به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ، استقلال و پرسپولیس در بیست و پنجمین روز از دومین ماه زمستان سال 95 برای برگزاری حساس ترین بازی فوتبال باشگاهی ایران روبروی هم صف آرایی کردند که در نهایت این آبی پوشان بودند که در روز کم تماشاگر خود یک پیروزی با ارزش را به سود خود رقم زدند.

مطابق انتظار این پرسپولیس بود که بازی را طوفانی آغاز کرد و در دقیقه 5 به گل رسید تا همه هواداران این تیم به کسب یک پیروزی دیگر امیدوار شوند.

قرمزها پس از این گل هم عقب نکشیدند و چند حمله خطرناک تدارک دیدند و هر لحظه می توانستند به گل دوم برسند.

از دقیقه 15 روند بازی کمی تغییر کرد و استقلال بر اوضاع مسلط شد و خود را جلو کشید که حاصل آن دو گل پیاپی در دقایق 18 و 20 بود.

 

پس از این دو گل آرامش کاملا در اردوی آبی ها حاکم شد و در طرف مقابل پرسپولیسی ها دچار آشفتگی شدند و بارها به هم پریدند و حملات شان هم احساسی و بدون برنامه بود و در طرف دیگر استقلال با ضدحملات با برنامه در پی افزایش اندوخته خود بودند که در نهایت در دقیقه 43 به این مهم رسیده و توسط کاوه رضایی تیر خلاص در این نیمه را به ثمر رساندند.

در نیمه دوم پرسپولیس برای اینکه نتیجه را تغییر دهد جلو کشید ولی تا دقیقه 60 حملات این تیم از زهر لازم برخوردار نبود و منصوریان هم در دقیقه 62 علی قربانی را بیرون کشید تا با حضور سیدمجید حسینی بر استحکام دفاعی تیمش بیفزاید.

برانکو هم با بیرون کشیدن عجیب و غریب رامین رضاییان نشان داد برنامه خاصی برای جبران نتیجه ندارد و بیشتر دلخوش به اتفاقات است.

منصوریان هم در ادامه مجتبی حقدوست را به جای خسرو حیدری به میدان فرستاد تا قدرت جوانی تیمش را افزایش دهد.

پرسپولیس در این دقایق تقریبا مسلط بر بازی بود اما حملات این تیم فقط تا پشت محوطه جریمه ادامه داشت و گاهی هم استقلالی ها با خطاهای پی در پی قرمزها را از کار می انداختند و بیشتر سعی داشتن ضمن انداختن عطش قرمزها در ضدحملات به دروازه این تیم نزدیک شوند.

در دقیقه 87 پرسپولیس تا یک قدمی گل دوم پیش رفت اما ضربه سیدجلال حسینی به تیر دروازه خورد اما در دقیقه 3+90 روی یک پرتاب اوت سیدجلال جبران کرد و گل زد تا بازی به جنجال کشیده شود و سیدمهدی رحمتی کارت قرمز بگیرد.

در ادمه نیز اتفاقی رخ نداد تا استقلال به یک پیروزی خوب برسد.

 

شرح گل ها

استقلال صفر- پرسپولیس یک (دقیقه 5): یک و دوی وحید امیری با محسن مسلمان و پاس فوق‌العاده مسلمان به دهانه دروازه با تک ضربه سروش رفیعی تبدیل به گل اول این مسابقه شد.

استقلال یک- پرسپولیس یک(دقیقه 17): فرشید اسماعیلی روی یک توپ برگشتی با شلیک سهمگین از پشت محوطه جریمه به شکلی تماشایی دروازه علیرضا بیرانوند را روی پاشنه چرخاند تا بازی به تساوی کشیده شود.

استقلال2- پرسپولیس یک (دقیقه 20): یک بار دیگر فرشید اسماعیلی با نفوذی از سمت راست دفاع پرسپولیس توپ را به صورت عرضی روی دروازه پرسپولیس فرستاد که علی قربانی با قطع توپ و ضربه سری تماشایی بازی را به سود استقلال کرد.

استقلال3- پرسپولیس یک (دقیقه 43): کاوه رضایی با نفوذ به محوطه جریمه در مقابله با محمد انصاری توپ را به روی پای چپش آورد و با ضربه‌ای تماشایی برای سومین‌بار علیرضا بیرانوند را تسلیم کرد.

استقلال3- پرسپولیس2 (دقیقه 3+90): پرتاب اوت بلند ماهینی با ضربه سر سیدجلال حسینی به تور دروازه استقلال چسبید.

