دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

دیروز باران با همه لطافت و زیبایی،چهره دیگری هم داشت،چهره ای که نمایان شدنش محصول و نتیجه تفکر غالب مردمان دیارمان است وآن تفکراستفاده ناصحیح و احساسی از مقوله قوم انديشي و طایفه گرايی ! كه سالهاست مبناي اغلب انتخاب هاي ماست وهربار به اشکال مختلف خسارت وفاجعه مي آفريندو این بار نیز یک دانشجوي مهمان را بی جان و خانواده ای را  داغدار نمود .
بعد از اتفاقات دیروز شهرمان ، همه انگشت اتهام و تقصیر را به سوی  شهردار و مجموعه مدیریت شهری گرفتند و بعضا با دیدگاه سخت گیرانه، خواستار استعفاء آنان شدند.
حال آنکه با کمی تامل و نگاه منصفانه درمی یابیم که این ما مردم هستیم که متهم ردیف اول ماجراهای دیروز شهرمان می باشیم .
من و همشهری هایم باید استعفاء دهیم،استعفاء از تفکر قبیله دوستي و طایفه گرايی در انتخاب هایمان .
حوادث دیروز نتیجه تصمیم های احساسی و مبتنی بر قوم گرایی و طایفه گری و نگاه ناسیونالیستی در انتخاب متولیان مجموعه مدیریت شهری می باشند.
 هم در آموزه های دینی و هم در فرهنگ کهن ایرانی و آثار شعراء و نویسندگان به این مضمون اشاره شده که هرچه بکاری همان را درو می کنی .
نمی توان چشم بر این حقیقت بست که پیشگیری و کنترل حوادثی این چنینی مردانی را مي خواهد که بر اساس شاخص هاي شایسته سالاری (که همواره از منویات حضرت آقا می باشد )انتخاب می شوند ونه از سر احساس و دیدگاه قومیتی .
دیروز نقل و قولی در رسانه ها از لسان یکی از مسولین شهری خواندم که سیل دیروز را ناشی از ساختار توپوگرافی و جغرافیای شهر خرم آباد دانست و تلویحا مقصر حوادث دیروز را جغرافیای شهر مظلوم خرم آباد دانسته.
به عنوان یک شهروند خرم آبادی خدمت این مسئول عزیز عرض میکنم.
آیا نمی توانستیم با یک رصد ساده اوضاع جوی از اداره هواشناسی و استفاده از تجربه سالیان گذشته قبل از بحران، نقاط حادثه خیز شهر خرم آباد را شناسایی و با مستقر کردن نیروهای امدادی و اکیپ های آتش نشانی علاج واقعه را قبل از وقوع چاره کنیم تا حداقل از اتفاقات ناگوار جلوگیری نماییم.
انشالله از حوادث دیروز درس بگیریم و در انتخاب های آتی جانب شایستگان و افراد توانمند و متعهد و متخصص را فارغ از هرگونه انتصابشان به هر قوم و طایفه ای بگیریم .افرادی که در میدان مسئولیت و عمل و خدمت به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ ننمایند و جان و مال مردم همچون اعضاء خانواده خویش بدانند .
در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانی حادثه دیروز و همه كساني كه از اين حادثه متاثر شده اند اين دل نوشته را با شعری از بزرگی به پایان می برم  كه فرمود:
آنچه دی کاشته ای ،می کنی درو امروز.
طمع خوشه گندم مکن از دانه جو .
سید منصور حسینی کارشناس حقوق - سه شنبه پاییز ١٣٩٥

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top