آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

عبدالله عزیز پورگفت :  لرستان با پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در جایگاه سوم کشور قرار داشته و از نظر مبلغ پرداخت نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی افلاک ورزشی ، متاسفانه با ادغام حوزه ورزش و جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان با توجه به گستردگی حوزه ورزش در بسیاری از استانها حوزه جوانان زیر سایه ورزش قرار گرفته و عملا جوانان در این وزارت خانه در بسیاری از استانها مغفول مانده بود.

در لرستان هم در سال های گذشته  عملکرد حوزه جوانان بسیار ضعیف بوده و بارها مسئولان ارشد استان در جلسات مختلف به این ضعف آشکاراشاره کردند.

در لرستان با حضور عبدالله عزیز پور چهره دوست داشتنی و شناخته شده ورزش لرستان بر مسند حوزه جوانان و فرهنگی این اداره کل وبا مساعدت و تلاش و توجه جدی استاندار لرستان دکتر خادمی و مدیر کل ورزش و جوانان استان  به این مقوله  شاهد رشد چشمگیر این حوزه در طی سال گذشته در لرستان و سطح کشور بودیم .

عبدالله عزیز پور معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  افلاک ورزشی گفت :به لطف پروردگار و حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان و استاندار اخلاق مدار و برنامه گرا دکتر خادمی و توجه جدی به ساماندهی امور جوانان و حوزه فرهنگی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در وزارت ورزش از خدمات ارزنده و عملکرد مطلوب این ستاد در لرستان توسط وزیر ورزش و جوانان تقدیرویژه شد تا ما مزد تلاش ها و برنامه ریزی مدون خود را با این تقدیر از وزیر ورزش بگیریم .  

تقدیروزیر ورزش از عملکرد مطلوب حوزه جوانان لرستان 

 

 

وی افزود :در سال 96توانستیم در ساماندهی و تسهیل در اشتغال جوانان تحصیل کرده و کارورزی این جوانان با اشتغالزایی 1400نفر رتبه اول را در سطح کشور کسب کنیم.

وی افزود :22دستگاه مرتبط با ساماندهی ستاد جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان را همراهی می کنند و از این دستگاهها انتظار داریم در جلسات ساماندهی حضور فعال داشته و این اداره را در برنامه ریزی مدون یاری کنند .

عزیز پور افزود :در بحث اشتغال جوانان در شهرستان الشتر ایجادکارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار،قالی بافی در منطقه حاشیه نشین  علی آبادخرم آبادبا کمک بلا عوض ، ایجاد خانه معمار در حاشیه شهر خرم آبادو ایجاد خانه جوانان در خرم آباد ، الیگودرز و تعمیر و بازسازی حانه جوانان شهرستان پلدختر را می توان تنها بخشی از خدمات این حوزه عنوان کرد .

عبدالله عزیز پور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان این استان گفت: در سال ۹۵ استان لرستان با پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در جایگاه سوم کشور قرار داشته و از نظر مبلغ پرداخت نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است. این رقم در مقایسه با عملکرد سال ۹۴ این استان، رشدی بیش از ۴۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی تعداد متقاضی وام ازدواج در صف مانده این استان را تا انتهای سال ۹۶، ۳۰۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد این متقاضیان از ۱۰ هزار و ۲۱۹ نفر در پایان سال ۹۵ به ۳۰۱۲ نفر تا پایان سال ۹۶ کاهش یافته است. همچنین درصد اعتبار پرداختی مصوب سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۷.۲ درصد رشد داشته است.

عزیزپورمیزان جمعیت بین ۱۵ تا ۲۹ ساله استان لرستان در سال ۹۵ را نزدیک به ۲۵.۱ درصد دانست و ادامه داد: تعداد جلسات برگزار شده ستادهای ساماندهی امور جوانان در سال ۹۶ این استان سه جلسه بوده است و میزان تحقق مصوبات این جلسات تا ۸۱ درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان قبل از دولت یازدهم صفر بوده است،‌گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان لرستان از ابتدای دولت یازدهم تا کنون به ۲1 مورد رسیده است و ۲5 سازمان مردم نهاد جوانان دیگر نیز در شرف تاسیس قرار دارند.

با اشاره به لزوم تعامل و برنامه ریزی بهترسازمان های مردم نهاد و اعضای مجمع ،اظهار کرد: این تعامل باعث پیشرفت در کارها وفعالیت های حوزه جوانان خواهد شد.

