به گزارش خبرنگار افلاک ورزشی  ،هفتم اسفندماه ملت ایران در انتخاباتی که پیش رو دارند شرکت خواهند نمود و با  آرا خود‌، شخصی را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب می‌کنند و در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود مشارکت می‌نمایند.
آن‌چه دراین میان اهمیت زیادی دارد انتخاب آگاهانه است، جایی که انتخاب هست یعنی اختیار وجود دارد‌. فرد مختار است از میان جمعی یک یا چند نفر را انتخاب کند. در چنین شرایطی انسان مسئولیت امری را می‌پذیرد که خود آن را برگزیده است. پس اگر مایک نفر را از میان خودمان برای امر مهمی انتخاب کنیم بایستی تمامی شرایط رادر نظر بگیریم.
اگر در انتخاب خطا کنیم،این خطا به سادگی قابل جبران نمی‌باشد، چه بسا با یک انتخاب اشتباه، نسل‌های آینده را بامشکل مواجه بسازیم. انقلاب اسلامی با حضور آگاهانه و حماسی ملت ایران به وقوع پیوست و حضور آگاهانه مردم در صحنه، همواره تعیین کننده بوده است.
انسان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی در زمین است.  در یک ویژگی اساسی نسبت به سایر موجودات برتری دارد و آن ویژگی،‌ قدرت انتخاب و امکان گزینش است. ما به عنوان انتخابگر بایستی اهمیت حق انتخابی که اصل ششم قانون اساسی به ما داده را بدانیم و آن را به ارزانی از دست ندهیم. در طول چندین سال گذشته ما اهمیت این مسئله را به عینه دیده‌ایم و با جان ودل درک کرده‌ایم. وضعیتی که ما الان در لرستان  شاهد آن هستیم (‌چه خوب و چه بد‌) محصول امروز و دیروز نیست بلکه نتیجه انتخاب‌هایی است که در طول سال‌های گذشته انجام داده‌ایم.
امروزه که ایام انتخاب کردن و انتخاب شدن می‌باشد افراد متعددی کاندید شده و خود را در معرض انتخاب گذاشته‌اند و می‌خواهند ما آن‌ها را انتخاب کنیم و سرنوشت خود و آیندگان‌مان را به دست آن‌ها بسپاریم‌. پس ما نباید چشم‌بسته انتخاب کنیم، انتخاب توام با تفکر و عقلانیت لازم است.
عیار داوطلبان را به خوبی بسنجیم  وکسی را انتخاب کنیم که برای تمام  امور (‌سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌، هنری‌، ورزشی و...) نهایت تلاش خود را به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نموده و از ثروت‌اندوزی و قوم و خویش‌گرایی و خودمحوری دوری نماید.
کسی را انتخاب کنیم  که دارای برنامه باشد‌، استراتژی مشخص و معینی داشته باشد‌، منطقه و پتانسیل‌های موجود آن را بشناسد، قدرت چانه‌زنی و لابی‌گری را دارا باشد. به طور کلی ویزگی‌های یک نماینده توانمند عبارتند از‌: تخصص‌، تعهد‌، تجربه‌، کارایی‌، مدیریت‌، روابط عمومی و ارتباطات بالا و ...
در نظر گرفتن ویژگی‌های فوق از سوی مردم در انتخاب‌، موجبات پیشرفت و حل مشکلات جامعه را فراهم خواهد کرد و هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه ضرری است که به مردم بازمی‌گردد.
همه باید آگاهانه رویدادهای حوزه‌های انتخابیه را رصد نموده و در انتخابات پیش رو شرکت کرده و به توانایی‌، تجربه و کارایی داوطلبان خوب توجه کنیم و در انتخاب‌مان سعی کنیم منطق و صداقت و عقلانیت را چاشنی احساسات‌مان کنیم و انتخابی درست و رو به پیشرفت و مجتبی پسندتوسعه داشته باشیم.
 مشارکت و انتخاب  آگاهانه مردم در انتخابات مجلس، موجب تشکیل مجلسی مقتدر و نظارت موثر بر اجرای امور خواهد شد. چنین منتخبی می‌تواند راه گشای مسائل ملی و منطقه‌ای شود.