دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به وضعیت نامطلوب کشتارگاه‌ها در استان گفت: تا پایان سال کشتارگاه کشت و صنعت به بهره‎برداری می‎رسد.

 

به گزارش خبرنگار افلاک، دکتر «ابراهیم توکلی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان سه کشتارگاه دام به‌صورت صنعتی، 4 نیمه صنعتی و 3 کشتارگاه سنتی وجود دارد.

 

وی وضعیت کشتارگاه‎های صنعتی استان را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به این‌که وضعیت کشتارگاه‎های نیمه‎صنعتی قابل قبول است، افزود: متأسفانه وضعیت کشتارگاه‎های سنتی در استان مطلوب نبوده و آن‌ها باید بهینه و یا تعطیل شوند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: در جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه‎ها به‌ویژه کشتارگاه سنتی در معاونت امور عمرانی استان یکسری مصوبات برای تعیین تکلیف این کشتارگاه‎ها در نظر گرفته است.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به این‌که کشتارگاه صنعتی خرم‎آباد از لحاظ اسمی ظرفیت 1000 رأس دام سبک و 100 رأس دام سنگین را دارد اما هم‌اکنون با کمتر از نصف ظرفیت فعالیت دارد، یادآور شد: در این کشتارگاه، کشتار به اندازه کافی نیست و از همین‌رو صرفه اقتصادی ندارد.

 

توکلی با بیان این‌که هزینه ساخت یک کشتارگاه حداقل 20 میلیارد تومان است، یادآور شد: قرار است تا پایان سال نیز کشتارگاه کشت و صنعت به بهره‎برداری برسد که با احداث این کشتارگاه‎ها دیگر جایی برای فعالیت کشتارگاه‎های سنتی وجود ندارد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top