دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

بار دیگر عربستان حادثه آفرید و دست به تحرک دیگری زد تا ثابت کند که روی تاریخ مانند صدام و صدامیان،فرعون و فرعونیان را سفید کرده،عربستان که اخیراً حجاج مسلمان کشورهای جهان بویژه ایران عزیز مان که مشغول انجام مناسک حج بودند آنها را به کشتن داد، گرچه می توان گفت که این تحرکات شیطانی بر علیه حجاج بار اولی نیست که اتفاق می افتد بلکه سابقه دار است و به قول یکی از مسئولین کشور خودمان که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد .

چند بار دیگر که قبل از انقلاب تاکنون حوادثی را بوجود آورده است که البته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شدیدتر شده است . بیخود نبود که حضرت امام راحل مان(ره) فرمودند که اسلام شان آمریکائی است و در آن قضیه کشتار حجاج در سال 1366 فرمودند که ما اگر از صدام بگذریم از فهد نخواهیم گذشت. 

حالا اگر از بحث فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) بگذریم و به دریچه دیگری برسیم فرضا همین حرم امن الهی،من نمیدانم این چه امن الهی است که بطور راحت و مانند آب خوردن به قیمت جان انسانها تمام میشود،آن هم چه جور انسانهایی؟ انسانهایی که دنبال یک فریضه واجب مانند حج بودند واز جان گذشتگی کردند.

حقیقتا می بایست اینگونه افراد برای همیشه نامشان در تاریخ ثابت بماند و آنها را قهرمان جلوه دهیم.آیا عربستان جای پایی برای حرم امن الهی گذاشته است؟ آیا جز این نیست که با نقشه از قبل طراحی شده حجاج را به کشتن میدهند؟ 

و چیزی هم آنها را بدهکار می کند و می گوید خودشان مقصر بوده اند،باید پرسید اولاً به چه دلیل آنها را مقصر جلوه میدهید؟ ثانیاً فرض می کنیم بخاطر ازدحام جمعیت و یا مساله دیگری دچار اشتباه می شوند و خطر هایی برای خود پیش می آورندکه مساله دوم هم در این مورد صدق نمی کند اما فرض را ما براین میگذاریم،پس شما در این وسط چه کاره بوده اید؟ مانند مجسمه و یا مانکن های پشت ویترین های مغازه هیچگونه تحرکی که برای نجات انسان ها باشد انجام نمیدهید؟

واقعا شما چه جور انسان هایی هستید؟آیا جز این است که به هدف شوم خود برسید و با سرپوش گذاشتن روی این قضیه خود را بی گناه در نظر جهانیان جلوه دهید و حال آنکه دنیای امروز مانند پنجاه سال پیش نیست که مردم آگاهی شان آنقدر ضعیف باشد و هیچی ندانند،امروزه ملل دنیا آگاهند و همه چیز را میدانند،اما توجه شما را به این نکته جلب می کنم که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در زمان حیات خود متوجه میشود که یک مسیحی وارد مملکت شده و گرسنه است و مسلمانان به او توجه نمی کنند حضرت میفرماید شما خجالت نمی کشید یک مسیحی با شکم گرسنه وارد کشور شده،اما شما هیچگونه واکنشی نشان نمی دهید بروید و به او برسید.

اینکه ما این مساله را بعنوان مثال در مورد پیامبر آوردیم بحث انسان است حالا این انسان هر فرقه ای باشد بالاخره انسان است،اما آن قضیه حقوق بشر به کجا رفته است؟ شما در چهاردهه ثابت کردید که کارتان اینست که در اینگونه مواقع که حجاج مشغول انجام مناسک حج هستند دست به شیطنت بزنید و این همان قضیه اسلام آمریکائی است،ناگفته نماند که این ها دستگاه،تجسسشان و کنجکاویشان خیلی قوی تر از این حرفاست زیرا چطورموافقت نکردندکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کشورشان سفر کند اما وزیر بهداشت را اجازه دادند شاید علتش این بوده که پادشاه عربستان که چندی پیش فوت کرد آیت اله جنتی یعنی پدر همین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از خطبه های نماز جمعه به همین مناسبت تبریک گفت،درست مانند سازمان ملل که چندی پیش که می خواستند ایران نماینده دائم برای آن سازمان بفرستد اما چون آن فردی که ایران معرفی کرد جز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود و آنها عقده تسخیر لانه جاسوسی (یعنی سفارت سابق آمریکا در ایران )توسط همین دانشجویان در دلشان بود.آمریکا کارشکنی کرد، آنها گفتند که ایران فرد دیگری را معرفی کند.دولت آمریکا و وابستگانشان بقدری روی اینگونه مسائل حساس هستند که حد و حساب ندارد.

در پایان بایدعرض کنم که جای بسی تاسف است که در این فاجعه حجاج امسال که از 18 کشور جهان جان باختند هیچکدام از این کشورها اعتراضی نکردند حتی آنهائیکه بیشترین جان باخته را داشتند،امید است که برای سال آینده مکه و مدینه دست این ظالمان تاریخ نباشد و بدست کنفرانس اسلامی بیفتد.

 

سید عبدالکریم سیف السادات

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top