اینکه 20 سمن در حوزه جوانان  وجود دارد اظهار داشت: ثبت 25 سازمان مردم‌نهاد دیگر نیز در دست اقدام است که انجام می‌شود. در حوزه پژوهش نیز جز دستگاه‌های سطح بالای وزارت ورزش و جوانان هستیم و اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سنوات گذشته به‌عنوان دستگاه برترمعرفی شد.

عزیزپور تصریح کرد: سازمانهای مردم نهادی که از اداره ورزش وجوانان مجوز فعالیت گرفته اند تعامل بیشتر از خود نشان دهند وباارائه ایده هاوراهکارهای جدید تر به حوزه جوانان کمک کنند.

معاون جوانان وامور فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان لرستان،خاطرنشان کرد: کمیته های تخصصی تر در مجمع تشکیل شود و با کمک خود اعضای مجمع و سازمان های مردم نهاد تصمیمات بهتری گرفته شده و به معاونت جوانان اداره کل ابلاغ گرددکه در این خصوص اداره ورزش وجوانان قطعا حمایت های لازم را نشان خواهدداد.

  عملکرد سازمان های مردم نهاد جوانان استان لرستان مطلوب بوده است

عبدالله عزیز پورگفت :لرستان  یکی از استان‌های فعال در حوزه ترویج ازدواج بوده که با وجود کمترین حمایت‌ها و محدودیت‌های منابع اقتصادی کارها و اقدامات خوبی انجام شده که این مهم قابل تقدیر است.

عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان لرستان  در حوزه ازدواج مطلوب است و همانطور که در زمینه های مختلف بیشترین اثرگذاری را بر جامعه داشته اند در حوزه ازدواج نیز می توانند بسیار تاثیر گذار و فرهگساز باشند .

وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های فعال در حوزه ترویج ازدواج بوده که با وجود کمترین حمایت‌ها و محدودیت‌های منابع اقتصادی کارها و اقدامات خوبی انجام شده که این مهم قابل تقدیر است.

وی گفت: در حوزه ازدواج برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان لرستان  شکل گرفته است که از جمله آنها می‌توان برنامه های کاهش طلاق در استان را نام برد، طلاق یکی از دغدغه‌ها و معضلات و مشکلات هر منطقه است که خوشبختانه در این خصوص ما به عنوان یکی از استان  های آخردر زمینه طلاق محسوب می‌شویم و این برای استان نوید بخش است گرچه با توجه به نرخ افزایش طلاق نباید به کم بودن تعداد وقایع طلاق اکتفا کنیم و باید به دنبال کاهش بیشتر این واقعه در استان باشیم .

عزریز پور: یکی از کارهای شاخصی که در حوزه جوانان در استان شکل گرفت برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان در استان و هم در شهرستان‌ها است که این مهم قابل تقدیر بوده و در این زمینه طی سال جاری نسبت به سال گذشته توفیقاتی حاصل شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتباراتی در خصوص وام‌های ازدواج به استان اختصاص یافت که مبلغ این تسهیلات از سه میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافت و این مهم با پیگیری‌های انجام شده محقق شده است.

در سالیان نه چندان دور صحبت از پر کردن اوقات فراغت بود اما امروز از غنی‌سازی اوقات فراغت صحبت می‌شود تا افراد بهره ببرند، ادامه داد: همه خانواده‌ها در سبد هزینه‌ای خود اوقات فراغت را نیز می‌بینند و در این بین وظیفه دستگاه‌ها سیاست‌گذاری مناسب برای استفاده بهینه از این اوقات است.

عزیزپور گفت: توجه به همه ابعاد زندگی از موضوعاتی است که در غنی‌سازی اوقات فراغت باید مد نظر قرار گیرد، نیاز جوان امروز با جوان دهه 60 متفاوت است و لذا باید نیازسنجی لازم برای جوانان صورت گیرد.

وی معتقد است در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان شادی و نشاط برای جذب و پایدار کردن جوانان در این اوقات مد نظر قرار گیرد، امروزه سبک زندگی تغییر کرده و شاهد تقویت فردگرایی در جامعه هستیم لذا در برنامه‌ریزی اوقات فراغت بر کار گروهی باید توجه ویژه شود.

معاونت فرهنگی و امور جوانان استان لرستان گفت : در برنامه‌ریزی اوقات فراغت باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد، امروزه شاهد فردگرایی در جامعه هستیم لذا باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کارهای گروهی ترویج داده شود چرا که اگر با این مسائل توجه نشود شاید در سالیان آتی کار گروهی به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی براز اوقات فراغت بگونه‌ای باشد که پس از ایام تابستان رها نشود.

