دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

گفتگو اختصاصی افلاک ورزشی  با عضو لرستانی تیم ملی دوچرخه سواری، و اولین مدال اور تاریخ ایران دررشته اومنیوم.را به همت ایمان مظفری خبرنگار زبده ما در زیر بخوانید .

اخلاق خوب ، حوصله وادب کلام از خصوصیات خوب اوست..
ساعت حدودا 22 شنبه شب  است،
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،به لطف برنامه های اجتماعی در  فضای مجازی توانستیم با شهاب جدیدالاسلام،  در محل اسکان  تیم ملی   دوچرخه سواری ایران درتایلند ؛ گفتگویی صمیمی داشته باشیم ،درحالی که خسته به نظر میرسید و درحال استراحت بود اما با حوصله وبی ریا به تمامی سوالاتم پاسخ داد.
دردو دل کرد و خیلی بی پرده ازمشکلات و واقعیت های این روزهای ورزش استان برایم گفت.
این بدین معنی است که مثل سایر ورزشکاران مدال اور استان لرستان دلش برای اینده ورزشمان میسوزد.
استعدادها را دراستان بیش از حدتصور ذکر می کند  و دغدغه دلنگرانی اش برای برای رسیدگی به این استعدادها ی خوب و حمایت ازانهاست..
شهاب این روزها سخت به مسابقات اسیایی که حدودا دوسه ماه دیگر برگزار میشود فکر میکند و یکی از ارزوهایش کسب سهمیه( المپیک  2020)ژاپن هم هست واعتقاد دارد برای کسب سهمیه چیزی کم ندارد..

 که در ادامه میخوانید:

* با سلام ،لطفا خودتونرو معرفی بفرمایید.

"بانام خدا و عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم ،شهاب جدید الاسلام هستم متولد 1372 ازشهرستان ازنا استان لرستان، مجرد ودارای مدرک دیپلم ، به دلیل علاقمندی به ورزش وتمرینات سنگین روزانه موفق به ادامه تحصیل نشدم..


*مشغول به چه کاری هستید؟
"فعلا کار خاصی ندارم و فقط به تمریناتم میپردازم و ورزش میکنم.

*ازچه سالی ورزش دوچرخه سواری میکنید؟
"تقریبا حدودا  10  ساله که رکاب میزنم یعنی ازسال 86 حدودا..

*به صورت حرفه ای چطور؟
"به صورت حرفه ای حدودا 8سال که از سال 89 به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی درامدم و تا الان هم عضو تیم ملی هستم..

*چرا این رشته رو انتخاب کردی؟

"واقعیت اینه که از رکاب زدن لذت میبرم وارامش خاصی به من دست میده ،وقتی رکاب میزنم و ورزش میکنم احساس میکنم از تمام مشکلات ودغدغه ها وحرف و حدیث ها بدورم..

*تا به حال چه عناوینی کسب کرده ای؟

"مقامهای زیادی دارم ،
از جمله میتوان اشاره به مقام سوم اسپرینت مسابقا ت کشور درسال 89،  مقام اول رشته 3000متر قهرمانی کشورسال90، مقام دوم یک کیلومتر قهرمانی کشور مجدد سال 90، ودهها مقام کشوری و حدود 40 مدال در مسابقات لیگ برتر...

*درمسابقات خارج از کشور چطور؟

"درمسابقات خارج از کشور نیز موفق به کسب مقاوم سوم 4کیلومتر تیمی مسابقات قهرمانی اسیا در 2011 / مقام دوم تیمی  توربین المللی کاکانوس اذربایجان، مقام پانزدهم دورحذفی جام جهانی مسکو 2011، شرکت درتور بین المللی مازندران 2010/2011 و...

*بفرمایید دراین دوره ازمسابقات که امروز برگزارگردید چه عنوانی رو کسب کردید؟

"این دوره ازمسابقات در تایلند برگزار گردید وموفق به کسب مدال برنز رشته اومنیوم شدم که برای نخستین بار درتاریخ ایران محسوب میگردد ،حقیقتا ازاین موضو ع مطلع نبودم که پس از شنیدن بسیارخوشحال شدم وبه نوعی خستگی از تنم بیرون رفت..

لطفا توضیحی برای علاقمندان درمورد رشته اومنیوم بدهید..

"رشته اومنیوم از سنگین ترین و دشوارترین رشته های دوچرخه سواری محسوب میشود که توسط فدراسیون جهانی دوچرخه سواری طراحی شده  و ترکیی است  از 6 رشته سرعتی و  استقامتی، این رشته به صورت دونفره برگزار میگرددو باید در هر 6 رشته به امتیاز خوب وعالی دست پیدا کنی و در نهایت مجموع امتیازات رتبه رکاب زنان را تعیین میکند..
از جمله رشته های اومنیوم میتوان به اسکرچ اشاره کرد؛
در اسکرچ نیز بنده به اتفاق دوست خوب وهم تیمی ام حسین ناطقی موفق به کسب  مقام اول شدیم که البته باید بگویم از خود گذشتگیها و کمک حسین تاثیر بسزایی در  کسب مدال من داشت واز همینجا از ایشان بابت حمایتها یش بینهایت سپاسگزارم وکمال تشکر رادارم.

