به گزارش پایگاه خبری افلاک ورزشی ، نهضت نامه سرگشاده نویسی مدیران ورزشی بازمانده از دولت احمدی نژاد به رسول خادم رسید تا حالا او پس از کیومرث هاشمی دومین نفری باشد که خطاب به دولت و رییس جمهوری نامه می نویسد و شخص دکتر روحانی را متهم به حمایت نکردن از ورزش می کند.

رییس فدراسیون کشتی یک پیشینه ای دارد و یک دلبسته ای، او از طریق اصولگرایان حامی رییس دولت های نهم و دهم راهی شورای شهر شده حامی احمدی نژاد در انتخابات 84 بوده و همچنان هم در همان مسیر باقی مانده است. در دولت یازدهم از فضای قانونی که به وجود آمد استفاده کرده و دوباره بر مسند ریاست فدراسیون کشتی نشسته و حالا در شرایطی که چند ماه پیش تیم هایش نتوانسته اند در رقابت های آمریکا نتیجه بگیرند، برای دومین بار شخص رییس جمهوری را خطاب قرار داده تا شاید از همین امروز به استقبال نتایج احتمالی در المپیک ریو برود.

کشتی در لاس وگاس باخت چون روحانی مقصر است

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات لاس وگاس به معنای واقعی کلمه افتضاح نتیجه گرفتند و کاروان 63 نفره! ایران بدون حتی یک مدال طلا به کشور بازگشتند. رسول خادم پس از بازگشت از آمریکا به برنامه ورزش و مردم رفت و در حالی که بهرام شفیع از او علت نتایج ضعیف را پرسیده بود، توپ را به زمین رییس جمهوری شوت کرد و هر آنچه می خواست دل تنگش علیه دولت گفت. همان زمان یکی از روزنامه ها نوشت: ببخشید آقای خادم که رییس  جمهوری نمی تواند برای شما کشتی بگیرد.

آن روزها برجام به نتیجه رسیده بود و همفکران آقای خادم عصبانی از این پیروزی بزرگ از هر بهانه ای برای تخریب دولت استفاده می کردند.

رییس فدراسیون یا سرمربی؟ مساله این است

رسول خادم تکلیفش با خودش مشخص نیست، این مشخص نبودن تکلیف هم فقط به رسول خادم اختصاص ندارد، همه آنهایی که دل در گرو دولت قبل دارند به همین شکل عمل می کنند، احمدی نژاد در حالی که رییس جمهوری بود می خواست رییس فدراسیون فوتبال، وزیر اطلاعاتو استاندار خوزستان شود، علی آبادی، معاون احمدی نژاد، هم خیز برداشته بود تا در کنار ریاست سازمان تربیت بدنی، بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال هم تکیه بزند، حالا رسول خادم هم اینگونه است، خودش هم ریاست فدراسیون را برعهده دارد، هم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است، هم باید پول دربیاورد و هم تمایلات سیاسی خود را پس از هر موفقیت دولت بروز دهد. این پست دوستی و شغل دوستی یاران احمدی نژاد در نوع خود جالب و سوال برانگیز است. این همه اعتماد به نفس و این همه توهم قحط الرجال بودن در حوزه های مختلف فقط از طیف احمدی نژاد بر می آید و لاغیر! حالا اگر طرف نمی تواند فدراسیون را ریاست کند مقصر رییس جمهوری است یا کسی که با یک دست چندین هندوانه بر می دارد؟

تفاهم نامه ای که رسول خادم امضا کرده

رسول خادم تفاهم نامه ای با وزارت ورزش و جوانان امضا کرده که براساس آن تفاهم نامه قرار بوده مبلغی را برای مدیریت در فدراسیون کشتی و پوشش هزینه های آن از وزارت ورزش و جوانان بگیرد. این مبلغ براساس برنامه ای که خادم به وزارت ورزش داده تنظیم شده و با رضایت خودش به امضا رسیده است. حالا ناگهان آقای خادم تشخیص می دهد آن مبلغ کم بوده! این تشخیص غلط او نه ربطی به دولت و رییس جمهوری دارد و نه ارتباطی با حمایت یا عدم حمایت از ورزش، هیچ کس برای برنامه 9 میلیاردی، بودجه 20میلیاردی اختصاص نمی دهد! اما از همین تفاهم نامه تا امروز 92درصد پرداخت شده و درواقع فقط 8درصد باقی مانده که آن هم تا آخر سال پرداخت خواهد شد. حالا  اگر آقای خادم توانایی هزینه کرد پولی که گرفته را ندارد و به رییس جمهوری و دولت چه ربطی دارد؟