 

استقلال تهران3....................................................... پرسپولیس تهران2

گل ها: فرشید اسماعیلی (18)، علی قربانی (20) و کاوه رضایی (43) برای استقلال، سروش رفیعی (5) و سیدجلال حسینی (3+90) برای پرسپولیس

داور: علیرضا فغانی                    کمک ها: محمد منصوری و سعید علی نژادیان

اخطار: امید ابراهیمی، رابسون جان واریو، فرشید اسماعیلی، امید نورافکن (استقلال) حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)

اخراج: سیدمهدی رحمتی (3+90- استقلال) محمد خرمگاه (3+90- مربی استقلال)

استادیوم: آزادی تهران

تماشاگر: حدود 75 هزار نفر

بهترین بازیکن: فرشید اسماعیلی (استقلال)

استقلال: سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری (69- مجتبی حقدوست)، لئوناردو پادوانی، رابسون جان واریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی (86- فرشید باقری)، علی قربانی (62- سیدمجید حسینی) و کاوه رضایی

سرمربی: علیرضا منصوریان

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان (67- علی علیپور)، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی

 

 

 

 

     

استقلال بهتر در این دربی بازی کرد

برانکو: از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم/ از تیمم هیچ ایرادی نمی‌گیرم

خبرگزاری فارس: برانکو: از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم/ از تیمم هیچ ایرادی نمی‌گیرم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:شانس‌هاس زیادی هر دو تیم داشتنند به استقلال تبریک می‌گویم. از بازیکنانم برای این بازی تشکر می‌کنم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو بعد از پایان بازی و شکست تیمش مقابل استقلال در دربی 84 در نشست خبری گفت: بازی بسیار خوب و زیبایی را دیدیم. گل‌های زیادی در بازی رد و بدل شد. شانس‌هاس زیادی هر دو تیم داشتنند به استقلال تبریک می‌گویم. از بازیکنانم برای این بازی تشکر می‌کنم.

وی افزود: بازیکنان میل و انگیزه زیادی داشتند و با احساسات زیادی این بازی برگزار شد. از تیمم هیچ ایرادی نمی‌گیرم، از هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم که در باخت هم بزرگ بودند. متأسفم که  در بزرگ‌ترین بازی ایران نتوانستیم هوادارانمان را شاد کنیم. هواداران میل و انگیزه بازیکنان ما را شناخته‌اند و بابت تشویق‌هایشان در پایان بازی تشکر می‌کنم.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: با کمک هواداران به آن چیزی که می‌خواهیم می‌رسیم. خودتان دیدید در دربی هر تیمی به شکلی برنده می‌شود و هر شانسی که به دست بیاوریم شاید به گل تبدیل شود. فوتبال همین است. در نیمه دوم فقط یک گل زدیم، اما شانس‌های زیادی داشتیم و روی دروازه حریف خیمه زدیم، اما زمان کافی برای به تساوی رساندن بازی نداشتیم. بازهم به خاطر نبردن در این مسابقه از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

وی درباره اینکه در بازی امروز فقط یک تعویض داشت، گفت: ما یک تعویض داشتیم چون می‌خواستیم حمله تقویت شود. نیاز به تعویض‌های دیگر نبود. سروش، محسن و امیری می‌توانستند کار را انجام دهند، اما در نیمه دوم کلاً توپ روی هوا بود. 

برانکو در ادامه درباره اینکه غیبت کامیابی‌نیا در بازی مقابل سپاهان چقدر روی نتیجه شما تأثیر می‌گذارد، یادآور شد: طبیعی است تأثیر می‌گذارد. کمال بازیکن بسیار مهمی است که در دیدار با سپاهان محروم است. ما مجبوریم خوب بازی کنیم، به‌جرأت می‌توانم بگویم او یکی از بهترین‌های ایران است، اما جای او در بازی امروز خالی نبود؛ چراکه ماهینی در این پست خوب ظاهر شد. ماهینی در یکی، دو سال اخیر در این پست کمتر بازی کرده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که پرسپولیس امروز در دفاع چپ مشکل داشت و برخی مواقع توپپ به دفاع پرسپپولیس می‌رسید اما احمدزاده نمی‌توانست خوب دفاع کند و از این ناحیه دو گل دریافت کردید، تصریح کرد: می‌دانید که استقلال تیم خوب و بازیکنان باکیفیتی دارد،‌ البته طبیعی است که وقتی از یک طرف حمله  می‌شود گل بخوریم. هنگام گل سوم فقط کاوه رضایی بود که این اتفاق افتاد، شاید زمان لازم باشد تا فرشاد در پست جدید خودش را آماده کند. او هیچ اشتباه خاصی نداشت، اما فقط فرشاد نیست که باید دفاع کند، بقیه هم باید خوب کار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پرسپولیس در 20 بازی 5 گل خورده، امروز 3 گل خورد، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در فوتبال می‌افتد. اگر بازی را دقیق نگاه کنید می‌بینید استقلال به جز گل‌هایی که به ثمر رساند، شانس دیگری نداشت. گل اول روی یک شوت خوب بود و گل دوم هم بلافاصله وارد دروازه شد. روی گل سوم هم کاوه رضایی یک موقعیت خطرناک را به ثمر رساند. به جز این صحنه‌ها، استقلال موقعیت خطرناک دیگری ایجاد نکرد و حتی روی ضربات ایستگاهی که بسیار حساس است موقعیت‌سازی نکردند.

