دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بزرگترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان طی دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل اصلا قابل مقایسه نیست.

 به گزارش  افلاک ورزشی ؛بهرام دلفان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل بهار عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف قارچ‌های سمی است که این مقوله نیاز به پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه با بیماری‌های نوپدید در جامعه مواجه هستیم و باید توجه مسئولین را به این بیماری‌ها جلب کنیم، بیان کرد: مقوله سلامت فقط مختص به دانشگه علوم پزشکی نیست بلکه تنها در ۲۵ درصد سلامت مردم دخیل هستیم و ۷۵ درصد آن مربوط به تصادفات، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری قلبی و عروقی رتبه اول مرگ و میر در استان است و تصادفات و انواع سرطان‌ها به ترتیب رتبه دوم و سوم هستند.

دلفان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در لرستان ۷۱ پروژه با ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع و با ۳۱۸ میلیارد تومان هزینه انجام شده است و ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع  نیز در دست اقدام داریم، تصریح کرد: بیمارستان‌ها جزو این پروژه‌ها هستند و بیمارستان نیایش به تنهایی ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هلیکوپتر اورژانس خرم‌آباد در فرودگاه شهدای خرم‌آباد مستقر شده است و در حال ساخت آشیانه در کنار بیمارستان نیایش هستیم، یادآور شد: در لرستان سه بیمارستان با مجموع ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است که بیمارستان نیایش با ۶۱۸ تخت، ۶۰.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  که تا سال ۱۴۰۴ آن را به نتیجه برسانیم و در حال حاضر  ۳۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت داشته و گهر دورود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: برنامه داریم همراه‌سرای بیمار برای رفاه حال همراهان بیماری که به استان می‌آیند ایجاد کنیم.

وی بر ایجاد بیمارستان توانبخشی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه‌ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

انتهای پیام

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top