دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خرم‌آباد و لرستان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مركز استان در سالن شهيد آويني مجتمع ارشاد خرم‌آباد افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،شهردار خرم‎آباد پنج‌شنبه در اين مراسم اظهار داشت: تا کنون شهرداری خرم‎آباد بخشی از بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی و ورزشی کرده است، اما به صورت پراکنده این کار انجام گرفته است.
"یحیی عیدی‌بیرانوند" عنوان کرد: با افتتاح سازمان فرهنگ ورزشی شهرداری خرم‎آباد می‎توانیم، از این پس شاهد سامان‎دهی کارهای فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان خرم‌آباد باشيم.
وي خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه‌های مختلف صاحب فکر و ایده هستند، می‎توانند با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرستان خرم‌آباد همکاری داشته باشند، تا شاهد رونق فرهنگی و ورزشی در این شهرستان باشیم.
عيدي بیان کرد: این سازمان می‌توانند در راستای وظایف شهرداری در زمینه فرهنگی و ورزشی جمع‌بندی‌های خوبی داشته باشد و مسائل مرتبط را سامان‌‌دهی کند.
در ادامه اين مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مهم‌ترین آسیب امروز در حوزه ورزش ما نپرداختن به تبیین مبانی فرهنگی و ورزشی در سطح کشور است.
حجت‌الاسلام "حمیدرضا حنان" ادامه داد: ما نباید در حوزه ورزش نسبت به تبیین مبانی فرهنگی کم‌توجه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ورزش و فرهنگ با یک‌دیگر تعامل خوبی دارند، از این رو فرهنگ یک مقوله‌ای است که در تعامل با همه مقوله‌ها است و اداره فرهنگ و ارشاد لرستان این آمادگی را دارد در این خصوص شهرداری خرم‌آباد را کمک کند.
قابل ذكر است چندي پيش "مسعود ارمغان" به عنوان مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري خرم‌آباد منصوب شد.  
 
 
  شهردار خرم آباد:شهرداری وشورای شهر خرم آباد در بحث ورزش همگانی وقهرمانی در حد توان یاریگرورزش لرستان خواهد بود
 
شهردار خرم‌آباد از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به سازمان فرهنگی ورزشی این شهرداری خبر داد.

 یحیی عیدی بیرانوند در آئین آغاز به کار سازمان فرهنگی ورزشی این شهرداری که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد حداقل با بودجه نزدیک به یک میلیارد تومان کار خود را آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم همه ورزشکاران خرم‌آباد بتوانند از ظرفیت و بودجه‌های این سازمان استفاده کافی را ببرند.

این مسئول ادامه داد: یکی از وظایف شهرداری‌ها پرداختن به امر فرهنگی ورزشی و حتی هنری در قالب ضوابط این نهاد.

شهردار بیان کرد: شهرداری بخشی از بودجه خود را باید برای کارهای فرهنگی ورزشی هزینه کند. ما این کار را قبلا به‌صورت موردی و پراکنده انجام می‌دادیم ولی مدیریت نمی‌شد اما با تشکیل سازمان فرهنگی ورزشی این جمع‌بندی‌ها انجام می‌شود.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: در دور اول شورا‌ها یک زمین به کتابخانه مرکزی اختصاص یافت و‌‌ رها شد، اما این سازمان می‌تواند آنچه در راستای وظایف این شهرداری است را جمع‌بندی و به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: با تاسیس سازمان فرهنگی ورزشی همه امورات مرتبط در قالب بودجه‌های سالیانه گنجانده می‌شود و هیات‌مدیره و شورا می‌توانند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‎آباد به تصویب وزارت کشور رسیده است، گفت: این سازمان تاکنون هزینه‌هایی نداشته و  در حد تهیه یک ساختمان و کارکنان است. سعی داریم با تصویب شورا بودجه‌ای برای آن داشته باشیم.

وی یادآور شد: ساختمانی برای این سازمان تدارک دیده شده و کارکنان آن مشخص‌شده است..

شهردار خرم‌آباد در ادامه گفت: عزاداری مردم خرم‌آباد که در محوطه بین دانشگاه و قلعه فلک‌الافلاک با حضور هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود از شبکه‎های سراسری نمایش داده می‌شود.

عیدی بیرانوند افزود: امسال در بخش جنوبی قلعه فلک‌الافلاک در محوطه دانشگاه و میراث فرهنگی خوشبختانه محوطه‌ای در نظر گرفته شده تا عزاداری‌های مردم در آنجا انجام شود.

وی با بیان این‌که به مدت چند ساعت عزاداری این محل پوشش داده می‌شود، تصریح کرد: چند ساعت از صداوسیمای مرکز کشور وقت گرفته‌ایم تا مراسم عزاداری که مخصوص خرم‌آباد و برند مرکز لرستان است را به نمایش بگذاریم.

