دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،در یک اقدام غیر اخلاقی  وغیر منتظره دکه مطبوعاتی وروزنامه فروشی علی محمدی در ضلع شمالی میدان 22بهمن (کیو )خرم آباد شبانه توسط عوامل شهرداری خرم آباد  بدون دادن اخطار جمع آوری و روزنامه های این دکه سرگردان ماندند .

علی محمدی صاحب این دکه در گفتگو با خبرنگار افلاک ورزشی گفت :متاسفانه شهرداری دیوار کوتاهی به نام دکه های مطبوعاتی را نشانه گرفته ودر حقیقت دشمنی شهرداری خرم آباد با دکه داران مطبوعاتی نشان از عدم توجه به فرهنگ روزنامه  فروشی وترویج روزنامه خوانی  است .

واقعیت آنست که رسانه هامانندعموم از حال روز شهرداری وشهردار باخبر بودند، وهرگز سعی ننمودند برای کارهای نکرده وعقب افتاده این نهاد ذاتا پولدار ،اما حقیقتا فقیر را به چالش بکشند.


اگرچه این قصه برای شورای شهر وشهردار با دوران گذشته بسیار فرق میکند.

 

یک کیوسک مطبوعاتی با سابقه زیاد که تمام مجوز های لازم را نیز به همراه داشت با دستور شهرداری خرم آباد تخریب و جمع آوری شد!

 

 

 شواهد نشان مي‌دهد مجموعه‌ی شهرداري به دنبال خسته نمودن فكر خود جهت پيدا نمودن راه حلي اساسي براي زيباسازي مبلمان شهري نيستند و ترجيح مي‌دهند به جاي به‌سازي مبلمان شهري، اقدام به پاك‌سازي اين فضا نمايند‌.

نبايد به كيوسك‌ها و دكه‌هاي مطبوعاتي به عنوان معضل نگاه كرد. معضل دانستن اين مراكز به خاطر نداشتن تفكر زيباشناختي جهت به‌سازي آن‌ها مي‌باشد‌.

فراموش نكنيم كه در سراسر دنيا، مديران شهري خود اقدام به زيباسازي اين فضا‌ها مي‌نمايند و حتي قانون مصوب شهرداري می‌گوید چنان كه شهرداري احساس كند نماي يك ساختمان اداري و يا عمومي به مبلمان عمومي شهر خدشه وارد مي‌كند مي‌تواند اقدام به به‌سازي آن فضا نمايد‌. حالا شهرداري تصميم به پاك‌سازي گرفته است و حاضر به هزينه براي اين امور نيست.

كيوسك يا همان كوشك، برگرفته از فرهنگ، هنر و تمدن اين مرزو بوم است كه بعداً توسط ترك‌ها به اروپا انتقال داده شد و آن‌ها امروزه با توجه به فراخور زمان توانسته‌اند از آن استفاده‌هاي خوبي نمايند و امروز در ميادين اصلي شهر‌ها و پارك‌هاي عمومي كلان‌شهرهاي غربي  به فضايي براي تشريك مساعي مردم در گفتمان‌هاي عمومي تبديل شده‌اند ولي گويا ما نمي‌خواهيم به داشته‌هاي خود بباليم، مي‌خواهيم آن‌ها را يا از سر باز كنيم و يا به متحجر بودن و يا انگ بي‌كلاس بودن آن‌ها بسنده نماييم و ادعا نماييم كه "زيباشهرمان" آن‌چنان در جذب و جلب جذابيت‌هاي توريستي زبانزد است كه تنها وصله‌ي ناجور آن همين كيوسك‌ها و مطبوعاتي‌ها هستند و بس‌.

دكه‌هاي مطبوعاتي، كيوسك‌هاي شهري و یا همان كوشك‌هاي ديروز، نياز به توجه دارند و بهتر است به مديريت آن‌ها بپردازيم. بدون شك مي‌توانيم از اين پتانسيل‌هاي موجود در رونق‌بخشي به بازار، اشتغال‌زايي و حتي مبلمان شهري استفاده كنيم. كافي است از متخصصين امر بخواهيم آخرين ره‌يافت‌ها و پيشنهادات خود را ارائه دهند تا ببينيم چگونه همين دكه‌ها تبديل به جلوه‌هاي ناب تجاري، فرهنگي و محيطي شهرمان شوند‌.

گزارش محمود داودی نژاد وایرج درویشی

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top