دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه


خداوند بزرگ را شاکریم که دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور حداکثری هم وطنان شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی به سرانجام رسید و در استان لرستان نیز همچون سراسر کشور، حضور انبوه مردم ولایت مدار و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث ایجاد حماسه ای دیگر شد و نمایندگان منتخب مردم به مجلس دهم راه پیدا نمودند.
در این بین نمی توان و نباید از زحمات بی دریغ و دغدغه های دولت خدمتگزار و شورای محترم نگهبان و کلیه نیروهای انتظامی، اجرایی، نظارتی و همه مردم در برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر این انتخابات تقدیر نکرد. چراکه نحوه دقیق تامین امنیت انتخابات، اجرا و نظارت صحیح بر آن،  با درایت های خاصی که در تمام استان ها خصوصاً لرستان مشاهده شد، باعث عمیق تر شدن اعتماد مردم به مسئولین و وفاداری و حفظ اعتماد بیشتر ایشان به نظام گردید و این امر به نوبه خود ستودنی است.
باید با قاطعیت گفت که مردم با اعتماد به گفته ها و شعارهای منتخبین خود و هدایت و بدرقه ایشان به مجلس، حجت را به نحو شایسته ای بر این خدمتگزاران جدید خود تمام کرده اند و دولت نیز با اجرای هرچه صحیح تر و دقیقتر انتخابات و صیانت از آراء مردم به نحو مطلوبی همکاری شایسته ای در این مسیر داشته و امروز نوبت به این رسیده که نمایندگان منتخب،  پتانسیل هایی که از آن در شعارهای انتخاباتی خود بعنوان توانایی های بالقوه خود یاد می کردند را بالفعل نمایند.
مردم آماده اند تا نتایج اعتماد خود به این افراد را با وضوح هرچه تمام تر در اجرای دقیق فرامین رهبرعظیم الشان انقلاب که همیشه بر اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر دولت، مردم و مجلس تاکید داشته اند ، مشاهده نمایند.
مردم بعنوان ولی نعمتان همیشگی این انقلاب علاقه ای به مشاهده اتلاف وقت در اثر کشمکش های شخصی و سیاسی بین برخی منتخبان با یکدیگر یا با دولت را ندارند چراکه این کشمکش های بی نتیجه از گذشته های نه چندان دور تا امروز، برای لرستان جز هدر رفت سرمایه و زمان عایدات دیگری نداشته و نخواهد داشت.
مردم امروز با نگاه منتظر به توسعه یکپارچه و پایدار استان در تمام جهات اقتصادی، صنعتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی علاقمندند لرستان نیز همچون سایر استان های (بعضاً هم جوار) رشدیافته یا رو به رشد کشور، فارغ از هر نوع کشمکش شخصی بین منتخبان یا منتخبان با دولت ، مجلس نشینان و دولت مردان را دور یک میزکاری ( و نه میز سیاسی!) جمع شده ببینند که هیچ گزینه دیگری جز خدمت صادقانه به مردم، بدور از هزنوع بلوای سیاسی یا تسویه حساب شخصی روی آن میز وجود نداشته باشد.
به نظر نگارنده اتفاقاتی که در چند روز اخیر و بواسطه اقدامات نمایندگان محترم برخی حوزه های انتخاباتی استان با رویکرد دخالت در برخی اختیارات قانونی دولت رخ داده، با تصور این دورنمای قابل توسعه برای استان متناقض است! چراکه هزینه هنگفت شروع کشمکش و جنجال، سوای هر نوع تفکر حزبی یا سیاسی، بر دوش مردم خواهد بود و زمانی که همچون حوزه های دیگر انتخاباتی کشور می بایست صرف دریافت امتیازات در مجلس بنفع استان شود، صرف تیشه دادن و اره گرفتن های بی نتیجه خواهد شد و صد البته بنظر نمی رسد مردم استان لرستان دیگر تاب و توانی برای پرداخت هزینه های اقتصادی و اجتماعی چنین رویکردی را داشته باشند.
اصل تفکیک قوا نخستین شاخصی است که هر مدیر یا مسوول منتخب چه در سیستم دولت و چه در سازوکار مجلس، بایستی به اصالت و وجاهت قانونی آن اذعان داشته و نسبت به آن التزام فکری و عملی داشته باشد و در صورت عمل به غیر از این، آن فرد در هر موقعیتی که باشد از نگاه مردم، متهم به ایجاد "بلوای مدیریتی"  بین قوا خواهد بود.
نگارنده معتقد است کمبودهای احتمالی در هر سطحی از این استان، صرفاً با بررسی و ارایه راهکار کارشناسی، قابل رفع و رجوع خواهد بود و تنها راه توسعه لرستان ایجاد یک تیم کاربلد و دلسوز از نمایندگان مردم و دولتمردان، برای شناسایی نقاط قوت و مزیت های نسبی یکدیگر در سطح ملی و نیز جذب و استفاده از نخبگان ، دانشگاهیان و متخصصان بومی و غیر بومی برای کمک به اهداف عالیه توسعه ای استان می باشد.
 قطعاً مردم لرستان با نگاه نافذ خود، از نمایندگان و دولت مردانی که با صداقت ( و نه از روی سیاست!) آینده و حق تصمیم گیری خود را چه در قالب انتخابات ریاست جمهوری  و چه در محتوای یک "برگه رای" در انتخابات مجلس به ایشان تقدیم نموده اند، انتظار دارند تا با تمامیت وجود خود (به معنای واقعی و نه در شعار!) پیگیر شناسایی کارشناسانه و دقیق کاستی های استان باشند، و نمایندگان در مجلس با وضع قوانین و راهکارهای عملی، دولت را در حصول نتایج کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه استان یاری دهند.

لکن مردم شریف و ولایتمدار لرستان قطعاً این هوش سیاسی و دقت نظر را هم خواهند داشت که تحلیل دقیقی از ردپای برخی اقدامات ناشی از کشمکش های شخصی افراد بایکدیگر و اضمحلال فرصت های رشد استان بواسطه برخی عملکردهای متناقض با شعارهای انتخاباتی ، که شبهه غارت اندیشه مردم برای رسیدن به اهداف شخصی را در اذهان متبادر می سازد را شناسایی و رسوا نمایند.
لرستان، امروز از یک فرصت استثنایی بهره می برد و آن انتخاب این استان از سوی دولت محترم جناب آقای دکتر روحانی بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی است. تیم دولت در استان برآنند تا با شناسایی و اقدامات عملی فوری، با استفاده از پتانسیل های این فرصت، به برخی نتایج اثربخش در حیطه های مختلف اقتصادی برسند و بنظر می رسد وظیفه همه ما کمک به حرکت سریعتر این روند رو به رشد باشد.
هرگونه تداخل در امور و موازی کاری یا ورود به کشمکش های شخصی در انتصابات و اقدامات انجام شده و در حال انجام، استان لرستان را بجای پایلوت اقتصاد مقاومتی، به "پایلوت کشمکش سیاسی و شخصی"  تبدیل خواهد نمود.....

 


 مهندس علیرضا مقسمی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top