دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

به گزارش  پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی  ، امروز  جمعه‌ای  متفاوت تر از جمعه‌های دیگر در استانم است، چرا که  مردم این استان به دنبال ثبت حماسه‌ای دیگر  هستند؛ در این روز تعطیل مردم لرستان از ساعات اولیه صبح با انرژی پای صندوق‌های رای آمده و ساعت‌ها در صف‌های طولانی به امید اثرگذاری در سرنوشت استان و کشور خود ایستاده‌اند.

در این جمعیت کودکانی به امید اینکه بتوانند روزی آنها نیز با شناسنامه‌های خود رای دهند به همراه مادر و پدر خود در صف‌ها ایستاده‌اند و گاهی با کودکان هم سن خود بازی می‌کنند.

وقتی دقیق‌تر به جمعیت نگاه می‌کنم و  کنار مردم می ایستم، برخی از افرادی که در صف ایستاده‌اند در مورد دلیل انتخاب کاندیدای مورد نظر خود صحبت می‌کنند و در این بحث‌ها که به دلیل گذر زمان است  نظر برخی افراد در مورد کاندیدای منتخب خود عوض می‌شود.

 

برخی افراد را در صف می‌بینم که هنوز در انتخاب کاندیدای خود مردد هستند و با هم صحبتی با دیگران به دنبال این هستند که به انتخاب خود یقین پیدا کنند.

دختران و پسران جوانی که با شوق در صف ها ایستاده‌اند و این اشتیاق نشان از رای اولی بودن آن‌ها دارد یا پیرزن مسنی که گوشه‌ای نشسته و می گوید منتظر نوه‌اش ایستاده تا شناسنامه‌اش را بیاورد و روشندلانی که با همراهان خود آمده‌اند توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. 

زیباترین لحظات این رخداد نو دوستی  و همدلی مردم حاضر در صف است، زمانی که فرد مسنی را می‌بینند خارج از نوبت به داخل هدایت می‌کنند.

صف‌های طولانی جلوی مساجد، مدارس و جایگاهها دیده می‌شود که بعد از گذشت 9 ساعت از آغاز رای گیری همچنان به جمعیت اضافه می‌شود و  وقتی وارد محل می‌شویم مردم  با نظم خاصی به داخل هدایت می‌شوند و بعد از چک کردن شناسنامه و ورود اطلاعات انها تعرفه  رای را به آنها می‌دهند که بیشتر افراد مصمم و  بدون نگاه کردن به  لیست کاندیداها تعرفه‌ها را پر می کنند و برخی نیز به دنبال نام کاندیدای مد نظر خود لیست را چک می‌کنند، در این میان بازرسان نیز نظاره گر بودند تا مشکلی پیش نیاید.

از پیرمردی مسن که با عصا لنگان لنگان خود را به پای صندوق رای رساند، درمورد علت حضورش پرسیدم که گفت: رای من  در سرنوشت کشورم و استانم تاثیر گذار است و همین یک رای  در انتخاب نماینده من موثر است.

عباس بهرامی، 34 ساله لیسانس علوم قضایی در رابطه با هدف از حضور خود، اظهار داشت:  بنا بر تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بر هر مسلمان واجب است  رای دهند تا دشمنان نیز بدانند که مردم ایران هنوز دین، کشور و رهبر خود را دوست دارند و پیرو او همیشه در صحنه هستند.

محبوبه بهرنگ، بانوی خانه دار 34 ساله در رابطه با برگزاری انتخابات، افزود: نحوه برگزاری انتخابات عالی بوده و هر یک رای در سرنوشت کشور ما تاثیر دارد.

وی افزود: در سرنوشت کشور خود سهیم هستیم  و افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند بنا به مسئولیتی است که در قبال کشور و استان خود دارند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top