دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

شاید برای شما هم جالب باشد دانستن اینکه گزارشگری که یک بازی را گزارش می کند، خودش طرفدار چه تیمی است؟

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی، همیشه گزارش گزارشگران تلویزیونی برای هواداران استقلال و پرسپولیسس با انتقادات و حتی تهمت هایی همراه بوده که این موضوع به روابط عمومی صدا و سیما هم گزارش داده شده است. اما اینکه مجریان تلویزیونی و گزارشگران طرفدار چه تیمی هستند می تواند برای طرفداران دو تیم جالب باشد. البته ممکن است این گزارش واکنش این عزیزان را در پی داشته باشد اما مطمئنا این نفرات در خارج از محیط کاری خود کری هایی را با دوستانشان دشاته اند که علاقه آنها به تیمشان به بیرون درز پیدا کرده است.

عادل پرسپولیسی ؛ بدون تردید
عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 و گزارشگر بازی های داخلی و خارجی که الگوی بسیاری از گزارشگران و مجریان محسوب می شود یک پرسپولیسی دو آتیشه است، وی تیکه کلام های شیرینی دارد و سعی می کند با استفاده از تیکه های خود بازی را گرم کند اما کسی در گزارش هایش این تمایل های قدیمی را نمی بیند. عادل در گفت وگو با فرهاد مجیدی به این موضوع اعتراف کرد و یک بار فراز کمالوند هم این واقعیت را روی آنتن زنده برنامه اش، گفت که از زمان خبرنگاری فردوسی پور او را بعنوان یک پرسپولیسی می شناسد. 

عادل اما طی دو دهه اخیر به شدت در جهت گیری هایش مراقب عدالت بوده است و در بحران های دو تیم ، بدون در نظر گرفتن این تمایلات عمل کرده است.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟
 
یوسفی استقلالی است
پیمان یوسفی یکی از مجریان نه چندان محبوب تلویزیون، طرفدار استقلال است، وی بیشتر شناختش در فوتبال به فهرست سرخابی ها محدود می شود،  یوسفی طی همه این سالها حین گزارش بازی های مختلف استقلال یا پرسپولیس، بارها نشان داد که بازیکن تیم های حریف را نمی شناسد و مطالعه کمتری دارد. یوسفی گزینه مناسبی برای اجراهای کلیشه ای درون استودیو است و کمتر برای مسابقات مهم از او استفاده می شود. یوسفی البته از جنبه اخلاقی ، انسان محترمی است و شخصیت والایی دارد که باعث شده حاشیه ای از او در دو دهه حضور در صداوسیما شاهد نباشیم.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟

خیابانی مردی از جنس استقلال
جواد خیابانی را کمتر کسی نمی داند که یک استقلالی دو آتیشه است و نمی‌توان این موضوع را منکر شد.
 خیابانی در گزارش‌هایی که تاکنون انجام داده کم سوتی نداده است و بارها پیش آمده است که اشک بینندگان را از خنده زیاد در آورده و گاهی هم اصرار دارد هیجان خاصی به بازی ها بدهد. خیابانی که سردمدار نسل جدید گزارشگران تلویزیونی است، وقتی بی رقیب بود کارهایی به مراتب بهتر ارایه می داد و دایره اطلاعاتش هم به روز بود. او مطالعه می کرد و برای کارش وقت می گذاشت اما اجراهای بیشمار خارج از کار حرفه ای، او را سرگرم مسایل تبلیغاتی و اجرایی کرد و به آرامی از لیست گزارشگران محبوب شبکه سه خارج شد.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟
 
