دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی ،در  شهر خرم آبادبه دلیل نبود باشگاه‌های ساختارمند و همچنین نبود منابع مالی لازم شکاف عمیقی بین فوتبال خرم آباد   با سایر  استان‌های کشور ایجاد کرد و تاکنون متاسفانه به دلیل نداشتن مدیریت و وجود اسپانسر و شرکت‌های صنعتی و همچنین نداشتن حمایت‌های مالی دولت از باشگاه‌ها نتوانست تاکنون از این محبت استفاده لازم را برده باشد.

با توجه به تفاسیر فوق هر از چند گاهی به دلیل وجود استثنائات و استعدادهای خودجوش شاهد جرقه‌هایی در ورزش فوتبال  شهر  هستیم

عدم توجه به تیم های پایه

تنها راه نجات فوتبال  شهرخرم آباد  از برخی نابسامانی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها توجه ویژه به رده‌های پایه است.ما زمانی می‌توانیم در ریل پیروزی‌ها و کامیابی‌ها گام برداریم که بتوانیم فوتبال پایه را در این شهرستان و استان احیا کرده و با تفکرات سالم و سازنده به فکر برنامه‌ریزی مدون و شایسته باشیم.

 باید در رده سنی پایه لیگ‌های منظم همراه با مسابقات متنوع برگزار شود تا زمینه رشد و بالندگی فوتبال در رده‌های سنی بالاتر فراهم آید، تصریح کرد: ما اگر شاهد برگزاری یک لیگ پویا در تمام سطوح نونهالان، نوجوانان، جوانان،‌ امیدها و بزرگسالان باشیم، می‌توانیم شایسته‌ترین ورزشکاران و فوتبالیست‌ها را تقدیم جامعه ورزشی کنیم.  ما زمانی می‌توانیم در ورزش فوتبال استعدادهایمان را بارور کنیم که به مربیان و مدیران توانمند ورزشی توجهی داشته باشیم و زمینه تحولی را در سطوح بالاتر فراهم آوریم. ضرورت استعدادیابی و استعدادپروری را باید فراموش نکرد که مدارس فوتبال ما می‌تواند این بستر را شایسته و مطلوب فراهم آورد.



گویی در فوتبال خرم آباد  دیگر کسی حوصله بازیکن‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی تیم پایه را ندارد. توجه به نتیجه‌گرایی صرف و ترس از نتیجه‌ نگرفتن سبب شده تا بیشتر باشگاه‌ها علاقه‌ای به بازیکن‌سازی و توجه به جوانان نداشته باشند.

هم چنین برای استعدادیابی در رده های سنی ابتدایی و راهنمایی برنامه ریزی گسترده ای با هماهنگی اداره آموزش و پرورش صورت بگیرد تا خلا موجود در این حوزه که سال ها مورد بی توجهی بوده ،مورد پوشش قرار گیرد. همچنین درب های هیات فوتبال شهرستان باید بر روی تمامی دلسوزان و زحمتکشان این رشته باز باشدو مسئولین فوتبال  آمادگی داشته باشند  که از هر انتقاد و نظر سازنده ای برای رشد و توسعه فوتبال در سراسرشهرستان  استفاده نمایند.
نبود اسپانسر

نگاهی به استانهای دیگر از جمله اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و… که در فوتبال کشور حرف برای گفتن دارند، می توان به حضور پررنگ صنایع و حمایتهای بخش خصوص پی برد، به طوریکه در این استانها دیگر نیازی به کمکهای دولتی در فوتبال نیست.

 با توسعه اقتصادی جامعه با وجود صنایع مادر تخصصی و ورود بخش صنعت به ورزش، فوتبال شهرستان را در جهت رسیدن به جایگاه واقعی در کشور و دستیابی تیمهای فوتبال استان به لیگهای رده بالای تضمین می کند.

یکی دیگر از مشکلات فوتبال  شهر خرم آباد مشارکت ناکافی یا عدم مشارکت دستگاه های دولتی برای حمایت از فوتبال می باشد در صورت حمایت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی از فوتبال حتی اگر نتوانیم به لیگ های کشوری  صعود کنیم، بی شک می توان از وضعیت موجود رهایی یافت به همین دلیل حمایت و سرمایه گذاری بخش دولتی از این ورزش پرطرفدار ضروری به نظر می رسد.

نبود یک برنامه ریزی و مسابقات رسمی

متاسفانه هیئت فوتبال شهرستان برای اداره فوتبال یک برنامه مدون و اساسی را ندارد تا تمام فعالیتهای باشکاهها از روی تقویم اجرایی و برنامه ریزی هیئت فوتبال به فعالیت خود ادامه دهند.
البته حل مشکلات فوتبال تنها با مسئولیت هیئت حل نمی شود، بلکه باید همه صاحب نظران و کسانی که دغدغه فوتبال و حل مشکلات آن را دارند، مشارکت داشته باشند.

مسئولان واحدهای هیئت فوتبال را باید از میان افرادی که بازدهی بالایی داشته باشند انتخاب کرد و محل تولد افراد هیچ تاثیری در انتخاب مسئولان واحد ها و دپارتمانها نباشد.

 فوتبال ورزشی گروهی است که نیاز به تفکرات گروهی دارد بر همین مبنا سعی شود از افراد مجرب که در عرصه فوتبال استان تجارب ارزنده ای دارند به نحو مطلوب استفاده شود تا برنامه های مدنظر به عرصه ظهور برسد.

 

محمد ناصری افلاک ورزشی 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top