جاداره به این نکته نیزاشاره کنم که در 4 کیلومتر تیمی ، تیم ایران در پنج شش سال گذشته جز برترین تیمهای اسیا محسوب میشد که متاسفانه حدودا پنج سال است که موفق به کسب هیچگونه مقامی نشده بود ؛

خوشبختانه  امروز.هم  پس از گذشت حدود 5 سال مجددا موفق به کسب مقاوم سوم.در  4 کیلومتر تیمی  شدیم واین هم برای من وتیم ایران قطعا ارزشمند است..

*ازاستان لرستان هم رکاب زن دیگری حضور داشت یاخیر؟
"بله..از لرستان دوست خوب وجوان اینده دار بروجردی تیم ملی کسری غیاثی دراین مسابقات همراه تیم ملی درتایلند حضور داشتند که ایشان هم موفق به کسب مقام دوم در( 200 متر)سرعت شدند..

البته پس از مسابقات اسکرچ نیز دررشته 4 کیلومتر انفرادی که از تخصصی ترین رشته های اومنیوم و( د.سواری )است  هم موفق به کسب مقام دوم شدم
*سطح مسابقات چطور بود؟
"باتوجه به نزدیکی مسابقات اسیایی در بهمن ماه امسال که از اهمیت خاصی هم برخورداراست ، تیمهای شرکت کننده با تمام توان ونفرات اصلی شان دراین مسابقات شرکت کرده بودند تا به امادگی لازم

دست پیدا کنند وخودرا هم ارزیابی  کرده باشند...

*درصحبتهایتان فرمودید موفق به کسب  اولین مدال تاریخ ایران شده اید!!  شاید برای خیلی از عزیزان علاقمند سوال باشد که چرا برای,اولین بار؟لطفا توضیحی بفرمایید...

"همانطور که گفتم ،
اومنیوم جز رشته های سنگین پیست محسوب میشود و از زمانی که این رشته  توسط U.c.i. ( فدراسیون.د.سواری ) تصویب  گردید ،  هیچ ایرانی دراین مسابقات موفق به کسب مدال چه در قهرمانی اسیا و چه دربازیهای اسیایی وچه درکاپ اسیا نشده است و این برنز بنده اولین مدال تاریخ اومنیوم ایران  محسوب میشود...

*هم اکنون برای کدام تیم رکاب میزنید؟

"درتیم هیات دوچرخه سواری بروجردی هستم ،
این تیم به تازگی از دسته یک    به لیگ برتر را ه پیدا کرده است..

* ایا ازباشگاههای مطرح کشور هم پیشنهاد داشته اید؟
برای فصل اینده چطوز؟؟

بله قطعا..
ازباشگاههای زیادی از جمله سپاهان اصفهان پیشنهادهایی داشته ام اما واقعیت  بدون ریا عرض می  کنم ،
باتوجه به اینکه تاکنون ازسوی هیچگونه مسولی دراستان مورد حمایت نبوده ام اما بازهم ترجیح میدهم  دراستان باشم و برای تیمهای استانم وبا نام لرستان  رکاب بزنم ، البته تازمانی که به من نیاز باشد..
 
.
*ظاهرا ادم تعصبی هم هستی،ایا شده در گفتگویی مصاحبه ای ویاجایی درمورد اصالتت سوال کرده باشند و پنهان کرده باشی ؟


" ابدا.. محال است.
همه جا گفته ام لرهستم و به لرستانی بودنم افتخار میکنم؛درمسابقات جهانی مسکو وقتی خبرنگاران و عده ای از علاقمندان از بنده اصلیتم رو سوال میکردند باور کنید با افتخار نام ازنا ولرستان را برزبان میاوردم وخواهم اورد..

*شرایط دوچرخه سواری استان رو چطور میبینی؟

"به جرات بگویم استان لرستان یکی از قطبهای دوچرخه سواری کشور است که استعدادهای بی نظیری دارد و همیشه حرف برای گفتن داشته ودارد؛
چرا که قهرمانانی چون اروین گودرزی؛کسری غیاثی،ترابی،مازیار فرزاد،فرزین عرب،امیرمحمد مهدوی،سید علی رضوی ،امین مرادی و.... دارد و هرکدام ازاین عزیزان فرصتی ناب برای استان هستند و باید کمال  استفاده را از تجربیات این عزیزان برد..

مسولین استان باید درکشف استعدادها قدم بردارند و حمایت ویژه از ورزشکاران این رشته مدال اور که تمام زمینه ها رو داراست بنمایند بعد ببینند که در دشوارترین مسابقاتجهانی  هم حرف برای گفتن داریم..

