آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: در 10 سال اخیر تاکنون به طور میانگین سالانه 300 میلیارد تومان در تمام بخش‎ها به استان خسارت وارد شده که شامل پروژه‎های عمرانی، ابنیه‌های فنی، شریان‎های حیاتی، منازل مسکونی، آبخیزداری و زمین‎های زراعی بوده است.

به گزارش افلاک، رضا آریایی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: با بیان اینکه سیلاب‎ها در استان با شروع فصل بارندگی( پاییز، زمستان و بهار) رخ می‎دهد و سرمازدگی محصولات را نیز در فصل سرد شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان جزو استان‎های حادثه‌خیز است بطوریکه در تمام فصول سال شاهد وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه هستیم، اظهار کرد: از 34 پدیده طبیعی در کشور 17 مورد در استان به کرات رخ می‎دهد که مهمترین آنها خشکسالی بوده و 10 سال متوالی رخ داده و متاسفانه سبب افت منابع آب‎ زیرزمینی لرستان شده است.

آریایی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون شاهد وقوع 91 مورد زلزله در استان بودیم که تنها سه مورد آنها بالای 3.5 ریشتر بودند و خوشبختانه مشکل خاصی را ایجاد نکردند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال فعالیت‎های خود را بر بحث‌های آموزشی متمرکز کردیم، گفت: در این راستا 900 نفر از مدیران شهرستانی، کارشناسان فنی، فرمانداران، شهرداران و بخشداران آموزش‎های لازم را فرا گرفتند و 7000 دانش‌آموز نیز دوره‌های امداد و نجات را آموزش دیدند.

وی گفت: در هنگام بروز بحران همه دستگاه‎های اجرایی همکاری دارند و تجهیزات آنان در صحنه حادثه از بین می‎روند و نیاز به بازسازی و تامین تجهیزات مجدد است که منابع مالی مدیریت بحران استان پاسخگوی تامین این تجهیزات نیست.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top