آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 889

 

استان لرستان یکی از استان‌های غربی ایران است كه ۲۸٫۲۹۴ کیلومتر مربع مساحت داشته و براساس آخرين سرشماري نفوس ومسكن درسال 1390 بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه و چهار هزار نفر جمعیت دارد نرخ بیکاری در لرستان با ۲۰٫۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران بوده وبراساس همين آمارلرستان سیزدهمین استان ایران از نظر جمعیت می‌باشد و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به شمار می‌رود. مركزاين استان خرم‌آباد بیستمین شهر بزرگ کشور است.

در جلسه هیئت دولت به ریاست حسن روحانی ۷ استاندار با رای هیئت وزیران تعیین شدند وموسی خادمی نیز به عنوان استاندارلرستان منصوب شد.

سیدموسی خادمی که پیش از این به عنوان استاندار کهگیلویه وبویراحمد مشغول به خدمت بوده اینک برجای هوشنگ بازوند نشسته است.

 

هوشنگ بازوندمتولد 1341نهاوندبوده و از مهرماه سال ۹۲ مسند استانداری لرستان را برعهده داشت.

با تقدیر از خدمات ارزنده مهندس بازوند در طول حضور چهار ساله خود در استان وتلاش شبانه روزی برای توسعه لرستان و کاهش نرخ بیکاری و تلاش برای احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان که با تیم کاری خود تا حدود زیادی به ان رسید ولی برای رسیدن به شرایط مطلوب برای لرستان فاصله زیادی داریم .

و مردم از دکتر خادمی که خود لرزبان و دارای تجربه مدیریتی کافی و وافی بوده و به مدیریت مسلط بوده انتظار دارد با دوری از سهم خواهان سیاسی استان که آفت جدیدی آبادانی و توسعه استان بوده و ندادان امتیازات سیاسی به این منفعت طلبان فرصت طلب نامی نیک ازخودپس از پایان دوره مدیریت به یادگار گذارد .

البته قاطبه مردم استان لرستان  انتظار معجزه از استانداری که شاید چند سال ، سکاندار لرستان  باشد، ندارند اما این انتظار از کسی که سابقه چندین ساله استانداری و معاونت استانداری در دولت های اصلاحات و تدبیر وامید را با پست های مهمی که  عهده دار شده است، می رود که با مدیریتی نو و استفاده از افراد کارآمد و فعال و بدور از شعار زدگی و سیاسی کاری، حداقل به طرح های نیمه تمام جانی دوباره بخشند تا شاید این پروژه های کلان استان که به دلیل سوء مدیریت به خواب زمستانی رفته اند تکانی خورده و چرخ های آنها بار دیگر بچرخد و لرستان  در اتوبان توسعه و ترقی قرار گیرد.

کارشناسان و خبرگان سیاسی استان  هم مدیریت ضعیف را از علل اصلی توسعه‌نیافتگی استان دانسته‌اند، طبیعتاً این پرسش شکل می‌گیرد که حالا چه باید کرد؟

خیلی از مردم و نخبگان علمی هم به‌آسانی به این پرسش پاسخ داده و می‌گویند: «چاره‌ی کار این است که مدیران قوی در مناصب مدیریتی استان گمارده شوند و مدیران ضعیف نیز برکنار شوند.»

بیش از سه دهه از انقلاب مردم ایران گذشت، مردم لرستان  همچنان به دنبال مطالبات بر زمین مانده ی خود، راه مدنیت پیش گرفتند و با رأی بالا و قاطع خود به وعده ها و شعارهای "دولت تدبیر و امید"، این بار تا حدودی مطمئن بودند و بنابراین چشم به راه کسی نبودند که از هواپیما پیاده شده و به استقبالش بروند! اما اینک علیرغم میلشان این اتفاق افتاده و راستش را بخواهید قلبشان برای باری دگر شکسته است.

و اما این مردم آنقدر باشعور هستند که شما را و یکی بالاتر از شما را هم مقصر ندانند و به عنوان مهمانی(هرچند ناخوانده) با آغوش باز پذیرای شما باشند، همچنانکه پذیرای گذشتگان بودند. حواشی بسیار اندک بدو ورود خود را به حساب همان دل شکستن برای چند هزارمین بار بخش اعظم مردم لرستان  بگذارید. اما اینک شما استاندار هستید و شاید اختیار تام و تمام با شماست و اینک شما هستید که حوادث خوب و بد بعدی را رقم خواهید زد.

شما به خوبی واقفید که ملت ایران به طور واضح از قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 76 و با طرح آقای خاتمی، در دو طیف فکری و سیاسی متمایز سازمان یافته و تفکرات اصلاح طلبانه و اصولگرایی واقعیت انکارناپذیر کشور ایران شده اند.

ودر استان هم مردم لرستان از این دو طیف سیاسی علیرغم حمایت های خود هیچ خیری ندیده ومحرومیت همچنان از رخسار استان زدودنی نبوده و مردم چشم انتظار معجزه در این دولت خواهند بود .