برانکو در رابطه با اینکه به نظر می‌رسید پرسپولیس از نظر روحی، روانی شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: دلیل درگیری که به وجود آمد را نمی‌دانم، به هر حال وقتی مهدی رحمتی اخراج شد معلوم می‌شود که او هم مقصر بوده و این مسئله فقط به بازیکنان ما مربوط نیست. بازیکنان ما بسیار آماده بودند و نشان دادند که میلی زیادی به بردن دارند. استقلال هم تیم خوبی است، اما دربی معیار خاصی ندارد. دربی بسیار خوبی بود و استقلال این بار بهتر کار کرد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که تیمش چه اشتباهاتی داشته است،‌اظهار داشت: در مورد اشتباهات صحبت نمی‌کنم، خودمان این مسئله را درون رختکن آنالیز می‌کنیم. این مسابقه دربی بود،‌در برخی مسابقات حساس بازیکنان نقش اساسی را در برخی صحنه‌ها ایفا می‌کنند. ایرادی نمی‌گیرم،‌ آنها دوست داشتند برنده شوند و تلاش کردند. ما یک ضربه به تیر زدیم، شانس‌های زیادی به وجود آوردیم و این مسائل پیش می‌آید.

وی در رابطه با اینکه آیا از سهمیه آزاد تیمش استفاده می‌کند؛ چراکه با یک محرومیت شیرازه تیمش برهم ریخت، تصریح کرد: نیم فصل دوم شروع شده و این مسئله که هر تیمی نیاز به بازیکن داشته باشد یک امر طبیعی است، اما باید در نظر گرفت که وقتی ما یک بازیکن می‌آوریم، چقدر زمان نیاز داریم تا جای خالی او را پر کنیم. این جای سوال است و نمی‌دانیم الان بازیکن می‌گیریم یا در آینده.

برانکو در مورد اینکه تیمش بازی سختی مقابل الهلال در پیش دارد، عنوان کرد: قبلاً هم گفته‌ام در گروه سختی قرار گرفته‌ایم، قهرمان عربستان قهرمان قطر و الوحده امارات در گروه ما هستند. نتیجه این بازی کاملاً نامشخص است، اما ما تلاش می‌کنیم تا برنده شویم. شکست در هیچ مسابقه‌ای خوب نیست و همیشه ما را ناراحت می‌کند. هر شکست تأثیراتی دارد که این مسئله در مسابقاتی مثل دربی برجسته می‌شود. بازیکنان بسیار با احساس با این مسابقه برخورد می‌کنند. ما یک بازی حساس مقابل سپاهان داریم، شرایط تیم در سه روز آینده بسیار مهم است. منتظر مسابقه با سپاهان هستیم و سپس آماده دیدار با الهلال می‌شویم.

وی در پایان درباره بازی با سپاهان در خصوص اینکه این بازی یک ال کلاسیکوست، اظهار داشت: من همیشه گفته‌ام ما 4 دربی داریم؛ تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و الهلال و گفته‌ام ال کلاسیکوی ما بازی با استقلال است، اما بازی با سپاهان هم وزن خودش را دارد. این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد. اگر آمار را نگاه کنید می‌بینید سپاهان در 10 سال اخیر یکی از بهترین تیم‌ها بوده و باخت این تیم در بازی ما با سپاهان تاثیری ندارد. بازی سختی مقابل سپاهان داریم. پرسپولیس همیشه مقابل سپاهان سخت حاضر شده است.

 

 
 

با مراسم شب قبل از مسابقه مشکل دارم

منصوریان: گفته بودم دربی 84 نقطه عطف ما خواهد بود/ از غیبت کامیابی‌نیا نهایت استفاده را بردیم

خبرگزاری فارس: منصوریان: گفته بودم دربی 84 نقطه عطف ما خواهد بود/ از غیبت کامیابی‌نیا نهایت استفاده را بردیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قبل از شروع مسابقه گفته بودم که دربی 84 نقطه عطفی برای تیم ما خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل پرسپولیس اظهار داشت: به هواداران‌مان تبریک می‌گویم به فوتبال ایران تبریک می‌گویم به جز حواشی آخرش بازی خوبی بود.

منصوریان ادامه داد: بعد از اینکه یک بر صفر از حریف عقب افتادیم توانستیم 3 گل بزنیم و بازی را برگردانیم. دلیلش این است که بازیکنان ما می‌دانستند که از پرسپولیس چه می‌خواهیم و پرسپولیس را خوب آنالیز کرده بودیم.