شهردار اضافه کرد: امسال به‌صورت ویژه شهرداری مکانی را ساماندهی می‌کند که در مقایسه با سال گذشته سه برابر ظرفیت جمعیت دارد. پیش‌بینی ما این است که بین 10 تا 12 هزار نفر را بتوانیم ساماندهی کنیم.

وی گفت: برنامه‌هایی با مداحان و هیئت‌ها داشته‌ایم و قرار است مراسم را به‌گونه‌ای ساماندهی کنند تا مردم بهره کافی را ببرند.

 

 
 
عضو شورای شهر خرم‌آباد:  شهرداری می‌تواند نقش سازنده‌ای در ورزش وفرهنگ لرستان ایفا کنند  
 
جافر وفایی گفت :در زمینهٔ ورزشی و فرهنگی نیز احساس کردیم شهرداری می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته و در صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز توجه به امر ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 جافر وفایی، عضو شورای شهر خرم‌آباد، پنج‌شنبه 23 مهرماه  در آیین آغاز به کار سازمان فرهنگی ورزشی خرم‌آباد که در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: امیدوارم همزمان بودن افتتاح سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد با روز اول ماه محرم پشتوانه‌ای معنوی باشد.
وی افزود: در ابتدای فعالیت کار یک نیازسنجی داشتیم که در چه بخش‌هایی از شورا سرمایه‌گذاری شود و پیگیری امورات اجتماعی شهر را داشته باشد که در آن نیازسنجی به ساماندهی مقوله فرهنگی و ورزشی رسیدیم و نتیجه آن این سازمان شد.
عضو شورای شهر خرم‌آباد با شاره به اینکه نیازسنجی اجتماعی و ساماندهی فرهنگی باید داشته باشیم، بیان کرد: شناسایی نیازهای فرهنگی استان به‌گونه‌ای باید باشد که شاهد سردرگمی در زمینهٔ فرهنگ نباشیم.
وی با بیان این‌که درزمینهٔ فرهنگ و ورزش پتانسیل بسیار خوبی در شورای اسلامی داریم، عنوان کرد: در زمینهٔ ورزشی و فرهنگی نیز احساس کردیم شهرداری می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته و در صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز توجه به امر ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.
وفایی تصریح کرد: همه می‌دانند بیش از 180 شبکه اجتماعی در فضای مجازی برای انحراف جوانان فعالیت می‌کند و حتی مواد مخدر در بعضی موارد به‌صورت رایگان به دست جوانان ما می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینهٔ فرهنگی کارگاه فرهنگی، جک‌های شادی در مناطق محروم شهر خرم‌آباد برگزار کردیم و در زمینهٔ ورزشی نیز سیستم صوتی در پارک کیو برای جذب افراد به سمت ورزش همگانی، مسدود کردن خیابان مرکزی کیو و نصب وسایل ورزشی در پارک بانوان و کیو از برنامه‌های ما بوده است و آمادگی همکاری با همه سازمان‌های مردم‌نهاد را داریم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

ورزش و فرهنگ یک تعامل تنگاتنگ دارند/لزوم پرداختن به مبانی فرهنگی ورزش 

 

 

 مدیرکل ارشاد لرستان گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان فرهنگی ورزشی پرداختن و بحث و بررسی در مورد تبیین مبانی فرهنگی ورزشی است و نباید در حوزه ورزش فقط انتظار جذب طرفداران را داشته باشیم.

حمیدرضا حنان، مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان، پنج‌شنبه، 23 مهرماه در آیین آغاز به کار سازمان فرهنگی ورزشی خرم‌آباد که در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: برخی صاحب‌نظران در حوزه ورزش و فرهنگ ورزش بر این باورند که یک پدیده اقتصادی است اما نقد این دیدگاه این است که اگر این باشد رسالت ورزش در مسئله اقتصاد ختم می‌شود درحالی‌که ورزش یک پدیده چند رشته‌ای و یا میان‌رشته‌ای است.
وی افزود: مهم‌ترین آسیب که ما امروز در حوزه ورزش می‌بینیم این است که به تبیین مبانی فرهنگی در کشور نپرداخته‌ایم که آسیب بزرگی است درحالی‌که برخی از کشورها به این موضوع پرداخته‌اند پرداختن به مبانی فرهنگی ورزش این است که انتظارات خود را از ورزش مشخص کنیم
مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که ورزش و فرهنگ یک تعامل بسیار تنگاتنگ دارند، بیان کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان فرهنگی ورزشی پرداختن و بحث و بررسی در مورد تبیین مبانی فرهنگی ورزشی است و نباید در حوزه ورزش فقط انتظار جذب طرفداران را داشته باشیم.

 گزارش رضا میرزایی

 

 

 

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top