*نقش مسولین استان وشهرستان رو در کسب این عناوین بفرمایید..


"متاسفانه باید بگم دراین راه دشوار هیچگونه کمک وحمایتی ازسوی مدیران استان و شهرستان وارگانهای ذیربط به مانشده است واگر هم شده برای بنده محسوس نبوده است..

باتوجه به اینکه دوچرخه سواران استان همیشه اثبات کرده اند جز بهترین ها هستند و دارای انگیزه وامادگی لازم درتمام مسابقات اسیایی وجهانی اما متاسفانه باید بگویم کم ترین توجه ونگاهی به این سمت وسو نداشته اند ،
 تمام موفقیتها وعناوین حاصل تلاش و زحمات خودمان بوده و حمایتی ازسوی مسولی صورت نگرفته..
به عنوان نمونه درمسابقات 2011  قهرمانی جهان که درمسکو برگزارگردید ،تنها 3رکاب زن از کشورمان حضور داشتند که بنده  ازلرستان دراین مسابقات حضورداشتم و پس از بازگشت به رسم احترام وحمایت معنوی که درتمام استانها مرسوم است ومیبینیم که چه اهمیتی برای ورزشکارانشان قایل هستند؛   حتی تماس تلفنی هم بابنده ازسوی شهردار محترم ،نمایندگان شورای شهر ومجلس شورای اسلامی، ریس ورزش وجوانان ودیگر مسولین استانی  گرفته نشد و البته انتظاری هم نیست!!!
*برای فصل اینده مسابقات لیگ برتر درخواستی مجدد ازباشگاهی داشته ای؟

*حسن ناطقی دوست خوبم که رکاب زن باشگاه سپاهان هم هست مذاکراتی به  نمایندگی از  باشگاه سپاهان اصفهان بابنده داشته که البته همانطور که قبلا گفتم درصورت مناسب بودن شرایط,ترجیح میدهم برای استانم رکاب بزنم..



*چه هدف وبرنامه ای برای اینده داری؟؟

"فعلا باتوجه به نزدیکی زمان مسابقات اسیایی هند که از سطح بالایی هم برخوردار است ، هدفم کسب مدال خوش رنگ این مسابقات است. البته فعلا..

*برای المپیک 2020 توکیو چطور؟

" به واقع ارزوی هر ورزشکار کسب سهمیه وشرکت  درمسابقات المپیک است ومن هم از این قائده مثتثنی نیستم وتمام تلاشم را خواهم کرد که یکی از نفرات اعزامی به المپیک باشم..

*ایا ازاستان لرستان به مانند المپیک ریو دررشته دوچرخه سواری،  در المپیک پیش روی ژاپن هم نماینده ای خواهیم داشت. ؟
"حتما همینطوراست..

ما فقر دوچرخه سوار دراستانمان نداریم ، با حمایت مسولین امر ؛
و بستر سازی مناسب وداشتن برنامه های هدفمند ،برای بازیهای المپیک حتما میتوان دو ورزشکار فقط ازلرستان ؛  در رشته دوچرخه داشته باشیم و قطعنا مدال هم خواهند اورد...

*اصلی,ترین عامل موفقیتتان درچیست؟

"به نظر م اصلی ترین عامل توکل به خدا دعای خیر پدرومادر وخانواده و تلاش وپشتکارم..


*چه انتظاری ازمسولین دارید؟

انتظار ودرخواست بنده به عنوان یک ورزشکاری که برای اینجا بودن زحمتهای زیادی کشیده است و همیشه سعی در بالا نگه داشتن پرچم ایران و زنده نگه داشتن نام لرستان دردنیا داشته این است که بیشتر به فکر ورزشکاران باشندو بهای بیشتری به ورزش استان خصوصا رشته وچرخه سواری بدهند و درپی کشف استعدادهای بی نظیری که به علت محرومیت وفقر دراستان ناشناخته مانده اند باشندو ازسویی با حمایت ازجوانان مطمعنا به جنگ اعتیاد هم خواهیم رفت...

*دراخر حرفی اگر مانده بفرمایید..

"ازشما سپاسگزارم   بابت این گفتگو  و امیدوارم این گفتگوها باعث بشه که فکری واقعی به حال ورزش استان بشود و از زحمات پدرو مادرم که همیشه مشوق وحامی من بوده اند هم تشکرمیکنم ، قدردان زحمات ومحبتهای  همه  هموطنان ،هم استانیها، و ه همشهریهای عزیزم هم که همیشه عنایت ویژه به ورزشکاران دارند؛
 و باعث دلگرمی ما بوده اند هم  هستم واین مدال رو تقدیم به همه  این عزیزان میکنم.

مصاحبه از: ایمان مظفری افلاک ورزشی 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top