دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

شهردار خرم آباد گفت: طرح احداث ترمینال برون شهری مرکز استان نیز در سال 93 آغاز شده و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار افلاک ورزشی ، یحیی عیدی بیرانوند  در دیدار خبرنگاران از طرح های عمرانی گفت: پل جهادگران به طول و عرض 96 و 26 متر از جمله این طرح ها است که تاکنون برای آن 50 هزار متر مکعب خاکریزی و 20 هزار متر مکعب خاکبرداری شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح ازسال 87 آغاز و به دلیل کمبود منابع متوقف شده، افزود: عملیات اجرایی احداث پل جهادگران سال 93 از سرگرفته شده و تاکنون 100میلیارد ریال هزینه شده است.
شهردار خرم آباد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 30 میلیارد ریال برشمرد و گفت: مقطع پل از بهترین سازه های شهری بوده و تلاش می شود طرح تا یک ماه آینده افتتاح شود.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: پهناورترین آبشار شهری کشور نیز در تپه های اطراف تپه شهدای گمنام شهرو در حاشیه رودخانه ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: ارتفاع این آبشار 48، عرض آن 150 متر و حوضچه آن سه هزار متر مکعب است.
شهردار خرم آباد با بیان اینکه تاکنون سه میلیارد ریال برای این طرح هزینه و حوضچه آبشار نیز آماده شده، گفت: 15 میلیارد ریال نیز برای تکمیل نهایی مورد نیاز است و زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع برای ایجاد فضای سبز اطراف این جاذبه دست ساز در نظرگرفته شده است.
وی ابراز امیدواری کرد آبشار تا پایان امسال به بهره برداری رسد.


شهردار خرم آباد گفت: طرح احداث ترمینال برون شهری مرکز استان نیز در سال 93 آغاز شده و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عیدی بیرانوند ادامه داد: زیربنا و عرصه این طرح به ترتیب چهار هزار و 500 و 12 هزار متر مربع بوده و تاکنون 20 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تکمیل طرح نیازمند 20 میلیارد ریال بوده و طرح در مرحله سنگ و نماکاری است، اضافه کرد: ترمینال برون شهری خرم آباد تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
پل مازیار نیز از دیگر طرح های در دست احداث است که به گفته شهردار خرم آباد عملیات اجرایی آن 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عیدی بیرانوند اظهار کرد: 25 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده 35 واحد مسکونی اطراف پل خریداری شده که به دلیل عدم پرداخت هزینه به صاحبان املاک، تاکنون این واحدها تخریب نشده است.
به گفته وی طول و عرض پل به ترتیب 10 و 40 متر بوده که تا 10 روز آینده زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
*** هزینه 12 میلیارد ریال برای احداث باغ پرندگان خرم آباد
شهردار خرم آباد گفت: همچنین طرح باغ پرندگان خرم آباد از سال 93 در زمینی به مساحت 2.5 هکتار اجرا و تاکنون بیش از 12 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
عیدی بیرانوند با بیان اینکه این طرح دارای سه برکه، یک آبشار و یک آب نمای مصنوعی است، ادامه داد: تاکنون بیش از یکهزار و 500 متر مربع در این طرح پیاده روسازی شده است.
به گفته وی چند قسمت مختلف باغ نیز با مساحت های بیش از یکهزار متر مربع تا چند ماه آینده مسقف خواهد شد.

شهردار خرم آباد همچنین از افتتاح فاز اول پروژه گردشگری پل شکسته این شهر در سالجاری خبر داد و گفت: این طرح در یک سایت 37 هکتاری اجرا می شود که در حال حاضر عملیات عمرانی در 17 هکتار زمین خریداری شده در دست انجام است.
عیدی بیرانوند با بیان اینکه تا کنون برای فاز اول 20 میلیارد ریال هزینه شده، افزود: برای تکمیل این فاز 70 تا 80 میلیارد ریال نیاز است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top