دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی ،«زهرا رحمیانی» متولد 1375 اولین بانوی کیوکوشین‌کای در بروجرد است که توانسته در رشته کیوکوشین کاراته در رقابت‌های بین المللی خوش بدرخشد و مهیای کسب عنوان در رقابت‌های جهانی سال آینده شود.
وی که در برخی رقابت‌های مهم عنوان «جنگنده ترین فایتر» را به خود اختصاص داده است، از 15 سالگی به ورزش کیک بوکسینگ رو آورده و پس از یک سال فعالیت در این رشته، به طور همزمان به کیوکوشین پرداخته و پس از اطمینان از توانمندی در این حوزه در 2 سال اخیر منحصرا فعالیت خود را حول این رشته متمرکز کرده است.
این بانوی خوش آتیه که رده کمربند مشکی دان یک را کسب کرده، در عمر 4 ساله ورزشی اش یک شبه راه صد ساله را طی و تا به حال 8 مدال کشوری در رشته‌های مختلف رزمی در کارنامه خود ثبت کرده است.
رحمیانی جز کسب مدال دوم و سوم کشوری به ترتیب در رشته‌های ووینام و کیک بوکسینگ، در دیگر رشته‌های کاراته کیوکوشین و سبک شین کاراته، کونگ‌فوتوآ، کمربند طلایی و تاپ فول کنتاکت با اقتدار در جایگاه اول کشور ایستاده است.
او که در روزهای اخیر به عنوان اولین بانوی لرستانی راه‌یافته به مسابقات بین المللی در سبک‌های غیرکنترلی مقام اول این رقابت‌ها را به گنجینه مدال‌های رنگارنگ خود افزوده است، هم اینک مهیای حضوری پرقدرت در رقابت‌های جهانی سال آینده است و به ایستادن در سکوی نخست این تورنمنت جهانی می‌اندیشد.

علاقه‌ای که از افتتاح یک باشگاه آغاز شد
این بانوی ورزشکار بروجردی می‌گوید: علاقه مندی من به رشته کیک بوکسینگ از دایر شدن یک باشگاه در شهرک محل زندگی ام آغاز شد، اما پس از این‌که موفقیت و پیشرفت در این رشته را پررنگ ندیدم، با توجه به علاقه ام به سبک‌های آزاد و غیرکنترلی رشته کیوکوشین را متناسب با طبع و ذائقه خود دیدم و به آن رو آوردم.
رحمیانی ادامه می‌دهد: من و خواهرم در  آغاز فعالیت به عنوان اولین بانوان کیوکوشین کار بروجردی به‌دلیل نبود مربی خانم، سی دی‌های آموزشی را از استاد «مرتضی پورمحمدی» دریافت و تمرین را آغاز کردیم.
وی از تمرینات یک ساله اش به شیوه آموزش از طریق سی دی‌های دریافتی می‌گوید و ادامه می‌دهد: جلسات رفع اشکال هم هرچند وقت یک بار با حضور استاد پورمحمدی برگزار می‌شد.

کسب 8 مدال کشوری
این بانوی ورزشکار از کسب 8 مدال کشوری می‌گوید و این‌که سال گذشته در مسابقات کشوری رشته کیوکوشین و سبک شین کاراته مقام اول را کسب کرد و به عنوان تکنیکی ترین فایتر انتخاب شد.
رحمیانی که 7 ماه است در کنار پرداختن به ورزش کار مربیگری را آغاز کرده و شاگردان زیادی را پرورش می‌دهد، می‌گوید: پیشنهاد مربیگری از طرف هیأت کاراته لرستان به من داده شد.
وی اولین تجربه داوری خودرا  در رقابت‌های کشوری در ماه‌های اخیر در مسابقات انتخابی نمایندگان ایران به مسابقات بین المللی محک زده است.

