دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر تیم‌های پایه کشتی فرنگی با بیان اینکه با نفرات زیر 20 سال در تورنمنت زیر 23 سال روسیه شرکت کردیم، گفت: هدف ما کسب تجربه بود نه نتیجه.

به گزارش افلاک، حسن بابک  درباره عملکرد نه چندان خوب فرنگی‌کاران ایران در جام الروسا روسیه، اظهار کرد: این تورنمنت ویژه کشتی‌گیران زیر 23 سال بود که روس‌ها آن را در شش وزن المپیکی برگزار کردند. ما به این دلیل که به دنبال پشتوانه سازی در کشتی فرنگی هستیم و لازم است این کار را با جدیت دنبال کنیم یک تیم کاملا جوان را به این مسابقات اعزام کردیم. این در حالی بود که می‌توانستیم تیمی با تجربه‌تر و بهتر را عازم روسیه کنیم اما با توجه به اینکه تمام کشتی‌گیران زیر 23 سال ما یا در باشگاه‌هایشان یا در مسابقات قهرمانی کشور و یا در مسابقات مختلف بزرگسالان حضور داشتند سعی کردیم از حضور نوجوانان و جوانان در این رقابت‌ها استفاده کنیم.

مدیر تیم‌های پایه کشتی فرنگی با بیان اینکه هدف از حضور در این جام کسب نتیجه نبوده است، گفت: قصد ما کسب تجربه برای کشتی‌گیران نوجوان و جوان بود. با شش کشتی‌گیر در این مسابقات حاضر شدیم که دو کشتی‌گیر ما در رده نوجوانان بودند و تنها 16 سال سن داشتند. دو کشتی‌گیر دیگر نیز سال اولی است که در رده جوانان حضور دارند بنابراین همه کشتی‌گیران ما زیر 20 سال سن داشتند اما با این حال توانستند عملکرد خوبی از خود به جا بگذارند و به غیرا ز کشتی‌گیر وزن 98 کیلوگرم ما که مصدوم شد و نتوانست خوب کشتی بگیرد از سایر نفرات چه آنها که بردند و یا باختند راضی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مطمئنا این کشتی‌گیران در صورت توجه می‌توانند آینده کشتی فرنگی ایران را تامین کنند، خاطرنشان کرد: حتی معتقدم از همین کشتی‌گیران نفرات المپیکی ایران بیرون خواهند آمد. البته در صورتی که به حال خود رها نشوند و در مسیر درست به کار خود ادامه دهند. ما نیز برنامه‌های خوبی برای آنها در نظر داریم و ان‌شاءالله در مسابقات مختلف داخلی و خارجی حاضر می شوند تا به کسب تجربه لازم برسند.

بابک در ادامه گفتگو با ایسنا درباره دلایل خود از معرفی علیرضا لرستانی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و اینکه آیا بهتر نبود یک گزینه جوان برای این پست در نظر گرفته می شد، گفت: نفراتی مانند فرشاد علیزاده، نیکو نهاد و ... نیز مدنظر من بودند اما در نهایت شورای فنی به لرستانی رای داد. او تجربه کافی برای این سمت را دارد ضمن اینکه خود از قهرمانان کشتی ایران بوده و به لحاظ فنی نیز از سطح خوبی برخوردار است. امیدوارم لرستانی بتواند در کارش موفق شود.

مدیر تیم‌های پایه کشتی فرنگی در پایان درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران، گفت: در رده جوانان جام سیراکوف را در پیش داریم و در رده نوجوانان نیز مسابقات یادگار امام انتخابی تیم ملی، قهرمانی کشور و رقابت‌های اپن را پیش رو داریم. به این دلیل که در این رده کشتی‌گیران سریعا دچار افزایش وزن می شوند سعی کردیم فاصله انتخابی تیم ملی و مسابقات آسیایی و جهانی زیاد نباشد تا به مشکل اضافه وزن کشتی‌گیران بر نخوریم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top