت مالی امور اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه در امر مولدسازی دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند و آنهایی که اموال مازاد دارند پای کار هستند که با توجه به اینکه هزینه فروش املاک صرف پروژه‌های نیمه تمام خود دستگاه و یا طرح‌های نیمه تمام استان می‌شود استقبال کرده‌اند.

سبزوار گفت: لرستان یکی از استان‌های برتر به لحاظ شناسایی و معرفی به سازمان خصوصی‌سازی و قیمت گذاری اموال است که نتیجه این اقدامات را تا سال ۱۴۰۱۴ در استان خواهیم دید.

وی تصریح کرد: همچنین برای املاک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرارگاه خاتم پای کار آمده است.

انتهای پیام 

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top