آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

عضو شورای راهبری اتحاد تحول خواهان انقلاب اسلامی (شاتا) لرستان:داشتن شفافیت در عملکرد و لزوم پاسخگویی به مردم از سوی یک نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نشان دهنده توانمندی آن فرد است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی افلاك ورزشي ،محمد مهرابی از چهره‌های خوشنام انقلابی که سابقه درخشان دو دور حضور در شورای شهرو شهرداری خرم آباد را در کارنامه کاملا موفق خود دارد و عضو شورای راهبری اتحاد تحول خواهان انقلاب اسلامی (شاتا) لرستان و مسئول مستقیم حمایت از کاندید ا‌های اصلح و انقلابی در استان است با ما به گفتگو نشست که در زیر خواهیم خواند.
 عضو شورای راهبری اتحاد تحول خواهان انقلاب اسلامی (شاتا) لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار افلاك گفت: پرواضح است که تنها راه مبارزه وبستن مسیر فساد وخشکاندن ریشه فساد‌ها بعد از این همه توصیه ومدارا کردن شمشیر عدالت است که نسیم دلنواز وطعم لذت بخش در رکن مقتدر قوه عدلیه با حضور بهشتی زمان حضرت آیت الله دکتر رئیسی عرصه‌را بر آنان تنگ کرده وشوروشعف ویژه‌ای در دل مردم متبلور کرده است.
رئیس شورای شهر و شهردار اسبق خرم آباد تصریح کرد: حضور آیت اله رئیسی در قوه مجریه رکن اساسی مدیریتی جامعه اسلامی با حضورش همچون شهیدان رجایی وباهنر با دولتی ‌وآرسته و انقلابی جانی تازه در کالبد این رکن رکین از حاکمیت بدهد.
مهرابی افزود: شورای اتحاد تحول خواهان انقلابی استان لرستان دست تمنای خود را به سمت همه گروه‌های انقلابی، برادران وخواهران صاحب‌نظر، کنشگران سیاسی وسربازان دلسوخته واقعی انقلاب و هم استانی دراز کرده تا با اتحاد، همدلی و رهنمود‌های نماینده محبوب ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد با حضور خود و ارایه طریق و تدوین برنامه گامی اساسی ومثمر ثمردر پارلمان شهر و مدیریت شهری و همچنین سهم شایان توجهی از دولت آینده ودر جهت زدودن غبار کم لطفی و بی‌مهری و کم توجهی درارمان به منصه وجود و ظهور برسانیم.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها نحوه گزینش و انتخاب افراد برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است که این چالش در کنار سیاست زدگی برخی شورا‌ها، منحصر شدن شورا‌ها به امور شهرداری، برخی سوءاستفاده‌های مالی و رانت خواری‌های اعضای شورای شهر و وجود تعارض منافع در تصمیمات و مصوبات برخی شورا‌ها و نفوذ و تسلط شهرداری‌ها بر برخی اعضای شورا‌ها موجب بی‌اعتمادی و نارضایتی مردم به مهمترین پارلمان محلی در منطقه شده است.
مهرابی افزود: امروز در دوره‌ای که شورا‌های اسلامی دچار فساد، رانت و تخلفات متعدد شده‌اند نقش مهم چالش شایستگی و شفافیت بیش از سایر دوره‌ها نمود دارد نقشی که تنها با احیا و اجرای دقیق آن می‌توان ضمن ایجاد اعتماد دوباره زمینه انتخاب افراد اصلح را فراهم کرد.
وی با تاکید بر اینکه عدم شفافیت عملکرد از سوی نامزد‌ها موجب سردرگمی مردم در انتخاب فرد اصلح می‌شود، ادامه داد: اگر فردی که نامزد انتخابات در شورا‌های اسلامی است به برنامه‌ها، عملکرد و اهداف خود باور داشته باشد و در مسیر انقلابی قدم بردارد دلیلی بر عدم شفافیت ندارد.
عضو شورای راهبری اتحاد تحول خواهان انقلاب اسلامی (شاتا) لرستان با بیان اینکه داشتن شفافیت در عملکرد و لزوم پاسخگویی به مردم از سوی یک نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نشان دهنده توانمندی آن فرد است، گفت: نامزد‌های این دوره باید سوابق، برنامه‌ها و اهداف خود را از طریق رسانه‌ها در معرض قضاوت درست مردم قرار دهند.
مهرابی با بیان اینکه شفافیت در عملکرد، برنامه‌ها، شعار‌های انتخاباتی از سوی نامزد‌ها یکی از اصل‌های مهم در این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است، گفت: امروز شفافیت از مطالبات مهم مردم و گروه‌های انقلابی از نامزد‌های حاضر در این دوره از انتخابات است.
شهردار سابق خرم آباد با اشاره به اینکه امروز شفافیت در عملکرد را در بسیاری از بخش‌ها از جمله شورا‌های اسلامی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمتر می‌بینیم، گفت: بسیاری از نقد‌های امروز مردم به عملکرد اداره شهر‌ها و کشور ناشی از عدم شفافیت در عملکرد است این دوره این نقیصه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وقتی در شهر‌هایی مثل خرم آبادبه جای توجه به اصل شایستگی، علم و تخصص افراد با جریان طایفه و قبیله گرایی در پارلمان‌هایی محلی چون شورا‌های اسلامی روی کار بیایند نتیجه‌ای جز عملکرد ناموفق در مدیریت شهری عایدما نمی‌شود.
رئیس اسبق دو دوره شورای شهر خرم آباد گفت: اجماع نیرو‌های انقلابی، آگاه‌سازی مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد از روی اصل شایستگی، شفافیت و تخصص می‌تواند لرستان را از انتخابات طایفه‌ای و قبیله‌ای با منافع شخصی به سمت شورایی متخصص و کارآمد سوق دهد.
عضو شورای راهبری اتحاد تحول خواهان انقلاب اسلامی (شاتا) لرستان گفت: اگر نامزد‌های این دوره از انتخابات شورا‌ها در لرستان با شفافیت مواضع و بیان برنامه‌های مورد نظرشان در انتخابات شرکت کنند مردم با اطمینان خاطر و اعتماد بیشتری پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.
مهرابی نبود اشتغال، قاچاق، مشکلات معیشتی، مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز درلرستان را نتیجه عدم مدیریت اصولی شورا‌ها، مدیریت شهری، نبود شفافیت در عمل و حرف مسئولان ذکر کرد و خواستار حضور نامزد‌های این دوره در چالش شایستگی و شفافیت شد.
وی با تاکید بر اینکه مردم در این دوره از انتخابات از شعار‌های تکراری خسته شده‌اند افزود: تخلفات، دستگیری‌های متعدد شهردار وبرخی اعضای شورای شهر در لرستان ضرر‌های زیادی در ابعادمختلف اجتماعی، اقتصادی به مردم این منطقه‌زده است‌امیدواریم در دوره جدید شورا‌ها با توجه به اصل شایستگی افراد شاهد اعتماد عمومی دوباره به این نهاد باشیم.

محمود داودي نژاد

Author: درویشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top