دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین از شکسته شدن چهار رکورد جهانی در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در ماده‌های پرتاب دیسک، نیزه و وزنه خبر داد.

بهمن رضایی در گفت‌وگو با افلاک در ارزیابی از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین که با حضور ناظر IPC به مدت سه روز در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: این رقابت‌ها با حضور ۴۵۰ ورزشکار زن و مرد در تمام مواد دوومیدانی و با حضور «جانل الدریج» ناظر فنی دو ومیدانی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد که در نهایت با قهرمانی تیم لرستان و خوزستان در بخش مردان و زنان به پایان رسید.

او اضافه کرد: این رقابت‌ها با حضور تمام دوومیدانی کاران حاضر در بازی‌های پارالمپیک ریو در بخش جانبازان و معلولین به صورت تک ماده‌ی تخصصی و در بخش نابینایان و کم بینایان به صورت دو ماده‌ای برگزار شد و ۴۵ داور رسمی فدراسیون نیز روند برگزاری مسابقات را نظارت می‌کردند. البته برخی رکوردها به‌ویژه در ملی پوشان شاخص تا حدودی کاهش پیدا کرده بود که امیدوارم تا زمان مسابقات جهانی لندن به آمادگی مطلوب برسند.

رضایی افزود: در این مسابقات شاهد حضور چهره‌های جدیدی در بخش بزرگسالان و جوانان بودیم که با توجه به رکوردهای به ثبت رسیده، آینده‌ی خوبی را می‌توان برای تیم ملی دوومیدانی پیش‌بینی کرد. به ویژه در بخش جوانان، نفرات منتخب با نظارت کمیته فنی برای مسابقات جهانی جوانان سوییس و پاراآسیایی امارات معرفی و با دعوت به تیم ملی جوانان خود را برای این دو رویداد مهم آماده خواهند کرد.

رییس انجمن دوومیدانی با اشاره به رعایت استانداردهای جهانی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد: در این مسابقات چهار رکورد جهانی شکسته شد و نماینده کمیته فنی IPC بر این رکورد شکنی‌ها مهر تایید زد. جلیل باقری در کلاس F۵۵ ماده پرتاب دیسک، محمد نعیمی‌نیا در کلاس F۳۸ ماده پرتاب نیزه، علی اصغر جوانمردی در ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۵ و محسن مجیدی در ماده پرتاب دیسک کلاس F۳۷ چهار ورزشکاری بودند که موفق به ارتقا رکورد جهانی شدند.

رضایی ادامه داد: رکوردهای بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگانی که دارای IPC کد هستند و در این مسابقات حضور داشتند، در جدول رنکینگ جهانی به ثبت رسید و این گام بزرگی برای دوومیدانی کشورمان بود. به ویژه برگزاری مسابقات با آخرین استاندارهای جهانی و رعایت آخرین قوانین و مقررات، امتیاز خوبی برای دوومیدانی ایران به شمار می‌رود.

وی در پایان افزود: برگزاری این مسابقات با این حجم از شرکت کنندگان بدون حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین میسر نبود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top