مجری ورزش و مردم پرسپولیسی است
بهرام شفیع، مجری قدیمی برنامه ورزش و مردم یک پرسپولیسی است اما چندان دوآتشه نیست و با کنایه هایش سعی می کند این علاقه را کتمان کند. شفیع بسیار روی کلمات و بازی با واژه ها در گزارش هایش علاقه دار. به طور مثال وی در گزارش های جام جهانی94 که دو تیم آمریکا و کلمبیا به مصاف هم رفته بودند با تمرکز و تاکید روی نام  آلکسی لالاس ، باعث خنده بینندگان شده بود. شفیع به نسلی تعلق دارد که با امکانات حداقلی گزارش می کردند و در مسابقات زنده با چندین بار قطع تصویر، می بایست ارتباط با مردم را در گزارش خود حفظ می کردند. 
شفیع از ابتدای سالهای پس از انقلاب در تلویزیون بود و با افتتاح شبکه سه، در شبکه اول ماند تا کمتر شاهد گزارش هایش باشیم. این اواخر پوزخندهای او در ورزش و مردم و اجراهای تکراری همراه با تعارف هایش، باعث شده مردم خواستار تغییراتی در برنامه قدیمی شبکه یک شوند.
او رکورددار تداوم در سیمای ایران است و حالا به دهه چهارم حضور روی انتن رسیده که از این حیث هیچ همتایی بین همکارانش ندارد.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟

جاودانی مشهدی، استقلالی است
رضا جاودانی اهل مشهد و از طرفداران ابومسلم بوده است!  جاودانی با اجرای مسابقه قوی ترین مردان به شهرت رسید، وی طرفدار استقلال است اما بیشتر او را به تمایلات فوتبال خارجی اش می شناسند.
او یا حفظ رفاقت با فردوسی پور در شبکه سه پیشرفت کرد و بخاطر ظاهر آرام و متشخص اش معمولا در ویژه برنامه های شبکه سه مجری بوده است. برنامه های فوتبال خارجی هم طی سالهای اخیر معمولا با حضور او جذاب بوده است. اطلاعات فنی جاودانی به رغم سالها اجرا به شدت پایین است و به نظر می رسد او چندان علاقه ای برای بیشتر دانستن از فوتبال ندارد. 
مجری گری برای این چهره محبوب گزینه مناسبی است و او به درستی پا به عرصه گزارش بازها نگذاشت.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟
 
مزدک دوست عادل، استقلالی است
مزدک میرزایی متولد 26 شهریور 1349 و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع است، وی در سال 1384 موفق شد جایزه بهترین گزارشگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند. مزدک از روش فردوسی پور پیروی می کند و این دو دوست خوبی هستند اما او برعکس عادل یک استقلالی است.
مزدک برخلاف سالهای اول، مدتی است که بسیار تلاش می کند علاقه اش به رنگ آبی را پنهان کند و در بازها جانب اتیاط را رعایت کند و به همین خاطر طعنه هایش به بازی های بعضا ضعیف استقلال در رسانه ها و فضای فوتبال ایران حاشیه ساز شده است. نمونه آن اختلاف شدید قلعه نویی با او و شکایت علنی او از نیش های مزدک بود که باعث شد برای مدتی او بازی های استقلال را گزارش نکند!
گزارش های خارجی مزدک هم در چندسال اخیر به شدت تعدیل شده و او دیگر یک نفس بارسایی نیست و در گزارش هایش هواداران تیم رقیب را هم در نظر می گیرد چون اعتراض های مردمی به او زیاد شده بود.

گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی صدا و سیما چه کسانی هستند؟
 
 
سرهنگ با دفاع معروف خطی، پرسپولیسی است
در بین گزارشگران تلویزیون بیشنرین سابقه را در زمین چمن دارد و زندگی اش را صرف فوتبال و بحث و حرف درباره آن کرده است اما پایین ترین جایگاه را بین جوانترها دارد و معمولا بازی های سطح پایین تر به او سپرده می شده تا اینکه این اواخر کمی این وضع بهتر شده و مسابقات بعضا مهم را هم به علیفر می دهند.
علیفر معروف به سرهنگ در طول مسابقه بیشترین اظهار نظر شخصی را نسبت به تیم های درون زمین انجام می دهند و تصور می کند گفتن از تاریخچه و آمار معمولی تیم ها، جزو اطلاعات گزارشگر محسوب می شود! سرهنگ به شدت هرچه تمام تر پرسپولیسی است و خودش هم در مصاحبه های متعدد مطبوعاتی اش هم نتوانسته این را کتمان کند. او همچنین طرفدار جدی رئال مادرید هم هست.
تابناک
مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top