آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان می‌گوید کشتی‌گیران این رده‌ی سنی چون در حال رشد هستند، نباید زیاد وزن کم کنند.

به گزارش افلاک، روح‌الله دل‌انگیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قهرمانی مقتدرانه تیم ایران در رقابت‌های نوجوانان آسیا اظهار کرد: در چند سال اخیر برای نخستین بار کمترین وزن کم کردن در این رده‌ی سنی را داشتیم. دیدگاه آقای لرستانی و کادرفنی تیم ملی این است که چون نوجوانان در حال رشد هستند و می‌توانند آینده کشتی کشور باشند، نباید زیاد وزن کم کنند و نهایت در این پیکارها یک و نیم تا دو کیلوگرم وزن کم کردند که بی‌سابقه بود.

دل‌انگیز اضافه کرد: خیلی از کشتی‌گیران کشورهای دیگر کیلوهای زیادی کم کرده بودند اما با توجه به اینکه رشد طبیعی بدن در این رده باید طی شود ما به دنبال این هستیم که فارغ از نتیجه، کشتی‌گیرهای نوجوان ایران مسیر درست را طی کنند و به شدت با وزن کم کردن زیاد مخالف هستیم.

این مربی لرستانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کردید کشتی‌گیران کشورمان در 10 وزن 9 مدال کسب کنند؟ گفت: پیش‌بینی ما کسب 8 تا 9 مدال بود و این پتانسیل را بچه‌ها داشتند. پیش‌بینی کادرفنی کسب حداقل 5 تا 6 نشان طلا بود که در فینال‌های چند وزن داوری مشکل داشت و امتیازهای کشتی‌گیران ایرانی را ندادند وگرنه طلاهای بیشتری به‌دست می‌آوردیم.

وی با بیان اینکه در مجموع از عملکرد تیم راضی هستیم، تصریح کرد: در رده نوجوانان هر ثانیه امکان رخ دادن اتفاقات و رد و بدل امتیاز وجود دارد و فراز و نشیب زیاد است.

دل‌انگیز درباره رقابت بعدی تیم نوجوانان اظهار کرد: شهریور ماه پیکارهای جهانی یونان را درپیش داریم و هدف‌مان موفقیت در آن رقابت‌هاست.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجونان قهرمانی آسیا ۲۹ و ۳۰ تیر در کشور تایلند برگزار شد که تیم ایران با کسب 3 طلا، 5 نقره و یک برنز و 87 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و تیم‌های قزاقستان و قرقیزستان دوم و سوم شدند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top