دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

تکریم ارباب رجوع شعار اصلی بهرورزان است دولت فعلی در راستای سلامت مردم خدمت می کند.
به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی  افلاک ورزشی ،پنج شنبه 16 مهرماه  مراسم گرامیداشت روز بهرورزدر سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر برگزار گردید.
در این مراسم  که به همت مدیریت وپرسنل شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختربرگزار شد نورالدین درمنان فرماندار پلدختر ، حجة السلام محمد سوری امام جمعه شهرستان ، علی کایدی نماینده پلدختر ومعمولان وهمچنین جمعی ازمسئولین محلی نیزحضور داشتند.
بالارفتن سطح زندگی بهداشتی روستاها احمد کرموند سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدخترضمن اشاره به تلاش های ایرانیان درزمینه مسائل بهداشتی ودرمانی  گفت:در زمینه مسائل بهداشتی ودرمانی ، ایران در سطح منطقه خاورمیانه وجهانی توفیقات زیادی داشته است وبهورزوخانه بهداشت نخستین بار در کشور ایران به صورت رسمی ایجاد شد.
 کرموند ادامه داد: پنج سال است که از مرگ مادر خبری نیست وما باید ازاین بابت به خودمان ببالیم که اینقدر پیشرفت داشته ایم .
وی بیان کرد:رشد سالمندان نشاندهنده بالا بودن میانگین عمر وتقویت شاخصهای بهداشتی است وهمه اینها به خاطر تلاش وخدمات بهرورزان است.
احمد کرموندبا اشاره به شرایط اقلیمی پلدختر به عنوان یک شهرستان گرمسیری گفت : در این شهرستان گرمسیری کار درخانه بهداشت با سیستم سرمایشی کولرآبی جواب نمی داد وما توانستیم 12 خانه بهداشت را به سیستم سرمایشی گازی مجهز کنیم ودر عین حال در تعمیر وتغییرات فیزیکی خانه های بهداشت فعالیت های زیادی انجام دهیم .
وی خاطر نشان کرد: 230 میلیون تومان در ارتقای وضعیت بهورزان هزینه کردهایم وبا خرید 4 موتور سیکلت برای بهورزانی که در مناطق صعب العبور انجام وظیفه می کنند درصدد آسان کردن فعالیت بهورزان این شهرستان هستیم .
 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پلدختر اشاره کرد:با ثبت مشخصات روستاییان در سامانه شهاب  مردم می توانندپرونده سلامت خود را در پوشه الکترونیکی مشاهده کنند.
کرموند اظهار داشت :ما به کمک سازمانهای مردم نهاد توانستیم برای 62  فرازمادران کم بضاعت خدمات مطلوبی ارائه دهیم هم از نظر تغذیه وسبدکالاهایی که به آنها ارائه می دهیم وهم از نظر ارائه کمکهای لازم بهداشتی . در عین حال 120به  نفراز مادران باردار روستاها نیز سبد کالا توسط خانه های بهداشت اهدا می گردد.
وی ضمن تکریم بهورزان به عنوان خط مقدم سلامت مردم عنوان کرد:تکریم ارباب رجوع شعاراول  بهورزان است وبهورزان خود از جنس مردمند وما خوشحال هستیم که خانه های بهداشت حداقل اعتراض را داشته اند.
احمد کرمونددر پایان تاکید کرد با خدماتی که بهورزان در سطح روستاها انجام  می دهند توانسته ایم سطح زندگی بهداشتی روستاییان را بالا بریم . اردشیر فاضلی بهورزروستای  تپه واشیان که 25 سال سابقه فعالیت بهورزی دارد در گفتگو با برنا می گوید:زمانی که من به عنوان بهورز شروع به کار کردم ،امکانات لازم نبود ومردم هم آنچنان چیزی از جایگاه بهورز نمی
دانستندمثلاًاز لحاظ وسایل نقلیه مشکل داشتم وکار چند روستا را با پای پیاده وبا به دست گرفتن وسایلم انجام می دادم ولی حالا با توجه به مرور زمان وتلاش ها راحت تر هستم چون کارچهار روستا بامن بود ولی الان هر روستا خودش یک خانه بهداشت دارد ومردم هم با توجه به رشد آگاهیشان خودشان به استقبال بهورزان می آیند.
وی در ادامه  در خواست می کند که این چند روستاکه من در آنها خدمت کرده ام  می توانند خودشان یک مرکز بهداشت ودرمان داشته باشند که امیدوارم مسئولین مربوطه در این زمینه فعالیتی انجام بدهند.
شمس اله حسنوند مسئول گشترش شبکه بهداشت ودرمان پلدختر در گفتگو باخبرنگار افلاک نیز می گوید: بهورزی درپلدخترسابقه ایی بالغ بر 28 سال داردودر سطح  این شهرستان89 بهورز در 50 خانه بهداشت  مستقر هستند.
