دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رییس فدراسیون جودو و کوراش کشور اظهار کرد: تلاش داریم با برنامه‌ریزی و استفاده از شیوه‎های روز دنیا جودوی ایران را به روزهای طلایی خود بازگردانیم.

به گزارش افلاک، محمد درخشان در نشست خبری که در محل هیات جودو خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به لزوم سرمایه‌گذاری در استان‌های مستعد از لحاظ ورزشکار و نیروی انسانی، اکثر سفرهای استانی که در مدت اخیر برنامه‌ریزی شده است، معطوف به پیگیری طرح‌های استعدادیابی و ایجاد پایگاه‌های قهرمان‌پروری در شهرستان‌های مختلف است.

او با بیان این که موضوع استعدادیابی در برنامه‌های وزرات ورزش و جوانان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: زیرساخت‌هایی چون وجود علاقه‌مندان و قهرمانان جودو در رده‌های سنی مختلف، مربیان و داوران کارآمد، ورزش‌های بومی محلی شبیه به رشته جودو همانند کشتی‌های سنتی و هم‌چنین سخت‌افزار و سالن‌های ورزشی مناسب از جمله ملاک‌های ما برای انتخاب استان‌ها برای اجرای این طرح هستند که خراسان رضوی از این حیث در شرایط ایده‌آل قرار دارد.

رییس فدراسیون جودو و کوراش کشور، ادامه داد: در همین رابطه 6 استان خراسان رضوی، شمالی، تهران، البرز، ایلام و لرستان را هدف‌گیری کرده‌ایم و بررسی‌هایی برای ارزیابی توان دیگر استان‌ها نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به سابقه درخشان جودو خراسان ادامه داد: یکی از استان‌هایی که به‌طور قطع و یقین در برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون مورد توجه قراردارد استان خراسان رضوی است که در سفر قبلی اولین پایگاه استعدادیابی جودو را در شهرستان چناران افتتاح کردیم.

درخشان بیان کرد: در سفر فعلی نیز بسته‌های پیشنهادی را به صورت توافقات و برنامه‌های کاربردی در حوزه استعدادیابی آماده کرده‌ایم که با اداره کل ورزش و جوانان، هیات جودو و مجموعه‌های فعال و کارآمد ورزشی مانند آستان قدس رضوی در سطح استان به انجام خواهیم رساند.


رییس فدراسیون جودو و کوراش درباره حمایت‎های مالی از هیات جودو خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: ما اختصاص بودجه به هیات‌ها را در قابل همکاری‌های مشترک می‌بینیم، قطعاً ماموریت‌هایی را به هیات استان خراسان رضوی واگذار خواهیم کرد که مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند و انتظار داریم این ماموریت‌ها بر اساس بودجه‌های در نظر گرفته شده به درستی انجام شوند.


او با اشاره به وضعیت جودو کشور در سطح جهانی و آسیا در سال‌های گذشته و اکنون، عنوان کرد: بنای کار فدراسیون در حال حاضر انجام برنامه‌ریزی و استفاده از شیوه‌های روز دنیا در راستای بازگشت جودو به روزهای طلایی خود است. جودوی ایران همگام با جودوی روز دنیا پیش نرفت و تغییرات جدید پس از المپیک رصد نشد تا روی آن کار شود و همین مهم عامل اصلی عقب‌افتادگی ایران بود و مشکل دیگر نیز اداره فدراسیون جودو و کوراش کشور با سرپرستی بود.


درخشان درباره آخرین وضعیت حضور مربی یونانی در تیم ملی جودو آقایان بیان کرد: خواسته ما قرارداد اولیه 6 ماهه بود و وی درخواست قرارداد 4 ساله دارد و مذاکره با ایلیا دیس یونانی با این شرایط بی‌نتیجه است ولی هم‌چنان منتظر خبر هستیم و اگر نشد برای مذاکره با گزینه‌های دیگر اقدام می‌کنیم البته هم‌زمان نیز روی گزینه‌های آذربایجانی، ازبکستانی، روسی و چینی هم کار کرده‌ایم اما اولویت ما مربی یونانی است.


وی ادامه داد: درآمدزایی یکی از دغدغه‌های ماست و اگر بودجه موجود به خوبی تزریق شود با مشکلی مواجه نخواهیم بود. مربی یونانی مدنظر هم حقوق ماهانه 8 هزار یورو را درخواست کرده بود و پیشنهاد ما 7 هزار یورو بود و دلیل همکاری نکردن تا این لحظه مسائل مالی نبوده است و فقط مساله مالیات بود که ما کوتاه آمدیم.


رییس فدراسیون جودو و کوراش بیان کرد: برای تیم ملی بانوان نیز باید یک مربی خارجی در رأس کار باشد و در این رابطه با یک مربی ترکمنستانی و دو مربی ازبکستانی صحبت کرده‌ایم که البته هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.


او درخصوص وحید بنا، ملی‌پوش جودو که صحبت‌هایی درخصوص وضعیت فدراسیون انجام داده بود عنوان کرد: فدراسیون جودو از بنا هیچ شکایتی نکرده است و این شکایت تنها از سوی مجید زارعیان سرمربی تیم ملی بوده است. البته بنا اصلا کاپیتان تیم ملی نبوده و تنها مدتی به تیم ملی دعوت شده بود.


رییس هیات جودو و کوراش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری عنوان کرد: حضور دوباره رییس فدراسیون در مشهد حاکی از این است که خراسان رضوی با برخورداری از توان بالا و استعدادهای بالقوه به صورت ویژه‌ای دیده شده است.


حسین محمودی با اشاره به موفقیت‌های جودوکاران و تیم‌های جودو رده‌های سنی مختلف در دو بخش بانوان و آقایان و کاتای استان در سال 94، ادامه داد: عمده انرژی و برنامه‌ریزی‌های ما در سال جاری بر روی سنین پایه است که بر اساس حمایت‌های فدراسیون بنا داریم علاوه بر پایگاه قهرمانی و استعدادیابی شهرستان چناران، 2 پایگاه دیگر در شهرستان‌های مشهد به عنوان مرکز و تربت‌جام در بخش شرقی استان فعال کنیم.


وی بیان کرد: علاوه بر این با تسهیلات ویژه‌ای که از سوی فدراسیون در اختیار هیات قرار خواهد گرفت برنامه‌ریزی داریم، برخی شهرستان‌های مستعد دیگر را نیز با تجهیز به تاتامی و دادن لباس جودو، تقویت کنیم.


رییس هیات جودو و کوراش خراسان رضوی ضمن تقدیر از فرماندهی نیروی انتظامی استان و علی اصغر آهنی، سرمربی تیم جودو پاس برای حضور چندساله این تیم در رقابت‌های لیگ برتر کشور و کسب عناوین ارزشمند قهرمانی در ادوار مختلف، ادامه داد: امسال علاوه بر حضور تیم پاس، 2 نماینده از شهرستان چناران نیز در لیگ برتر و دسته یک کشور حضور خواهند داشت.
او با اشاره به ساماندهی‌های انجام شده در بخش بانوان و لزوم حمایت‌های بیش‌تر برای تقویت و احیا این بخش از جودو استان، عنوان کرد: تلاش داریم در بخش بانوان نیز برنامه‌ریزی‌های برای حضور در لیگ‌های کشور انجام دهیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top