وی تاکید کرد: به هوادارانمان تبریک می‌گویم. آنها برای کادر فنی صبوری کردند و به تیم فنی هم تبریک می‌گویم. بازیکنان جوان ما باید خوشحال باشند که در کنار باتجربه‌های بزرگی بازی کرده‌اند و آنها این مسیر را برای‌شان هموار کردند.

وی افزود: به هواداران پرسپولیس هم می‌گویم این فقط یک فوتبال 90 دقیقه‌ای بود و بعد از آن ما در فوتبال منافع مشترک داریم و در لیگ قهرمانان آسیا باید به میدان برویم. این 90 دقیقه تمام شد و پرسپولیسی‌ها دوستان ما هستند. می‌دانم شرایط هواداران سخت است. خدا را شکر به جدول خیلی کوچک برگشتیم. این بازی همانطور که گفته بودم نقطه عطف ما بود. زیرا پرسپولیس هجومی را بردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: پرسپولیس هیچ وقت در این ورزشگاه 3 گل نخورده بود و بعد از مدت‌ها 3 گل به این تیم زدیم. به فوتبال ایران و برانکو هم خسته نباشید می‌گویم.

منصوریان با اشاره به اختلاف اسپانسر باشگاه با تلویزیون گفت: امیدوارم این اختلاف هر چه زودتر حل شود. زیرا به من هم گفتند برای مصاحبه نیایم اما ما وظیفه داریم چه بعد از برد و چه بعد از باخت بیاییم و در صدا و سیما حضور داشته باشیم و به مردم جواب دهیم. 

وی در مورد اینکه پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد اما همه چیز را از دست داد،؛‌گفت: در پرسپولیس باید 4-5 بازیکن را مدیریت می‌کردیم.اول محسن مسلمان بود که بازیکن خودم بوده است و می‌دانم چه نعمتی برای پرسپولیس است. سروش رفیعی و سیدجلال حسینی که تجربه زیادی هم دارد باید مدیریت می‌کردیم تا او نتواند تجربه‌اش را خرج تیمش کند. این 3-4 بازیکن را باید رابطه‌شان را قطع می‌کردیم.  3 گلی که زدیم چیز عجیبی نبود و هر لحظه ممکن بود گل دوم را بخوریم. پرسپولیس هم گل دوم را به ما زد. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. بازی خوبی بود. تنها نکته منفی آن حواشی آخر بازی بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه اتوبوسش را در مقابل دروازه خوب پارک کرده بود، گفت:‌48 ساعت دیرتر از پرسپولیس استراحت داشتیم. ما مقابل السد 120 دقیقه بازی کردیم و وقتی بازی 3 بر یک به نفع ماست باید منطقی دفاع  می‌کردیم و باید نتیجه را برمی‌داشتیم. با عملکرد خوب دفاعی‌مان کاری کردیم که سروش و سیدجلال را کنترل کنیم. با حضور این بازیکنان نمی‌توانستیم باز هم بالا بازی کنیم. باید منطقی دفاع می‌کردیم. 

منصوریان در مورد غیبت کمال کامیابی‌نیا گفت: نمی‌توانم منکر خوبی کمال شوم. نبودش به سود ما بود و در غیبت او فرشید اسماعیلی و علی قربانی نهایت استفاده را بردند  و خوشحالم و نمی‌توانم این خوشحالی را انکار کنم.

وی در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی گفت: فغانی داوری فراتر از آسیاست اما ظرفیت بازیکنان ما  وقتی تعداد گلی عقب می‌افتد باید بیشتر شود. هنوز به نقطه حرفه‌ای نرسدیم که از حریف 2-3 گل عقب می‌افتیم و اتفاقاتی رخ می‌دهد. به فغانی هم گفتم 5 بازیکن از استقلال و پرسپولیس باید اخراج می‌شدند. بازیکنان ما جوان بودند. به آنها گفته بودیم وارد حاشیه نشوند. به آنها گفته بودیم ممکن است از پرسپولیس جلو بیفتیم و فضای دیگری ایجاد شود. در آن صحنه همه همدیگر را هل می‌دادند. 5 بازیکن استقلال و پرسپولیس باید اخراج می‌شدند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد میهمانی مشترک دو تیم قبل از بازی گفت: بالا و پایین زیاد داریم. نه به آن میهمانی که من رفتم بین بازیکنان پرسپولیس غذا خوردیم و همه همدیگر را در آغوش گرفته و خاطره می‌گفتند و نه به این اتفاقات آخر بازی. باید منطقی‌تر باشیم. قبل از بازی به سمت هم برویم و دست بدهیم. البته من با مراسم روبوسی قبل از بازی هم مشکل دارم. در ابتدای بازی آن کارها را می‌کنیم و در آخر به هم حمله می‌کنیم. یا از این طرف دیوار می‌افتیم یا از آن طرف.