دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،کاندیداهای انتخابات برای اینکه نشان دهند فرد ورزش دوستی هستند، توجه خود را به ورزشکاران و دادن شعار به آنان معطوف خواهند نمود و در بخش اطلاعیه‌های خود نام چند باشگاه طرفدار خود را همراه با نام چند ورزشکار مزین خواهند نمود.

در استان لرستان هم با توجه به نقش ویژه وقابل اعتنای ورزش کاندیداهای مجلس برای پر کردن سبد رای خود نگاه ویژهٔ به ورزش وچهره‌های شاخص ورزش وهیات‌های ورزشی دارند.

با توجه به ایکه انتخابات در چند حوزه در لرستان به دور دوم کشیده شده است.

داوطلبان ورود به مجلس نگاه خاصی به این مقوله برای رسیدن به صندل سبز بهارستان دارند.

ورزش و جوانان به عنوان یک حوزه پر رأی و با انرژی، جذابیت بالایی برای سیاسیون و کاندیداهای نمایندگی مجلس دارد. همیشه کاندیدا‌ها با استفاده از ستاره‌های ورزشی سعی در جلب توجه خیل عظیمی از افراد فعال و پویای جامعه را دارند.

این حوزه موثر و تاثیرگذار که در بزنگاه‌های مختلف مانند انتخابات همیشه جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرد، انتظارات خاصی هم از این نمایندگان و کاندیدا‌ها دارد و اگر به ورزشکاران و جامعه ورزشی به عنوان ماشین رأی نگاه شود، بزرگ‌ترین ضربه و آسیب به اعتماد این بخش فعال از جامعه وارد می‌شود.

کاندیدای انتخابات برای اینکه نشان دهند فرد ورزش دوستی هستند، توجه خود را به ورزشکاران و دادن شعار به آنان معطوف خواهند نمود و در بخش اطلاعیه‌های خود نام چند باشگاه طرفدار خود را همراه با نام چند ورزشکار مزین خواهند نمود و چه بسا جوانان لرستانی علاقمند به ورزش که گرایش به باشگاه خاصی دارند از آن کاندیدا حمایت خواهند کرد و در روز انتخابات، لطف خود را شامل او خواهند نمود.

این امر باعث می‌شود که ورزش سکوی پرتاب نامزد انتخاباتی شود. اما با گذشت چند ماه از انتخابات و بعد از اینکه آب از آسیاب بیفتد، نماینده منتخب با اینکه می‌تواند لطف ورزشکاران را شامل خود سازد، اینطور نبوده است.

نماینده مجلس آینده هرکس که باشد توجه خود را به این نکته معطوف کند که بافت جمعیت لرستان جوان است و از این میان عده‌ای ورزشکاروعده‌ای علاقمند به ورزش هستند و نمی‌توان هیجانات آن‌ها را سرکوب نمود، بلکه باید به آن جهت داد و این‌ها مدیریت خاص می‌خواهد.

در چند سال اخیر دستگاه ورزش نتوانست انتظارات جامعه را برآورده سازد و در مقامی که می‌توانست تحولی در ورزش ایجاد کند در برخی اوقات انجماد بوجود آورد. همانطور که نمایندگان چشم به انتخابات دارند وبه رقم صعودی آراء خود توجه می‌کنند و از ورزشکارن انتظار همکاری دارند، جامعه ورزشی هم متقابلا توقع انتخاب اصلح را دارند و این توقع بیجایی نیست

با مرور سال‌های گذشته، بعضا مشاهده می‌شود که ورزش در ایام انتخابات به عنوان یک پتانسیل بالا برای رأی‌آوری مورد استفاده کاندیدا‌ها قرار گرفت است، اما کاندیدا‌ها بعد از کسب رای و برگزیده شدن، این حوزه را چهار سال به فراموشی می‌سپارند و با نزدیکی به ایام انتخابات دوباره، به سراغش می‌آیند.

با همه احترامی که به کاندیداهای مجلس قائلم، اما باید اذعان کرد که ورزش بیش از هر حوزه دیگری، از بخش سیاست و منافع جناحی آسیب دیده است و هر فردی که توانسته جایگاهی در ورزش بدست بیاورد بدنبال اعمال نفوذ و به کار گماردن نیروهای همفکر خود در هیات‌های ورزشی و... بوده و توجهی به درد‌ها و نیازهای ورزش و قهرمانان ورزشی نداشته است.

امروز جامعه ورزشی و قهرمانان پرآوازه و با تجربه، دیگر بلیط خود را بدون هیچ انتظاری برای افرادی که توجهی به ورزش نداشته و ندارند و امتحان خود را حداقل در چهار سال گذشته پس داده‌اند، خرج نخواهند کرد و با دقت و توجه به عملکرد گذشته و سوابق دیگر کاندیدا‌ها به فردی اعتماد خواهند کرد که حداقل ورزش را پل پیروزی خود در انتخابات نداند و به گفته‌ها و درددل‌های جامعه ورزشی توجه عملی و نه البته شعاری داشته باشد.

امروز نمایندگان مردم در حمایت از حوزه ورزش می‌توانند اقدامات بسیار تاثیرگذاری در جذب اعتبارات و اسپانسر انجام دهند، اما همه می‌دانیم که با کاهش شدید اعتبارات و بودجه ورزشی بسیاری از هیات‌های ورزشی با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌داشته‌اند و قهرمانان ورزشی استان در برخی از موارد با هزینه شخصی به مسابقات اعزام می‌شوند و روا نیست که از پتانسیل رای‌آوری این بخش با شعارهای جذاب و غیرعملی بهره‌برداری گردد و در ادامه، جز مشتی شعار و حرف زیبا، چیزی عاید ورزشکارانی که سکوی پرتاب چنین کاندیداهایی شده‌اند، نگردد.

خلاصه کلام اینکه، جامعه ورزش استان، ماشین رای این یا آن آقای کاندیدا نیست و یقینا این قشر تاثیرگذار با مراجعه به حافظه تاریخی خود و مرور گذشته به افرادی رای می‌دهند که واقعا به فکر ورزش استان هستند، نه کسانی که این روز‌ها، با دعوت و بی‌دعوت در هر محفل ورزشی پای می‌گذارند و وعده‌های آن‌چنانی می‌دهند که اگر قادر به انجام آن بودند، سال‌های گذشته فرصتی خوبی برای عمل به شعار‌ها و قول‌هایشان بود.

یاداشت :محمود داودی نژاد

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

دیدگاه‌ها  

-2 #1 انصاف 1394-12-27 17:45
البته خودتان هم طرفدار کاندیدا های خاصی هستید و بی طرف نیستید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

Back to Top