دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان وضعیت منابع آبی شهرستان کوهدشت را بحرانی اعلام کرد و گفت: تنش شدید آبی در شهرستان حکمفرماست.

به گزارش افلاک، کرموند در جمع خبرنگاران بیان کرد: صرفه‌جویی مقوله پیچیده‌ای است و هر کس به فراخور خود از آن دریافتی دارد که واقعیت، مصرف به اندازه و مورد نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه بر صرفه جویی در مصرف آب با توجه به وضعیت اقلیم حاکم بر کشور که گرم و خشک بوده و خشکسالی است تاکید مضاعفی می‌شود، یادآور شد: در استان برداشت بی‌رویه از حوزه‌های زیرزمینی باعث افت شدید سفره‌های زیرزمینی شده و حال با مشکلاتی در این زمینه مواجهیم.

مدیرعامل آبفای لرستان افزود: تلاش‌های زیادی برای مبارزه با بی آبی و کم‌آبی می‌شود اما صرفه‌جویی می‌تواند این خط قرمز بحرانی را از میان بردارد. تنش آب به این معناست که اگر منابع تامین آب از محدوده شهری، خارج و از مکانی دورتر استحصال و مقدار مصرف بیش از منابع باشد بحران ایجاد می‌شود.

کرموند ادامه داد: در کوهدشت حدود ۳۲۰ متر باید حفاری شود تا به آب رسید و چاه‌های صدمتری کاملا خشک شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه بحث آب تنها یک فاکتور نیست و آیتم‌های زیادی را شامل می‌شود، عنوان کرد: همچنین در بعصی مناطق مانند سپیدددشت و رومشکان کیفیت آب تغییر کرده و در مرز از بین رفتن است.

وی با تاکید بر رعایت مصرف بهینه و رعایت صرفه‌جویی بیان کرد: در حال حاضر میزان پرت آب در استان ۲۵ درصد است.

این مقام مسئول گفت: سالیانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که ۸۰ میلیون مترمکعب آن به فروش می‌رسد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top