دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

به گزارش اختصاصی  پایگاه خبری وتحلیلی ،افلاک ورزشی نبودحمایت مالی و فنی ،عدم حمایت مسئولان استان ،وجود مسائل حاشیه ای و... باعث شد که تیم گهردرود به دسته سوم سقوط کند و تیم سازنده ودوست داشتنی خیبر که خاطرات دهه شصت را در ذهن ها نگه داشته بود سرانجام با صعود به لیگ دسته اول امیدهای بسیاری را در دل لرستانی های عزیز زنده کرد.

باتوجه به اینکه استان لرستان و شهر خرم اباد از گذشته های دور دارای جایگاه مناسبی در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله کشتی، کاراته و... بوده اما همچنان ورزش اول استان لرستان و شهر خرم اباد که با استقبال بیشتر مواجه می شود فوتبال است.
البته فوتبال لرستان برای تمامی فوتبال دوستان کشور شناخته شده و قابل احترام است زیرا تیم خیبردهه شصت با قدمتی طولانی در این شهر وجود دارد که البته چند سالی بودکه دیگر حال و هوای ورزشی خود را از دست داده بود و  روزها رابا شیبی تند راه سقوط را در پیش گرفت بودولی  فصل گذشته با حمایت های داخلی و مربیان بومی وبادانشی همانند سپهوند وبهمن موسوی ودر ادامه با علی نیکبخت به لیگ دسته اول صعود کرد.


سرنوشت این فصل تیم در کنار تیم گهر درود که بخاطرها پیوست که در طی چندین سال گذشته خود را به عنوان یک تیم سازنده و با اخلاق در کشور معرفی کرد که البته این تیم هم پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف در لیگ برتر ایران سال گذشته با خداحافظی ازلیگ دسته سوم فوتبال کشور به لیگ استان سقوط کرد.
سازندگی واخلاق مداری تیم های لرستانی بحثی است که تمام فوتبالی  های کشور از آن یاد می کنند و امروز هم با اینکه  تیم خیبردر حال و روز خوبی از نظر مالی به سر نمی‌برند اما همچنان تیم های بزرگ فوتبال ایران به دنبال بازیکنان آنها هستند و با هزینه های کلان بازیکنان این تیم ها را برای نیم فصل هم که شده در اختیار می گیرندو این تیم در لیگ دسته اول به تیم غول کش ها معروف شده است.
اما این فوتبال سازنده چند سالی است که با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند مشکلاتی که باعث شد آخرین نماینده استان لرستان در لیگ دسته اول در تقابل با تیم دسته اولی متمول  کم نیاورد و با  شکست انان به فکر رشد جایگاه خود در لیگ  دسته اول شود.