دولت پولش را بدهد تا ما مدیر باشیم

رسول خادم جز آن دسته ای است که دوست دارد دولت کرور کرور پول پرداخت کند تا وی ژست مدیریت بگیرد، این که این همه ظرفیت درآمدزایی در کشتی وجود دارد ولی آقای خادم نمی تواند کسب درآمد برای فدراسیون کشتی کند و منتظر است دولت از جیب ملت به او پول پرداخت  کند تا آقای خادم، مدیر باشد! هم از آن دست رفتارهایی است که متاسفانه در دولت قبل در سیستم مدیریتی کشور نهادینه شده و در روزگاری که به اندازه کل تاریخ ایران، کشور صاحب درآمد پول ها با همین رویه هزینه شده تا امروز فقر، مشکلات اقتصادی و... فراگیر شود. هزینه کرد بی حساب و کتاب و مدیران هزینه عاملی بود تا هم امروز عده ای طلبکار دولت باشند و هم از دولت بخواهند جیب مردم را به نفع خودشان و مجموعه شان خالی کنند. این روش اگرچه در دولت قبل نهادینه شده بود ولی در این دولت از این هزینه کردهای بی حساب و کتاب خبری نیست. دولت یازدهم اگر می خواستند مدیر هزینه بگذارند خودشان به حد کافی نیرو سراغ داشتند که در فعالیت پرطمطراق بگذارند، درواقع اگر قرار است پول، امکانات و همه شرایط را دولت مهیا کند چه نیازی است به آقای خادم؟ دولتی که پول می دهد خودش هم مدیرش را منصوب می کند ولی وقتی قرار است مدیر، مدیریت کند و در باب مدیریت، درآمدزایی، مدیریت پر هزینه، مدیریت منابع و قس علیهذا ورود کند حتما روز اول آقای خادم توانایی ها در خود دیده که ورود کرده، اگر حالا به این نتیجه رسیده که آن تصور اول، غلط از آب درامد موضوع به شکل دیگری در می آید.

پول نداریم، کاروان 63 نفره می بریم لاس وگاس

رسول خادم مدعی است دولت حمایت لازم را از ورزش به عمل نیاورده، این ادعا در حالیست که طبق اسناد پرداختی، 92 درصد بودجه فدراسیون کشتی به این فدراسیون پرداخت شده و همانطور که قبلا هم ذکر شد تا پایان سال 8 درصد مابقی را هم فدراسیون کشتی خواهد گرفت، در کنار آن کمیته ملی المپیک هم بملغی پرداخت کرده که اگر لازم باشد میزان آن را هم ذکر خواهیم کرد. موضوعی که بیشتر باعث می شود سکوت نکنیمف خاصه خرجی های فدراسیون کشتی است آقای خادم که مدعی شده پول لازم به این فدراسیون پرداخت نشده اولاً توضیح دهد کدام اردوی این تیم به دلیل کمبود بودجه لغو شدهف ثانیا، نامه دیگری بنویسد و شرح دهد اگر فدراسیون کشتی پول ندارد به چه دلیل کاروان 63 نفره به لاس وگاس آمریکا برده و این تعداد نفرات اضافه هزینه خود را از چه منبعی تامین کرده اند؟

دولتی که بدهی دولت قبل را پرداخت کرد

رییس فدراسیون کشتی کاش توضیح می داد زمانی که دولت فعلی کشور را از  دولت قبل تحویل گرفت چقدر به قهرمانان و ورزشکاران بدهکار بود؟ حتما قهرمانان ورزشی خاطرشان است که رییس جمهوری سابق، ژست می گرفت و وعده پاداش های کلان به ورزشکاران می داد اما همه این وعده ها در حد همان حرف باقی می ماندند پس از استقرار دولت یازدهم، این دولت نه تنها پاداش قهرمانان مربوط به دوره خود را پرداخت کرد بلکه همه بدهی قبل هم پرداخت شد تا انگیزه قهرمانان حفظ شود. تنها پاداشی باقیمانده  مربوط به سال 94 است که آن هم به زودی پرداخت خواهد شد. درواقع هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به بحث ورزش و احترام به ورزشکاران ورود نکرده است.

القصه... دلواپسی هایی از جنس شکست سیاسی

موضوع برای نوشتن آنقدر زیاد است که شاید نوشتن آنها بسیاری دیگر از مسایل را روشن کند، مثلا می توان به این پرداخت که در اثر بی تدبیری آقای خادم، محمد بنا از تیم ملی کشتی فرهنگی جدا شد و نتیجه آن بود که در لاس وگاس به وجود آمد و اگر نبود تدبیر و دخالت وزیر ورزش و جوانان همچنان کشتی فرنگی بدون بنا به کار خود ادامه می داد.

اما این همه  ماجرا نیست، آقای خادم از لاس وگاس برگشت و علیه رییس جمهوری حرف زد آن روزها مصادف بود با روزهای پس از توافق هسته ای وین، حالا هم باز علیه رییس جمهوری نامه سرگشاده نوشت این روزها هم مصادف است با شکست طیف آقای خادم در انتخابات مجلس، سوال؛ چرا دلواپسی های آقای رسول خادم پس از موفقیت های دولت ناگهان بروز می کند؟ چه رابطه ای بین شکست های سیاسی و اظهارات تند و نامه های سرگشاده وجود دارد؟

 منبع :برنا