دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید: وزارت ورزش هنوز لباس بانوان این رشته که فدراسیون جهانی برای بانوان کشورهای مسلمان درنظر گرفته را تأیید نکرده است.

به گزارش افلاک، علی مرادی  خاطرنشان کرد: وزارت ورزش مجوز آموزش و برگزاری کلاس‌هایی در این زمینه را به فدراسیون داده است که جا دارد از مجموعه وزارت که توجه خاصی در این زمینه داشتند تشکر کنیم.
وی ادامه داد: بررسی‌های زیادی در این زمینه شد که پس از آن مجوز آموزشی را دریافت کردیم اما مازاد بر آن برنامه‌ای نداشته‌ایم و براساس دستورالعمل فدراسیون در بحث بانوان حرکت می‌کنیم.
مرادی یادآور شد: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای فعالیت بانوان کشورهای مسلمان لباسی را تأیید کرده است اما وزارت ورزش و جوانان هنوز آن را به تأیید نرسانده است و نیاز به کارشناسی‌های خاص خودش دارد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی طبق روال پیش می‌رود اما در مورد مسائل پوششی و لباس باید وزارت آن را تأیید کند تا ما براساس چارچوب‌ها حرکت کنیم.
وی گفت: امیدواریم پس از موارد کارشناسی و اداری و تأیید لباس بانوان بتوانیم از استعدادهایی که در این بخش داریم استفاده کنیم.

افتتاح خانه تخصصی وزنه‌برداری لرستان
  خانه وزنه‌برداری استان با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، رضا بیرانوند قهرمان جوانان جهان و برخی دیگر از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته افتتاح شد.
علیرضا معتمدی دبیر هیأت وزنه‌برداری لرستان درباره این خانه گفت: زیربنای سالن 400 مترمربع و فضا برای تمرین 330 متر است.
وی ادامه داد: این سالن علاوه بر تجهیزات استانداردی که دارد از یک سکوی مسابقات برخوردار است.
معتمدی تصریح کرد: در این سالن می‌توانیم مسابقات استانی و منطقه‌ای را برگزار کنیم و همچنین انجام رقابت‌های قهرمانی کشور در رده‌های پایه نیز امکان‌پذیر است.
در حاشیه این مراسم از رضا بیرانوند قهرمان جهان در وزن 105 کیلوگرم نیز با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

همچنین علی‌یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در مراسم تجلیل از رضا بیرالوند قهرمان وزنه‌برداری کشور اظهار کرد: از فدراسیون وزنه‌برداری کشور درخواست می‌شود در صورت امکان میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی وزنه‌برداری را به لرستان واگذار کنند.

وی افزود: لرستان پانسیل‌های لازم برای برگزاری مناسب مسابقات را دارد و آمادگی داریم که این مسابقات را مطابق استانداردها برگزار کنیم.
عزیزپور اضافه کرد: لرستان دارای استعدادهای خوبی در ورزش به خصوص وزنه‌برداری است که در صورت حمایت از آنها برای استان و کشور افتخارآفرین خواهند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد برای المپیک ۲۰۲۰ استعدادهای ورزشی استان را شناسایی کرده‌ایم.
وی افزود: شرایط خوبی برای وزنه‌برداری در استان مهیا شده است و هیئت‌های شهرستان‌ها به تجهیزات لازم مجهز خواهند شد.
 عزیزپور خاطرنشان کرد: تجهیزات استاندارد و فراتر از آن است؛ مسابقات ملی نیاز ورزشکاران استان است تا بتوانند در المپیک برایمان افتخارآفرین شوند.
 مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: در سال جاری وضعیت وزنه برداری استان رو به بهبود است و وزنه‌برداران را حمایت خواهیم کرد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top