دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 889

 

 

به گزارش افلاک ورزشی ،4 سال گفتیم و نوشتیم که مدیران غیرهمسو با دولت، چوب لای چرخ تدبیر و امید می‌گذارند اما به خرج آقایان نرفت که نرفت. نتیجه آن شد که برنامه‌های توسعه طلبانه‌ی نماینده دولت در لرستان آنگونه که باید و شاید پیش نرفت تا مخالفین، بدون در نظر گرفتن اقدامات صورت گرفته، نیمه خالی لیوان را میزان قضاوت قرار دهند و کاستی‌ها را به نام هوشنگ بازوند سند بزنند.

اگرچه دولت اول دکتر روحانی به پایان راه رسیده و چند روز دیگر رسماً جای خود را به دولت دوم این مرد جسور می‌دهد اما، سهم لرستان در دولت اول، انتصاب خیل مدیران غیرهمسو بود و احتمال می‌رود که در تغییرات و تحولات پیش‌رو نیز، تداوم حضور این دست از مدیران دور از ذهن نباشد.

مدیرانی که خلاف مسیر برنامه‌های دولت حرکت کردند تا مدیریت ارشد استان و درپی آن، مدیریت اجرایی کشور ناکارآمد بنمایید. مدیرانی که بر سفره دولت نمک خوردند و نمکدان خورد کردند. مدیرانی که در سیاهی شب از اصول سخن گفتند و در دل روز از اصلاح دم زدند. البته فقط دم زدند و عمل نکردند.

اگر چه نگارنده بر اصل حاکمیت دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معتقد است و آزادی بیان و عقیده را جزیی از تفکر انقلابی‌گری می‌داند اما، پسندیده آن بود که مدیران میانی دولت تدبیر و امید در لرستان، همسو با برنامه‌ها عمل می‌کردند که اگر چنین می‌بود، بی‌شک لرستان تا حد چشمگیری گلستان می‌شد.

در کلیه نظامات سیاسی دنیا، هر دولتی که بر سر کار آمده سعی کرده تا دولتمردان و مدیران را از میان همفکران انتخاب کند. ایده‌ای عقلانی و منطقی که هر عقل سلیمی آن را پذیرفته و می‌پذیرد. اما جای سوال است که چرا در استان لرستان، مدیران همسویی که مورد تایید دستگاه‌های نظارتی‌ هم هستند خانه‌نشین و گوشه نشینند، و غیرهمسویان، در مسند امور قرار گرفته‌اند.

سوال اینجاست که چرا به مدیران هم قسم با شیخ اعتدال مسئولیت داده نمی‌شود یا اگر مسئولیتی هم داده می‌شود در حد مشاور و غیره و ذلک است ؟!

چرا هم عهدان دولت نهم و هم قسمان دولت دهم همچنان در بدنه مدیریتی لرستان حکم می‌رانند ؟! ملاک انتصابشان چیست ؟! تعهد نداشته به دولت مستقر ملاک انتصابشان بوده یا تخصص فرا توصیفی‌شان ؟!

بی‌تردید ناظران سیاسی لرستان با این عقیده هم‌نظرند که برخی مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی استان لرستان، همان منصوبین دولت‌های نهم و دهم هستند که با یک تغییر 180 درجه‌ای، یاوران شنبه دکتر روحانی شدند برای بقاء ! آنانی که سکوت اختیار کردند تا پس از شنیدن نتیجه آراء ملت، پیراهن بنفش بر تن کنند، مباد که از چرخه مدیریتی جا مانده باشند ! همانانی که به واسطه‌ی ورشکستگان سیاسی و مجلسیان ادوار گذشته لرستان، میلیون‌ها تومان به سفره رقیب حواله کردند و حال در کانال‌ دولت تدبیر و امید پیام شادباش صادر می‌کنند به رسم ارادت !!!

باری، حرف زیاد است و همگان بر گلایه‌ها واقف، اینجاست که انتظار می‌رود تا مهندس هوشنگ بازوند به عنوان استاندار خستگی‌ناپذیر و دلسوز لرستان، امید از دست رفته یاوران دکتر روحانی در استان را با تدبیر خود ترمیم کرده، و با انتخاب، معرفی و همکاری در جهت انتصاب مدیران همسو با برنامه‌های دولت، توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر لرستان را به ارمغان آورد. بی‌شک، اصحاب رسانه استان لرستان نیز در این مسیر، از هیچ کوشش و مددی فروگذار نخواهند کرد.

انشاءالله
امین ساکی
روزنامه‌نگار/ مشاور رسانه‌ای ستاد اقوام حزب اعتدال و توسعه دکتر روحانی در استان تهران

نوشتن دیدگاه

Back to Top