بی‌توجهی؛ بزرگ ترین مشکل
این بانوی ورزشکار در ادامه به برخی کاستی‌ها و مشکلات در ورزش قهرمانی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بی توجهی مسئولان مهم ترین نقیصه‌ای است که در لرستان به شدت احساس می‌کنم.
 به طوری که پس از کسب مقام اول در رقابت‌های بین المللی حمایت از من فقط به گفتن یک تبریک محدود شد.
رحمیانی نبود مربی و هزینه‌های بالای ورزشی را از دیگر مشکلات پیش روی خود می‌خواند و می‌گوید: با توجه به تقبل همه هزینه‌های ورزشی از سوی خانواده‌ام، انتظارم از مسئولان حداقل حمایت مالی برای حضور در مسابقات است.

مربیگری در کنار ورزش قهرمانی
این کیوکوشین‌کار می‌گوید: اگر شرایط تمرین مستمر و توجه مسئولان برایم فراهم شود، می‌توانم در رقابت‌های جهانی سال آینده مدال بیاورم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورم.
رحمیانی هدف نهایی از ادامه این ورزش مهیج را درخشش در مسابقات جهانی و کسب جایگاه اول در آن می‌داند و می‌گوید: با کسب این مقام علاوه بر تحقق آرزوهایم می‌توانم به زحمات و حمایت‌های بی دریغ خانواده و استاد راهنمایم پاسخ دهم.
این ورزشکار بروجردی که قرار است از این پس در کنار ورزش قهرمانی به کار مربیگری ادامه دهد، معتقد است مربیگری به معنای تکرار و تمرینی سازنده برای خود من است و می‌تواند توانایی هایم را در ورزش ارتقا دهد.

ورزشکاران روستایی بسیار با استعدادند
این کیوکوشین‌کای که سرمایه‌گذاری اصلی اش را بر آموزش 80 ورزشکار بانو در رشته کیوکوشین و در رده‌های مختلف سنی از شهرک شهید کشوری و روستای قلعه نو فلک الدین متمرکز کرده، می‌گوید: در این میان دریافته ام ورزش تهاجمی و نترس بودن ورزشکاران روستایی ملاک بسیار مناسبی است که در کنار استعداد بالای آنها می‌تواند زمینه مدال‌آوری در رقابت‌های کشوری و برون مرزی را در سال‌های آینده برایشان فراهم کند.
این بانوی ورزشکار استعداد بانوان بروجردی در رشته ورزشی کیوکوشین را بسیار خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: این استعداد به نوبه خود در مناطق کمتر برخوردار و روستایی بسیار بیشتر است و در صورت توجه مسئولان می‌تواند زمینه ساز افتخارآفرینی‌های بسیار بزرگ در سال‌های آینده برای ورزش بروجرد و کشور شود.

کسب مقام اول رقابت‌های بین‌المللی
«زهرا رحمیانی» اولین بانوی کیوکوشین‌کار در بروجرد می‌گوید: در مسابقات بین المللی که مهر امسال به میزبانی ایران و در شهر یزد برگزار شد، به عنوان تنها بانوی کیوکوشین کار اعزامی از بروجرد توانستم 5 حریف خود را حداکثر در20 ثانیه ضربه‌فنی کنم و علاوه بر کسب مقام اول به عنوان جنگنده ترین فایتر انتخاب شوم.
این بانوی خوش آتیه که خود را برای حضور موفق در رقابت‌های جهانی سال آینده در دبی آماده می‌کند ، می‌گوید: برای آمادگی حضور در این مسابقات قرار است تا یک ماه آینده با شرکت در مسابقات لیگ و باشگاه‌های معتبر تهران با هدفمندسازی تمرینات و رفع اشکالات احتمالی مهیای حضور در بین بهترین‌های جهان شوم.
این ورزشکار بروجردی می‌گوید: بعد از آن نیز در اردوی برگزار شده از سوی فدراسیون به همراه دیگر نفرات انتخابی ایران تمرینات نهایی را برای حضوری موفق در این رقابت‌ها خواهیم داشت.

  مصاحبه از مژگان شمس /بروجرد-

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top