به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ، در چهارمین بازی از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا تیم ملی ایران از ساعت 18:15 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(۸۱ مهدی طارمی) و سردار آزمون(۸۵ آندرانیک تیموریان) به میدان رفت.

ملی‌پوشان ایران بعد از یک برد شیرین برابر ازبکستان در هفته قبل در روز تاسوعای حسینی و در حضور هواداران پرشور حسینی که همه با بیرق‌های یا حسین (ع) به ورزشگاه آمده بودند در مقابل کره‌ای‌ها قرار گرفت. نکته قابل توجه این بازی پرشدن تمام سکوهای ورزشگاه آزادی بود که به بازی رنگ و بوی خاصی بخشیده بود و تماشاگران پرشور ایران با شعارهای حسینی خواستار برد تیم ملی خود در این بازی بودند.

تیم ملی ایران در نیمه اول بازی از چپ به راست می‌زد و آغازگر بازی بود. در دقیقه 2 بازی بیرانوند با یک پرتاب بلند مهاجم ایران را در موقعیت گلزنی قرار داد که داور به سود تیم ملی کره اعلام خطا کرد. پورعلی گنجی در دقیقه 6 یک گل برای ایران به ثمر رساند که داور بازی این گل را آفساید اعلام کرد. علیرضا جهانبخش در دقیقه 10 بازی روی یک حرکت خوب تیمی صاحب یک موقعیت خوب شد که توپش با برخورد با مدافع حریف به کرنل رفت. تا دقیقه 10 بازی بیشتر در اختیار تیم ملی ایران بود و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را ایجاد می‌کردند. جهانبخش چند دقیقه بعد از دست دادن موقعیت گل خود موقعیت مسلم گلزنی دیگری را از روی ارسال بی نقص اشکان دژاگه به دست آورد که با بی دقتی از بین رفت.

هان گونگ یونگ در دقیقه 23 صاحب یک موقعیت شوت‌زنی شد که با بی دقتی از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

در ادامه حملات ایران ادامه داشت تا اینکه سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی ایران از روی پاس استثنایی رامین رضاییان اولین گل این بازی را در دقیقه 25 به ثمر رساند. با به ثمر رسیدن اولین گل ایران بازیکنان ایران روحیه‌ای مضاعف گرفتند و حملات خود ادامه دادند. در دقیقه 27 روی یک کار تیمی بی نظیر ایران صاحب موقعیتی دیگر شد که با بدشانسی این موقعیت به هدر رفت. در ادامه این نوبت تیم ملی کره بود که با چند حرکت توپ را به نزدیک محوطه جریمه ایران نزدیک کردند که با دقت عمل مدافعان ایران چشم بادامی ها نتوانستند موفق به گلزنی شوند. در دقیقه 35 با مصدومیت احسان حاج صفی بازی چند لحظه‌ای متوقف شد و بازیکنان ایران توانستند که نفسی تازه کنند. در دقیقه 42 سون هیونگ مین بازیکن تیم تاتنهام خطای بسیار شدیدی را روی علیرضا جهانبخش مرتکب شد که داور فورا با کارت زرد او را جریمه کرد. داور برای نیمه اول یک دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. ادامه تلاش دو تیم برای رسیدن به گل در این نیمه فایده‌ای نداشت و نیمه اول با همان تک گل سردار به پایان رسید.

در بین دو نیمه بازی با حضور مداح اهل بیت در ورزشگاه آزادی تماشاگران در عزای سید و سالار دشت کربلا عزاداری کردند.

تیم ملی ایران همچون نیمه اول بازی را در نیمه دوم هجومی آغاز کرد. در دقیقه 49 علیرضا جهانبخش پاس بسیار خوبی را برای سردار آزمون در محوطه جریمه کره ای ها ارسال کرد که سردار قدر این توپ را ندانست و به بیرون رفت. دقیقه 59 احسان حاج صفی توپی را روی دروازه کره ارسال کرد که سعید عزت‌الهی با فاصله کوتاهی با ضربه سر توپ را به بیرون زد. دقیقه 63 ایران در دو موقعیت فرصت برای گلزنی داشت که با عملکرد خوب دروازه‌بان کره این توپها به گل تبدیل نشد. بعد از چند موقعیت تیم ایران تیم کره که چیزی برای از دست دادن نداشت چند بار روی دروازه ایران چند توپ خطرناک را ارسال کردند که در نهایت این موقعیت‌ها ثمری برای کره نداشت. دقیقه 77 تیم ایران موقعیت خوبی برای گلزنی روی اشتباه دروازه‌بان تیم کره به دست آورد که به بیرون رفت.

بعد از مصدومیتی که علیرضا جهانبخش به دست آورد، مهدی طارمی در دقیقه 81 به جای این بازیکن به میدان رفت. چند ثانیه بعد از ورود طارمی به زمین کره ای ها صاحب یک موقعیت خطرناک شدند ولی با عملکرد خوب بازیکنان ایران ثمری در پی نداشت. در دقیقه 84 نیز آندو تیموریان به جای سردار آزمون که یک کارت زرد نیز دریافت کرده بوده وارد زمین شد. بعد از ورود آندو به زمین اشکان دژاگه بازوبند کاپیتانی را به تیموریان داد.

یکی از نکات مثبت این بازی میتوان به بازی خوب سعید عزت‌الهی در کنار سیدجلال حسینی اشاره کرد که با مصدومیت پژمان منتظری در دو بازی گذشته جانشین این بازیکن شده است و به خوبی از عهده وظایف خود برآمد.

دقیقه 88 بیرانوند توپ ارسالی کره‌ای ها را به طور خوبی جمع کرد. آندو تیموریان نیز در دقیقه 89 یک شوت روبه دروازه کره‌ای ها شلیک کرد که با فاصله به بیرون رفت. در نیمه دوم این بازی سه دقیقه وقت اضافه اعلام شد.

تیم ملی ایران در واپسین دقیقه های بازی نیز فرصت گلزنی داشت که در نهایت این بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.