دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

عملیات احداث پل مازیار که در شرق شهر خرم‌آباد قرار دارد از اواخر سال 91 با قراردادی بالغ بر 20 میلیارد ریال آغاز شد، طول این پل 40 و عرض آن 10 متر و نوع سازه کولهبسته با عرشه فلزی است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ، شهرداری خرم‌آباد این پروژه‌ که حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد را شامل ماده 48 کرده و این اقدام نارضایتی پیمانکار(شرکت مهاب دژ غرب) را به دنبال داشته است.

بارها در رسانه‌ها اعلام شده که این پروژه به‌زودی افتتاح خواهد شد که هنوز این "به‌زودی" از راه نرسیده و به جای آن وعده جدید از راه می‌رسد.

این تصمیم شهرداری مرکز استان در حالی اجرا شده که پیش از این نیز چندین پروژه شهری از جمله پل جهادگران و تقاطع غیر‌هم سطح بهارستان ماده 48 شده‌اند.

پل مازیار طبق قرارداد پیمانکار با شهرداری می‌بایست سال 94 به بهره‎برداری می‎رسید که این‌گونه نشده و حالا یحیی عیدی‌بیرانوند شهردار مرکز لرستان در رسانه‌ها اعلام کرده که این پروژه اردیبهشت 95 به بهره‌برداری خواهد رسید اما حسن آذری رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد معتقد است که پروژه چون ماده 48 شده امکان بهره‌برداری آن در ماه آتی وجود ندارد.

                                                 با پیشرفت فیزیکی 98 درصدی، این کار شهرداری عجیب است

در این باره سیاوش کهزادی مدیرعامل شرکت مهاب دژ غرب و پیمانکار پل مازیار به ایسنا گفت: پروژه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شهرداری دو روز پیش آن را ماده 48 کرده و علت این کار را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: کار زیادی برای تکمیل پروژه نمانده اما این اقدام عجیب شهرداری جای سئوال دارد و نمی‌دانم چرا برای این 2 درصد باقی مانده آن را ماده 48 کرده‌اند.

کهزادی خاطرنشان کرد: قرارداد با شهرداری برای تکمیل پروژه دو میلیارد و 300 میلیون تومان است که یک میلیارد و 300 میلیون پرداخت شده و شبانه آن را ماده 48 کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مهاب دژ غرب بیان کرد: چند روز پیش به شهردار نامه زدم که پروژه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی کارهای باقی‌مانده که شامل پیاده‌رو سازی بوده مستلزم ابلاغ نقشه است.

وی درباره اینکه چرا پروژه در مدت پیمان تکمیل نشده است، اظهار کرد: در آخرین قرارداد می‌بایست پروژه اسفند 94 به بهره‌برداری می‎رسید اما قصور از طرف ما نبوده و علت مشکل مالی شهرداری و ندادن صورت وضعیت است.

کهزادی تأکید کرد: اگر شهرداری سنگ‌اندازی نمی‌کرد می‌توانستیم زودتر این پروژه را افتتاح کنیم.

                                                                 مدت زمان پیمان تمام شده است

سعید فتوحی معاون فنی و عمرانی شهرداری خرم‌آباد در این خصوص به ایسنا گفت: مدت زمان قرارداد 29 اسفند 94 بوده که دو بار قرارداد را تمدید کردیم و در حال حاضر فقط عرشه پروژه مانده که خودمان آن را تکمیل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: کارفرما صلاح دیده که پروژه را ماده 48 کند و این تصمیم شهردار بوده است.

                                                                    ماده 48 کردن این پروژه صحیح نیست

حسن آذری رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با اظهار بی‌اطلاعی از این اقدام شهرداری به ایسنا گفت: قرار نبوده این پروژه ماده 48 شود و علت این کار را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: شهرداری باید بر اجرای پروژه نظارت و از پیمانکار حمایت کند و این کار انصاف نیست، چون پیمانکار خوب فعالیت می‌کرد.

آذری با اشاره به اینکه شهرداری قبل از ایام نوروز مشکل مالی داشت و نتوانست پول خوبی به پروژه تزریق کند، یادآور شد: پل مازیار قرار بود که زودتر از این به بهره‎برداری می‎رسید که این‌گونه نشد و اگر قرار باشد پیمانکار جدیدی در این پروژه فعالیت کند اردیبهشت ماه نیز تکمیل نخواهد شد.

تکمیل پروژه‌ی پل مازیار بارها به تعویق افتاده و حالا که فقط 2 درصد برای افتتاح این پل باقی مانده، امیدواریم وعده اردی‌بهشت آخرین وعده باشد و ماده 48 کردن آن سبب لطمه مالی و زمانی به شهرداری نشود.

منبع :ایسنای لرستان

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top