وی بهترین زمان ترویج و تقویت فرهنگ کار را اوقات فراغت دانست و گفت: امروزه سنت حرفه‌آموزی از سوی جوانان در تعطیلات از بین رفته است لذا باید برای تقویت فرهنگ کار در قالب برنامه‌های مختلف تلاش کرد.

وی تقویت ارتباط بین نسلی را از سرفصل‌های لازم در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانست و گفت: استفاده از ظرفیت اولیا دانش آموزان در کنار مربیان برای اوقات فراغت، بسیار مهم و نیازمند توجه است.

معاونت فرهنگی و امور جوانان استان لرستان اظهار داشت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شود چرا که این موضوع کاهش هزینه‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.

 

 

لزوم اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در راستای وظایف تخصصی هر دستگاه و به دوری از موازی‌کاری

معاونت فرهنگی و امور جوانان استان لرستان اظهار داشت: برنامه‌های مرتبط با اوقات فراغت تابستان باید در راستای وظایف تخصصی هر دستگاه و دوری از موازی‌کاری برگزار شود، دستگاه‌های دولتی برای بهره‌مندی بهتر جوانان از امکانات اوقات فراغت باید با متولیان این امر همکاری کنند.

عزیز پور با بیان اینکه هر ساله برنامه‌های خوبی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان توسط این ستاد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: لازم است برای جذب جوانان به برنامه‌های اوقات فراغت از برنامه‌های جذاب استفاده شود.

اوقات فراغت آیینه تمام‌نمای فرهنگ یک جامعه است

وی: اوقـات فراغت به‌عنوان نمايي از سـبک زندگـي، مقولـه‌اي اسـت کـه افـراد در طـي آن بـا آرامـش مي‌توانند علايـق و تمايلات خود را بـه کار گيرند و فرصتـي اسـت تـا ارزش‌ها و نگرش‌هاي پنهان خود را تعیين کرده، قـدرت و مقاومـت در عرصـه زندگي را به نمايش بگذارنـد.

وی تصریح کرد: از آنجا که در چنين اوقاتي، افراد نگراني جدي درخصوص طـرد يا ايجـاد تنـش در هنـگام نمايش رفتارهـاي خود ندارنـد، مي‌تواند زمينه را بـراي درک تحـولات آرام و پنهـان جامعـه فراهم کرده، ابـزار تجربي دقيق براي درک، فهم و اسـتنباط واقعيت‌هاي فرهنگـي در لايه‌هـاي مختلـف اجتماعي باشـد.

عزیزپور ادامه داد: اوقات فراغت به این منظور است که فرد با رضایت خاطر به استراحت یا تفریح پرداخته و یا به‌منظور توسعه آگاهی بعد از اینکه از شغل اصلی خود آزاد می‌شود آن را برمی‌گزیند، که هر فرد بنا به سلیقه و علاقه خود آن را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت در همگان یکسان نیست و بنابر اهمیت آن در افراد مختلف جامعه متفاوت است بیان داشت: اوقات فراغت مي‌توانـد عاملـي در ايجـاد آرامـش و لـذت در زندگي به‌شـمار آيد و از طرفـي زمينـه رشـد و بالندگـي در افـراد را نيـز فراهـم آورد.

وی با اذعان بر اینکه زمينه‌ها و فعاليت‌هاي اوقات فراغت بســتگي بــه عوامــل گوناگوني دارد بیان داشت: تغييــرات گوناگــون اجتماعــي در جوامــع، ماهيت فراغت و نحوه گذران آن را دگرگون کرده اســت.

عزیزپور اهم فعاليت‌ها و زمينه‌هاي گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را يازده مورد عنوان کرد و گفت: ورزش، هنر، برنامه کانون‌های فرهنگی، برنامه‌های کانون‌های پایگاه مقاومت بسیج، سینما، کتاب‌خوانی، برنامه‌های رادیویی برنامه‌های تلویزیونی، مطالعه روزنامه و مجلات، پارک‌های شهری و گذران اوقات فراغت، اینترنت و رایانه از فعالیت‌ها و زمینه‌های گذران اوقات فراغت محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جوان بودن جامعه ما و رشــد روزافزون انواع انحرافات بخصوص در بين دانش آ موزان، لازم است که به مسئله مهم اوقات فراغت توجه ويژه نمود تا بتوان با پرکردن اوقات فراغت در جهت مطلوب و رشــد ارزش‌هاي اجتماعي و اسلامي، از انحرافاتي که نسل جوان را تهديد مي‌کند به نحو مطلوبــي جلوگيري به عمل آورد.

گزارش و گفتگو :محمود داودی نژاد

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top