آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

گروهي از سياسيون امسال به دليل نزديك شدن به انتخابات اسفندماه نگاه متفاوتي به آيين‌هاي عزاداري ماه محرم داشتند و گويا منافع فردي و جناحي خود را در اين آيين‌ها جست‌وجو مي‌كنند.
  به گزارش افلاک ورزشی ،حضور پررنگ و فعال برخي شخصيت‌هاي سياسي شناخته شده که گفته می‌شود قصد کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند در مراسم عزاداري و سوگواري دهه محرم و در ميان انبوه عزاداران بيانگر اين واقعيت است كه آنان در صدد هستند با بهره‌گيري از فرصت به دست آمده، از اين آيين‌ها به عنوان تريبون تبليغات انتخاباتي استفاده كنند.
به واقع مي‌توان گفت كه برخي از سياسيون استان ما براي پيشبرد اهداف سياسي و تبليغاتي خود اين بار چشم به محرم دوخته‌اند تا از اين تريبون رايگان به تبليغ اهداف، برنامه‌ها و سياست‌هاي فردي و يا حزبي خود بپردازند.
آنهايي كه از مدت‌ها پيش خود را براي ورود به ساختمان بهارستان آماده كرده‌اند اكنون ماه محرم و مراسم سوگواري امام حسين(ع) را فرصتي طلايي براي معرفي خود و سياست‌هاي گروهي‌‌شان به مردم شمرده و حاضر نيستند تحت هيچ شرايطي اين فرصت را از دست بدهند.
تحرك نسبتاً آشكار برخي چهره‌هاي سياسي سرشناس و حضور پررنگ آنها در مراسم عزاداري البته واكنش‌هايي را هم بین روحانيون، مردم و گروهي از مسئولان محلي داشته است و برخي‌ها بهره‌برداري تبليغاتي از آيين‌هاي عزاداري را نوعي سوء ‌استفاده از مراسم معنوي محرم تلقي كرده و اين افراد را به خاطر این کارشان سرزنش مي‌كنند.
تا جايي كه برخی مسولان ارشد استان اخيراً گفته بودند هيچكس حق ندارد از مراسم عزاداري محرم براي فعاليت‌هاي انتخاباتي استفاده كند و اصولاً نبايد براي مردم تعيين‌تكليف كرد، مردم خودشان تصميم مي‌گيرند.
چند تن از امامان‌ جمعه و روحانيون سرشناس و با نفوذ استان لرستان هم بارها در سخنراني‌هاي خود سياسيون را از اين كار منع كرده‌اند و از آنان خواسته‌اند كه از آيين معنوي محرم بهره‌برداري سياسي نكنند.
هرچند كه حضور افراد با انگيزه تبليغات انتخاباتي در آيين‌هاي مختلف و اجتماعات مردمي در شرايط كنوني ظاهراً منع قانوني ندارد و مصداق تبليغات زودهنگام محسوب نمي‌شود ولي عده‌اي اين حركت را غيراخلاقي تلقي كرده و معتقدند كه مراسم عزاداري امام حسين(ع) نبايد به ميتينگ تبليغاتي افراد و جریان‌هاي سياسي تبديل شود. به اعتقاد اين گروه مسئولان و گردانندگان هيأت‌هاي عزادار هم نبايد اجازه دهند كه آيين‌هاي معنوي سوگواري ماه محرم به كانون‌هاي تبليغاتي برخي افراد سياسي شناخته شده تبديل شود، آنان بر اين باورند كه استفاده سياسي از امكانات و ظرفيت‌هاي هيأت‌هاي عزادار اشكال دارد و نوعي سوء ‌استفاده به حساب مي‌آيد.
نكته‌داني هم مي‌گفت مردم از قانون‌گذاران آينده كشور انتظار حركت غيرقانوني و حتی غيرمتعارف ندارند و آنها نبايد براي رسيدن به مقام قانونگذاري قانون را زير پا گذارند.
البته طبق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي فعاليت تبليغات انتخاباتي نامزدهاي نمايندگي مجلس هشت روز پس از آغاز رأي‌گيري آغاز مي‌شود و تا 24 ساعت پيش از اخذ رأي ادامه مي‌يابد و افرادي كه امروز به عنوان نامزد احتمالي در اجتماعات حضور مي‌يابند و حتي سخنراني مي‌كنند هنوز ثبت‌نام نكرده‌اند، بنابراین حركتشان غيرقانوني نيست.
در هشتمين نشست ستاد انتخابات كشور هم كه تابستان امسال تشكيل شد، مقرر گرديد با تبليغات انتخاباتي زودهنگام نامزدهاي احتمالي مجلس دهم برخورد قانوني شود كه البته ممنوعيت تبليغات از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام اسامي نامزدهاي تأييد شده مي‌باشد و شامل قبل و بعد از زمان فوق نخواهد بود.

 

 رضا رحیمی نسب 

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

دیدگاه‌ها  

0 #3 محمدی از چگنی 1394-08-06 23:06
تذکر خوبی است همه ی آقایان و خانم های کاندیدا باید رعایت اخلاق انتخاباتی را بکنند
نقل قول کردن
0 #2 حسنوند 1394-08-06 23:03
احسنت اقاي رحيمي نسب واقعاً حضور برخي از اقايون و خانم هاي كانديدا در هيئت ها ،جايگاه ها و مراسمات تشييع جنازه چندش اور است نميشود با مراسم عاشورا و احساسات مردم بازي كرد
نقل قول کردن
-1 #1 بیرانوند 1394-08-05 21:54
شما خودتان کاندید هستید حالا شدید کاسه داغ تر از آش حاجی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

Back to Top