رضا موسیوند از مداحان اهل بیت لرستان خواستار توجه ویژه به این قشر و راه اندازی موسسه مالی واعتباری اصحاب الحسین در استان لرستان شد.

 به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی  ،رضا موسیوند مدیحه گو و مداح اهل بیت، متولد سال 1364 در شهرستان خرم آباد است در گفتگو با خبرنگار افلاک ورزشی خواستار توجه ویژه به این قشر و راه اندازی موسسه مالی واعتباری اصحاب الحسین در استان شد. متن کامل این گفتگو به شرح زیر است.

چند سال است در عرصه مقدس مداحی فعالیت دارید؟

در سن شش سالگی از همان ایام کودکی به مداحی علاقه مند شدم و عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت من را به این فعالیت مبارک کشاند و قریب به 22 سال است در جمع مداحان و مدیحه سراهای این شهر به خادمی آقا ابا عبدالله (ع) مشغول است.

مشوق شما در راه مداحی اهل بیت و آقا ابا عبدالله الحسین چه کسانی بوده اند؟

در دوران کودکی با حضور در خانواده بسیار مذهبی به این سمت کشیده شدم. زنده یاد پدرم مرحوم حاج حسین موسیوند در تمام مراحل زندگی خود در ایام های مختلف عزاداری از جمله محرم و صفر به خادمی آقا مشغول بوده و در جوار خانه و محل زندگیمان همیشه کلاس‌های دارالقرآن و عزاداری امام حسین برگزار می‌کردند. بنابراین با چنین محیطی در همان ایام آشنا شدم و این راه در من تاثیرات زیادی داشت و مرا به مداحی علاقه‌مند شدم.

آینده خود را در زمینه مداحی چگونه می دانید و برای پیشرفت بیشتر در این زمینه مبارک چه هدف هایی را دنبال می کنید؟ 

 

هدف من و یا دیگر مداحان اهل بیت نیز باید همچون آقا اباعبدالله و اهل بیت که برای نهی منکر و امر به معروف جان گرانبهای خود را در این راه از دست داده و برای زنده نگهداشتن قران و دین اسلام چه رشادت ها و دلاوری هایی را به آیندگان نشان داده اند، باشد. من و دیگر مدیحه گویان اهل بیت باید نهی منکر و امر به معروف را به دیگران نشان دهیم و جوانان را از این دوره سخت و جنگ سرد با اشرار و دشمنان اسلام با خبر کرده و به سمت آقا ابا عبدالله سوق دهیم.

چه مشکلاتی در مداحی لرستان و جوامع مدیحه گویان  این استان می‌بینید؟

جوامع مداحی و هیات های مذهبی باید به‌منظور جذب مدیحه گوهای آینده ساز، آگاه سازی مدیحه گویان، آگاهی از مشکلات این جمع تاثیرگذار و بر طرف کردن مشکلاتشان با سرکشی یا بازدید از وضع معیشت زندگی و خانه آنها با خبر شده و با برگزاری کلاس‌های مذهبی و جلسات هفتگی ماهیانه و سالیانه مبلغی را برای گذران زندگی به این عزیزان متقبل شوند.

آیا شما از عملکرد شورای هیات مذهبی شهرستان خرم آباد رضایت دارید؟

به دلایلی عملکرد شورای هیات مذهبی شهرستان خرم آباد آنگونه که باید رضایت بخش نبوده چون با توجه به اینکه هیات ها و مدیحه گویان باید برای هر مداحی کارت شناسایی درجه مداحی، سبک مداحی وکلاس مداحی را مشخص و چند تکیه بزرگ وقابل توجه بزرگ در تمام سطوح شهر احداث کنند. 

با توجه به عملکرد مداحان لرستان در کشور جایگاه مداحی لرستان را در چه سطحی می بینیند؟

سبک و عملکرد مداحان لرستان جایگاه بزرگی در ایران دارد ولی متاسفانه اصلا توجهی به مداحان لرستان نمی شود.

 

برای بهبود ارتقای جایگاه مداحان لرستان چه پیشنهادهایی دارید؟

باید به مداحان اهل بیت وهر فرد یا شخصی که برای عشق به اهل بیت تلاش می‌کند احترام قائل شد.

شما برای مردم و نسل آینده و برای ادامه دادن راه امام خمینی(ره) و یارانش چه پیشنهادی دارید؟

جوانان باید بدانند که غیر درب خاندان اهل بیت رفتن خطاست تا نسل آینده نیز مثل نسل گذشته بسیار معتقد و در خط اولیاء و انبیاء باشند و راه امام حسین (ع) که همان راه آزادی و آزادگی از چنگال پلید شیطان است را ادامه دهند. 

در پایان اگر پیشنهاد یا انتقادی از عملکرد شورای هیات مذهبی دارید، بیان کنید؟

پیشنهاد دیگر بنده  این است که شورای هیات مذهبی باید با مسئولان استان صحبت کنند تا برای مدیحه گویان و مداحان اهل بیت بیمه شوند یا صندوقی به‌نام موسسه مالی واعتباری اصحاب الحسین دایر کرده و وام و سپرده گذاری به مداحان تعلق گیرد. 

مصاحبه ازعلی موسیوند افلاک ورزشی