دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

  

به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی ،این روزها بیش ازهر چیزی خرید و فروش رأی، کالای بدون رقیب بازارمکاره انتخابات است. در این میان مناطق محروم و استان های بی نوا مانند لرستان بیشتر از هرجایی مورد تهاجم دلالان رأی قرار گرفته است. اگر مانند ما به چشم خریدار در این بازار مکاره بنگری چه شرف ها خواهی دید که با وعده شام و یا حلبی روغن معامله می شود. ای کاش به جز بند 1 و 3 ماده 28، بند خرید و فروش رأی به هر قیمتی هم جزو اصول اساسی در رد صلاحیت ها محسوب می شد. از زبان یکی از کاندیداها شنیدم که تمام 30 شب ماه رمضان امسال را در منزل خود افطار به مومنان !!! داده است و جالب تر آنکه با یک حساب سرانگشتی رقمی بین 80 تا 90 میلیون تومان هزینه این افطاری سنگین شده است. 30 شب به صورت مداوم و برای هر شب کمی بیش از یکصد نفرمهمان کاندیدای مربوطه بوده اند. موضوع جالب این است که این کاندیدای محترم!!! فقط رمضان امسال که منتهی به انتخابات است را افطار مومنین داشته است و سال های گذشته خبری از این نوع دست و دلبازی های مذهب مأبانه نبوده است.

از طرفی خبرهاحاکی از آن است که در روستاهای بخش شاهیوند و به صورت ویژه روستای "خاطره" یکی از کاندیداهای محترم!!! حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی با پخش اقلام مصرفی مانند برنج، روغن ،قند و حتی وعده درمان مجانی دندان برای بیماران این بخش به دنبال خرید و فروش شرف (رأی) آنان بوده است. نکته مهم و قابل بحث این است که این اتفاقات به اشکال مختلف و در گوشه به گوشه ی این استان درحال روی دادن است. در یکی از شهرستان های جنوبی استان لرستان خبر می رسد که یک نفر با ویزیت مجانی مردم بینوای روستایی، آن هم فقط دراین ایام منتهی به انتخابات درصدد جمع آوری شرافت آنان است. خبرها آنقدر روشن و صریح است که حتی شنیده می شود جناب کاندیدای محترم!!! به صورت ویژه دستگاه های پزشکی را با خود به روستاهای مربوطه برای ویزیت تخصصی مردم می کشاند.

نکته حسرت آور این است که فرد یاد شده تا کنون و تا قبل از انتخابات هیچ گونه دیدار و قراری با اهالی روستاهای پدری خود نداشته و مراودات خود را قطع کرده بود.

وای صندلی های سبز بهارستان!!! وای که چقدر وسوسه انگیزید که این همه مکاره در راه رسیدن به شما رخ می دهد.

ناظران محترم انتخابات آیا خبر دارند که اتفاقاتی از این قبیل و حتی بسیار بدتر بین برخی از کاندیداها در حال اتفاق است؟ از طرفی برخی دیگر از کاندیداها با شرافتمندی تمام در حال جذب رأی به شیوه ای انسانی هستند. آیا تفاوتی بین این کاندیداها قائل خواهند شد؟ البته مرحله دوم انتخاب پذیرفته شدگان چیزی غیر از این را می گوید.

نگارنده خوب به یاد دارد که در روزهای ماه محرم امسال چگونه یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد در سطح شهر با تهیه و پخش غذاهای رنگین و توزیع همراه با التماس دعای آن (جذب رأی برای کاندیدای مربوطه) بین مردم در حال خرید و فروش شرافت آنان بودند و متاسفانه برخوردی هم صورت نگرفت.

به قول یکی از اهالی روستایی ، مردم بسیار ضعیف و فقیر هستند؛ به طوری که توانایی مقابله با وسوسه چندین وعده غذای خود که از سوی برخی کاندیداها می شود را ندارند و از ناظران درخواست داشت که به داد خرید و فروش شرافت روستاییان و اهالی فقیر برخی مناطق شهری در مقابل وسوسه های مالی برخی کاندیداها برسند.

آیا رسیدن به صندلی هایی که طبق یک برآورد و محاسبه، ماحصل خون 764 شهید برای هر کرسی هستند، این است؟ آیا می دانید که 290 صندلی بهارستان به صورت میانگین محصول خون چند شهید جنگ تحمیلی است؟ آیا شهیدان برای این مسائل، عزیزترین داشته خود یعنی جانشان را فدا کردند؟

«مردم لطفا هوشیار باشید.»

«ناظران لطفا بینا باشید.

 

مهدی رضاپور- دانش آموخته علوم سیاسی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top