 
مشکلات مالی و عدم حمایت های لازم از سوی مسئولان  استان لرستان ، نداشتن برنامه ای مدون در خصوص حمایت مالی ومعنوی و...از جمله مواردی است که باعث شد تیم خیبردر لیگ دسته اول بامشکل بربخورد.
مسئولانی که دیر به فکر حمایت می افتندو طی یک ‌سال واندی که ازصعود وبرگزاری مسابقات این تیم میگذرد و، در تمام بازی‌هایی که خیبر در خانه داشت،خبرنگار ان حضوری دائمی داشتند و همیشه با تاسف جایگاه خالی مسئولان را تماشا می‌کردند، وغبطه خوردند و نوشتند و پرسیدند و … اما ثمری نداشت.
در آخرین بازی خانگی تیم خیبر که تعدادی از مسئولان، در جایگاه شرف‌یاب شدند! بعد از پایان بازی  بی‌جواب خبرنگار از آنان این بود که چرا این‌قدر دیر به فکر حضور در ورزشگاه افتاده‌اید؟
بی‌تردید در ورزش حرفه‌ای، نیازمند برنامه مدیریتی هستیم، برنامه‌ای که حداقل در این  سال های اخیر در میان مدیران ورزش لرستان کمتر دیده شد، مدیران که در مدت حضورشان تمام تیم‌های ورزشی لرستان مسیری جز سقوط پیدا نکردند و همه به رده‌های پایین‌تر رفته و بعضی از آنها علی‌رغم سابقه بسیار، دیگر محو شدند!!
ای کاش مسئولان استان لرستان یک‌بار از خود سوال می‌کردند چرا باید خوزستان و اصفهان، هر کدام چندین نماینده در لیگ حرفه‌ای فوتبال داشته باشند و لرستان، حتی یک نماینده هم نداشته باشد؟؟لرستانی که در همه‌ی عرصه‌ها، نه در گذشته‌ی بسیار دور که سه سال قبل، تیم‌های مقتدری داشت، در بسکتبال، هندبال، والیبال، شنا و … فوتبال، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، چرا امروز به چنین سرنوشتی دچار شده است.
عبرت گرفتن از گذشته کاش مسئولان در مقابل خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی، شفاف و بدون رودربایستی، مسائل فوتبال را، علت‌ این سرافکندگی را و …. بازگو می‌کردند، نه برای یافتن مقصر، بلکه برای نوشتن تجربه‌ها و عبرت گرفتن از گذشته‌ای که تنها و تنها ناکامی برای لرستان به‌دنبال داشته است.
کاش مسئولان شفاف شفاف برای مردم توضیح می‌دادند چرا در خرم اباد و لرستان، مردم به ورزشگاه نمی‌آیند؟ چرا هواداران تیم‌هی لرستانی هر روز شمارشان کمتر و کمتر می‌شود؟ چرا در سطح استان با این همه شهرستان و با این همه صنعت مقتدر و مدعی، با تجار و بازرگانانی توانمند… برای حمایت از ورزش هیچ کس حاضر نیست پا جلو بگذارد؟
کاش مسئولان در خصوص تیم فوتبال گهردرود حرف‌های پشت پرده را می‌گفتند، بدون آنکه نگران باشند!!
چرا پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی، حاضر به حمایت از تیم‌های مختلف نیستند، حال آنکه مدعی هستیم بخش اعظمی توریست های کشور متعلق به مااست و مدام از توسعه‌ معادن نفتی می‌گوییم اما امروز نه به لحاظ اقتصادی نه به لحاظ فرهنگی، هیچ نفعی از این مهم نبرده‌ایم.
کاش مسئولان یک‌بار برای همیشه با مردم شفاف در مورد عدم حمایت از تیم های ورزشی  سخن می‌گفتند.
ای کاش مسولان ورزش لرستان میدانستندکه تیم‌داری مثل کشاورزی می‌ماند که باید خوب زمین را شخم بزنیم، خوب آبیاری کنیم و خوب درو کنیم.



اگر حمایت می‌شدیم...
 نیکبخت مربی بادانش که اگاهی کاملی دارد ومیداندهمه چیز پول نیست و ارزشی هم ندارد که به خاطر آن تن به هر چیزی بدهد   چون اونرا کاملا میشناسیم ومیدانیم که آنقدر خودخواه نیست که تنها به دنبال منافع خودش باشدواگر او  حمایت شود شرایط خیبرمتفاوت خواهد  بود.

