دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

دبیر علمی کمیته بتن استان لرستان گفت:باید با اصلاح الگوی ساختمان سازی در استان در برابر زلزله آمادگی لازم ایجاد شود.

 به گزارش افلاک ورزشی ، مشاور معاون عمرانی استاندارو دبیر علمی کمیته بتن استان لرستان گفت :سقف‌ های طاق ضربی که متشکل شده است از سقف‌های آجری اجرا شده بین پروفیل های فولادی، تحت زلزله بسیار آسیب پذیر می باشند.

علیرضا_مقسمــی گفت: استان لرستان رو خط زلزله قرار دارد و نیاز است الگوی ساختمان سازی در این بستر اصلاح شود!

مشاور معاون عمرانی استاندار و دبیر علمی کمیته بتن استان همچنین افزود: در ساختمان‌ ها خرابی این نوع سقف ها منجر به خرابی کل ساختمان می شود و این عامل قطعا باعث از دست رفتن جان ساکنین می گردد!

عضو ایرانی موسسه بین المللی  ترمیم بتن افزود: یکی از علمی ترین و اقتصادی ترین متدها برای مقاوم سازی سقف‌ های طاق ضربی که معمولا در سقف آخر هم انجام می‌گردد، تبدیل آن به سقف کامپوزیت می‌باشد.

دبیر علمی کمیته بتن استان و مشاور معاون امورعمرانی استاندار گفت: برای این‌کار می بایست ابتدا paving انجام شده روی سقف را تخریب کرد.این کار پس از پاکسازی کامل که منجر به کاهش وزن سقف و در نتیجه نیروهای لرزه‌ای وارد بر آن باعث ایجاد دسترسی به سطح آجری سقف و پروفیل‌ های آن می‌گردد. پس از آن ناودانی‌ هایی به عنوان برش‌گیر بر روی پروفیل‌ های سقف جوش خورده و یک مش فولادی بر روی آن قرار می‌گیرد.سپس کل سقف با استفاده از بتن اصلاح شده، بتن ریزی شده و سقف آسیب پذیر طاق ضربی به یک دال صلب و یکپارچه بتنی بادوام مقاوم تبدیل می‌گردد.

علیرضا مقسمی ادامه داد: سقف کامپوزیت ضمن حفظ یکپارچگی، باعث ایجاد صلبیت در دیافراگم و در نتیجه توزیع نیروی مطلوب‌تر بین المان‌های باربر جانبی می‌گردد که این امر در دوام ساختمانهای شهری در استان بسیار ضروری بنظر می رسد.

 

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top