آقای خادمی ؛ شما بهتر از هرکسی می دانید که سیستم اداری ما معیوب است و به بیانی، نخبه کش. سیستم اداری ما نتوانسته است انسانهای شایسته را شناسایی، با خود همراه نماید و به خدمت درآورد؛ بلکه همواره این انسان های فرصت طلب و باری به هرجهت بوده اند که نبض سیستم را در دست گرفته، سیستم را بر خود تطبیق داده و چنان وانمود کرده اند که سیتم همینه و از این بهتر نخواهد بود! اما اینک بیانات شما در جلسات معارفات متعدد اولیه نشان می دهد که به خوبی دردها را می شناسید و علاقمندیهای شما با علایق مردم لرستان که خود هم اصالت لری  دارید، در یک جهت قرار گرفته و ما دلخوشیم تا به پشتوانه تجربیات ارزشمندتان، با قدرت ایده هایتان را عملی نموده، شاهد تغییرات مثبتی در استان همواره محروم لرستان باشیم.

آقای استاندار؛ زیرساخت های لرستان، مخصوصاً راه های مواصلاتی، تقریباً همانی است که از اوایل انقلاب و زمان جنگ بوده و تغییر محسوسی نداشته است. کشاورزی هر روز بدتر از روز قبل شده است و احداث یکی دو تا سد در منطقه، علاوه بر نداشتن اثرات مثبت، اندک اراضی و باغات حواشی رودخانه ها را نیز از بین برده و حیات وحش و طبیعت بکر لرستان را به نابودی کشانده اند. مراتع و جنگل های لرستان از حدود یک دهه است که آماج بیشترین تخریب و آتش سوزی توسط گرو های منفعت طلب بوده و متاسفانه برخورد با متخلفین این عرصه به هیچ وجه راضی کننده نیست.

آقای خادمی؛ البته ما توقع نداریم که خانه تکانی فرمایید و کسانیکه سابقه سکونت بیش از یک دهه در این استان دارند و مشترکات قوی با ساکنان این استان دارند را از سیستم اداری طرد نمایید لیکن توقع ما آن است اگر برای محرومیت زدایی از این استان و جبران تبعیضات وارده، قادر به وارنه نمودن جریان گذشته نیستید، حداقل آن را به تعادل برسانید و از گسیل بی رویه کارکنان اداری در همه ی بخش های آن به لرستان جلوگیری نمایید.

 امادردولت سازندگی مرحوم  هاشمی رفسنجانی سهم لرستان از بودجه‌ی بازسازی به کم‌تر از نیم درصد می‌رسد، این حادثه‌ی تلخ درست زمانی رخ می‌دهد که رئیس‌جمهور وقت مرحوم هاشمی  رفسنجانی در حال ارایه‌ی برنامه هاي دولت موسوم به سازندگي دراواخردهه شصت بوده است،قبل ازآن نیزدردولت موسوی پتروشیمی لرستان به اراک منتقل می شود،دردولت خاتمی پروژه اشتغالزاکه ایجادنمی شود،دارایی لرستان یعنی کشت وصنعت ویخچالسازی وپارسیلون یابه بخش خصوصی واگذاروویران می شودویاتعطیل می شوند،دولت محموداصولگرایان هم درهنگامه مصوب کردن طرح وپروژه های بی سرانجام وغالبابی فرجام درسفرهای استانی سهمی فراترازانتظارروی کاغذهابرای لرستان قائل می شودازلاستیک سازی ونوردخرم آباد،تاسیمان خرم آباد،پتروشیمی کوهدشت ،سیمان وپالایشگاه  پلدخترواحداث کارخانه نَوَردِ فولادِ خرم‌آباد به ظرفيت 500 هزار تن احداث کارخانه خودروسازيِ کوهدشت واحداث کارخانه نَوَردِ فولادِ پلدختر به ظرفيت حداقل 200 هزار تن، احداث و مطالعه استاديوم فوتبال 5 هزار نفري در دورود طي سه سال و..اماهمه درنطفه خفه نه صاحبی دارندونه نام ونشانی

آقای استاندار؛ در پایان می خواهم حضورتان عارض شوم: با وجود آن همه درد و مشکل و نارسایی در لرستان، کسی از شما انتظار ندارد که در بازارخرم آباد راه بیفتید و با مردم خوش و بش کنید و یا با پیرزنی عکس یادگاری بگیرید و در نشریه ای چاپ نمایید یا پیامک محرومین روستایی را در گوشی همراهتان نشانمان دهید! لطفاً آستین را با همتی مردانه و با پشتوانه ای از آرای انتخاباتی آقای روحانی در لرستان ، بالا بزنید تا انشاالله از دیگران متفاوت باشید و یقین بدانید که در این راه دلسوزان بسیاری با شما همراه هستیم. امیدواریم چنان دیدگاه مرکز نشینان را متحول فرمایید که تا روز تودیع حضرتعالی، شاهد معارفه استاندارانی از جنس شایستگان اکثریت قاطع ساکن در این استان در چند استان دیگر کشورمان باشیم.

 

نوشتن دیدگاه

Back to Top