شاید نسل جوان و نوجوان ما، به یاد نداشته باشند و یا ندانند که در سالهای دور، تیم هایی چون پلی اکریل اصفهان و یا بانک ملی در سطح اول فوتبال کشور، تیم های قابل احترام و قدرتمندی بوده اند، شاید نسل نوجوان ما نداند و یا از یاد برده باشد که روزی تیم فوتبال پاس تهران قهرمان لیگ ایران شد و حتی در جام باشگاه های آسیا نیز به مقام قهرمانی رسید. این قاعده تلخ روزگار ماست که تیم ها هرچند پرطرفدار و محبوب هم باشند، با انحلال شان خیلی زود به فراموشی سپرده می شوند و تنها یادی و خاطره ای از آنها در یادها می ماند.
این همان مسیری است که متاسفانه گهر دیگر تیم لرستانی پای در آن گذاشت، مسیری که امیدواریم دیگر تیم ریشه دار لرستانی پای در آن ننهد!
 استاندار ورزشی لرستان تاکنون آنچه می توانسته از تیم حمایت کرده است و حمایت‌های آن نیز در قالب تخصیص اعتبار،تجهیزات و زمین بوده است. بارها گفتیم یک دست صدا ندارد. فقط استاندار نمی تواند تیم‌داری کند، تیم‌داری اعتبارات و منابع می‌خواهد و باید مسئولان ارشد استانی این تیم را حمایت کنند. تمام تلاش همه دراین فصل ماندن است و اگر خدا بخواهد بابرنامه بهتر درفصل دیگر به فکر صعودباشدکه فکر بسیار زیبای ذاتی و قلبی ما می باشد.


یک تصمیم غلط کافی است .....
همان‌طور که پیش نیز اشاره شد، نخستین اتفاق قابل پیش بینی برای یک تیم درلیگ دسته یک، کاهش بسیار شدید بودجه باشگاه و رفتن بازیکنان تراز اول این تیم به دیگر تیمهای حاضر در لیگ دسته اول  فوتبال است؛ اتفاقی که مسئولان لرستانی  به عنوان متولیان اصلی این تیم باید از وقوع آن جلوگیری کنند چرا که بهترین زمان برای صعود  به لیگ برتر، دقیقا همان نخستین ودومین فصل در لیگ دسته یک است. شاکله اصلی بازیکنان خیبر برای فصل بعد و حضور در لیگ دسته یک باید حفظ شود و مسئولان نباید کار این تیم را تمام شده بدانند همچنین همان‌گونه که اشاره شد کاهش بودجه باشگاه و دستمزد بازیکنان و کادر فنی نباید موجب شود بازیکنان عطای حضور در لرستان را به لقایش بخشیده و راهی دیگر تیم ها شوند.
چنانچه مسولان استان لرستان همانند بعضی مسئولان  دیگر توان و یا انگیزه تیمداری ندارد، باید از تجربه تلخ و ناگوار سقوط گهر درود درس عبرت بگیرد و فراموش نکند برای اینکه خیبر، به نقظه کنونی برسد بیش از چند دهه تلاش کرده و برای نابودی همه این داشته ها، یک تصمیم غلط کافی   است
اشتراک فنی ،عدم حمایت مسئولان استانی و مسائل حاشیه ای و... باعث شد که تیم گهردوردبه لیگ استان سقوط کند و تیم خیبر  الان بیش ازهرموقع به حمایت نیاز دارد تابه سرانجام گهر درود دچارنشود..

دراخر بسته میکنیم به این بیت شعر که چه زیبا میگوید:
ای کزدستت میاید کاری بکن

پیش از انکز نیاید هیچ کار

 یاداشت :علی اکبرزارعی

عکس :سیامک کوهگرزاده

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

دیدگاه‌ها  

0 #2 ناصر 1394-11-13 19:41
تورو خدا تنها دل خوشي ما شده تيم خيبر بهش كمك كنين.يه شماره حساب مردمي به اسم خيبر بازكنين ك همه تماشارگرا لا اقل پول بليط بازي ك رايگانه بهش واريز كنن شايد پول اياب ذهاب يا كرايه هتل بشه.
نقل قول کردن
0 #1 آرمین 1394-11-10 14:09
خواهشا مسىولین تیم خیبر نگه دارن
نذارید به سرنوشت گهر دورود دچار بشه! برای جذب اسپانسری با شرکت های مخابراتی مثل همراه اول و ایرانسل و رایتل مذاکره کنید. این تیم باید بمونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

Back to Top