دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

  
جايگاه خطير و سنگين نمايندگي مردم در جامعه جوان ، پويا و رو به رشد ، پرسشگر و پر جنب جوش  امروز كشورمان پذيرش مسئوليتي بس بزرگ است كه همت و تلاش وصف ناشدني مردان بزرگ را ميطلبد.
 
به گزارش افلاک ورزشی  ،اين جايگاه را ميتوان از دو جنبه مورد مطالعه و نقد و بررسي قرار داد:از يك جنبه جامعه ي نمايندگي حاوي اختيارات  و قدرت است.قدرتي كه قانون اساسي بر اساس آراي انتخاب كنندگان  به انتخاب شوندگان اعطا مي كند و به آنها توان انجام اموري را ميدهد كه پرداختن به آنها جز با اتكا به خداوند متعال و خواست عمومي ممكن نيست. لذا از اين حيث نماينده مظهر قدرت جمعي افرادي است كه او را به نمايندگي انتخاب كرده اند.
از منظر ديگر ورود به حوزه نمايندگي ورود به عرصه مسئوليت پذيري ميباشد.بازبيني موقعيت يك نماينده از اين زاويه ، جامعيت ماموريت نمايندگي را به روشني مي نماياند.نماينده به محض كسب مسئوليت نمايندگي از يكسو در مقابل مردم حوزه نمايندگي خودش صرف نظر از اينكه به وي راي داده باشند يا نه و از سوي ديگر در مقابل تمامي ملت مسئول است.مردم از نماينده خود به حق انتظار دارند كه:
۱- به لحاظ شان و جايگاه نمايندگي از مقام رفيع و والايي برخوردار باشد چرا كه برتري و رفعت جايگاه منتخب نشانه شان و مرتبه انتخاب كنندگان است.
۲-با بهره گير ي به جا از قدرت نمايندگي، به حل مشكلات آحاد مردم كمك كند.
۳- وسایل  و ابزارهاي توسعه سیاسی ، اقتصادي و اجتماعي و معنوي و….. حوزه نمايندگي انتخابيه خود را فراهم سازد.
۴-از همه مهمتر اينكه هر كدام از کاندیدای محترم كه به عنوان خدمتگذار مردم شريف اين منطقه انتخاب میشوند روز بعد از انتخابات بايد بين مردم تبعيض قائل نشوند و همه را چه كساني كه به آنها راي داده باشند و چه كساني كه راي نداده باشند به عنوان يك همشهري و موکل در نظر داشته باشند نه به عنوان طرفدار و مخالف.
۵-  قبل از ورود به مجلس خود را وامدار گروههای سیاسی وذی نفوذ نكنند. چنانچه رهبر معظم انقلاب در اين باب مي فرمايند:”اگر نماينده اي بر سر كار آيد كه قبل از ورود به مجلس خود را وامدار ديگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام انها را ادا كند، نانهايي كه به قرض گرفته باشد به مجلس كه رفت قرض خود را ادا كند، به درد نميخورد.”
توفيق خدمت به ملت بزرگ ايران و مردم شريف لرستان موهبتي الهي است كه بدون ترديد اگر لطف و عنايت حضرت پروردگار و همراهي و همدلي مردم و نيز حمايت هاي مسولين نباشد پيمودن مسير دشوار خدمتگذاري ميسر نمي گردد.
انتخاب افراد صالح و كاردان و كاربلد براي مدیریت استان و شهرستانها از خواسته هاي به حق مردم شريف لرستان ميباشد.چرا لرستان با اين همه رجال تحصيل كرده و كاربلد بايد جايي باشد براي تجربه اندوزي افراد بي تجربه و ناكارامد كه از استانهای ديگر ميايند و بعد از مدتي لرستان را ترك ميكنند و ما ميمانيم و يك دنيا مشكلات.
شما کاندیدهای محترم بايد همواره دغدغه  اصلي خويش را تلاش در جهت رفع محروميت ها و حل مشكلات مردم حوزه انتخابيه خود بدانيد و اعتقاد داشته باشيد كه اين سرزمين به طور عام و حوزه لرستان به طور خاص سرشار از استعدادهاي كشف نشده و بالقوه هست و در صورت ايجاد بسترهاي لازم براي رفاه اجتماعي به منصه ظهور رسيده و هريك در آينده منطقه و در مقياس وسيع تر در اينده ايران اسلامي مفيد باشد.
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top