وی بیان می کند: این بهورزان پلدختری به عنوان خط مقدم جبهه سلامت مشغول به خدمت هستند ودرزمینه هایی چون مراقبت از کودکان ، مادران باردار، سالمندان ،واکسناسیون،آموزش بهداشت،پیشگیری ومراقبت از بیماران جامعه روستایی ....خدمت می کنند.
حسنوند ادامه می دهد: آنها نیروی های ه بومی ر روستا هستند وپس از دوسال آموزش در خانه بهداشت درروستاهای  زادگاه خود مستقر می شوند . وی به موفقیت های بهورزان پلدخترنیز اشاره می کند ومی گوید : امسال آقای" کیقباد شاهکرمی "بهورز روستای "چم مورت" معمولان را به عنوان بهورز نمونه کشور داشته ایم که به مشهد مقدس اعزام شدودرمراسم ویژه از دستان وزیر محترم بهداشت لوح تقدیر دریافت کرد.
همچنین بهورز نمونه استانی سرکار خانم" افسانه پور تقی "از روستای" سراب حمام"را داشته ایم که توسط معاونت بهداشتی استان لوح تقدیر در یافت کرد.  وی در پایان به برنا می گوید :با توجه به گستردگی شهرستان وصعب العبور بودن برخی از مناطق 4 دستگاه موتور سیکلت با هزینه بالغ بر یکصد میلیون ریال جهت خانه های بهداشت روستاهای کرکی ،میدان بزرگ ، منطقه قلعه میشوند،تخت آب واشیان نهیه وآماده توزیع کرده ایم . بهورزان سفیران سلامت هستند امام جمعه پلدختر نیز با ایراد سخنرانی در این مراسم  با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت : روستاها مولد هستند وبخش زیادی از تولیدات کشور بردوش آنهاست لذا برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی بایدسلامت روستاییان حفظ شود.
حجةالسلام محمد سوری با بیان اینکه دولت فعلی در فکر سلامت مردم است عنوان کرد:راه برای دولت فعلی در امر پیشبرد طرح سلامت باز است  واگر ما در باب پیشگیری فعالیت داشته باشیم دیگر نیاز به پزشک نداریم .
وی در پایان ضمن تکریم بهورزان به عنوان سفیران سلامت در کشور افزود:کسی که به عنوان بهورز در روستا ها فعال است باید مباحث مربوط به بهداشت مردم رابا دقت آسیب شناسی کند ومسلماً بهورزان در این زمینه باید امکانات داشته باشندتا بهتر خدمت کنند. قرب الدین محمدی با 20 سال سابقه بهورزی از روستای باغ گل گل می گوید:من بیست سال سابقه دارم ودر سال 72 آموزش دیدم وخوشحال هستم که به عنوان خط مقدم در جبهه سلامت شهرستان پلدختر مشغول به کار می باشم تنها چیزی که می توانم بگویم این است که این کار برای من یک کار معنوی والهی است زیرا به مردمی خدمت می کنم که نزدیکان  وهم آبادی های من هستند.
بهورزی مقدمه پزشک خانواده دکتر علی کایدی نیز در این مراسم بیان کرد: با طرح سلامت مردم نفع زیادی دیدندواگر تا دیروز برای مشکل درمانی در مضیقه بودند الان به کمک این طرح
مشکلاتشان برطرف می شود. وی در ادامه خاطر نشان کرد:راه افتادن سیستم بهورزی مقدمه پزشک خانواده است.
کایدی همچنین با برشمردن شاخص ها وویژگی های پزشک خانواده اشاره کرد : پزشک خانوداه پزشک عمومی نیست بلکه یک تخصص خاص خود می باشد.
ونسخه اصلی با پزشک خانواده است وبوسیله بهورزی باید بستر را برای پزشک خانواده آماده کرد. امهم بودن امنیت سلامت در ادامه مراسم نورالدین درمنان فرماندار پلدخترنیز به ایراد سخنرانی پرداخت وگفت:بهورزان سربازان مخلص عرصه سلامت هستند.
فرماندار پلدختر بیان داشت :سیستم بهداشت یعنی زندگی ،یعنی بودن وبهورزان به مردم زندگی می بخشند. وی تصریح کرد:یکی از شاخص های توسعه امنیت است وامنیت هم ابعاد گوناگون
داردویکی از ابعاد مهم آن امنیت سلامت است . درمنان در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم گرامیداشت روز بهورزدر پلدختر از مسئولین شبکه بهداشت شهرستان خواست که این  مراسم  در سالهای آتی در همان روز ملی یعنی 12 شهریوروهمگام با سراسر کشوربرگزارگردد.

لازم به ذکر است این مراسم قرار بود که در روز 12 شهریور همگام با روز بهورز در سراسر کشور برگزار شود ولی به دلایل فراهم نبودن یکسری امکانات به این تاریخ یعنی پنج شنبه 16 مهر ماه موکول گردید. در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر به بهورزان پلدختربوسیله  مسئولین شهرستان ازاین افراد تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار افلاک ورزشی  پلدختر لرستان : رضا جودکی نژاد

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top